Forma-1: a Coca Cola léphet a Vodafone helyébe
Fontolgatja Forma-1-es szerepvállalásának befejezését a Vodafone. A telekommunikációs óriás helyére a Coca-Cola léphet.
2002-ben csatlakozott a Forma-1-hez szponzorként a Vodafone, akkor még a Ferrarihoz, a telekommunikációs óriáscég azonban most szerepvállalásának felülvizsgálatára készül. Ez nagy csapás lehet a McLarennek, főszponzora ugyanis a hírek szerint évi 48 millió fontot tesz be a kasszába, ennek pótlását muszáj lenne megoldania a csapatnak.
Lehet, hogy nem is kell sokáig keresgélnie, az F1-es belépés után ugyanis jó ideje érdeklődik az amerikai Coca-Cola, amely vércseként csapna le a Vodafone által üresen hagyott helyre. Az F1 gazdasági hátterével rendszeresen foglalkozó Christian Sylt írása szerint a Coca-Cola valóban nagyon érdeklődik az F1-es szponzoráció iránt, belépése esetén pedig a McLarennél találhat otthonra.
A Coca-Colának tulajdonképpen aprópénz az évi 48 millió font, amit eddig a Vodafone fizetett a McLarennek, a 30 milliárd fontos bevétel mellett a cég profitja 5,6 milliárd font volt tavaly. A Coca-Cola korábban nem jelent meg szponzorként az F1-ben, de a hírek szerint többször is közel került hozzá, 2005-ben egyenesen arról tárgyalt Bernie Ecclestone-nal, hogy a sorozat névadó szponzora lesz. A kereskedelmi jogok tulajdonosa döntött végül úgy, hogy nem lenne jó a megállapodás, félt attól, hogy a Coca-Cola miatt más cégek elfordulnak a sorozattól.
Volt esély arra, hogy a kólás cég támogatóként száll be a Renault-hoz, de erre más okok miatt végül nem került sor. Hivatalos bejelentés egyelőre nem volt a beszállásról, de Sylt kiszimatolta, hogy a Coca-Cola Atlantában működő szponzorációs részlege egy hónapot töltött az F1-es lehetőségek elemzésével. Ez arra utal, hogy a cégnél nagyon komolyan számolnak a belépéssel.
A McLaren autóin jelenleg az energiaitalgyártó Lucozade logója is szerepel, de a hírek szerint ez nem lesz akadálya a Coca-Cola belépésének. (vezess.hu)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >