Forbes-lista a legnagyobb magyar családi vállalkozásokról
A Forbes magazin magyarországi kiadásának legfrissebb, az augusztusi számban megjelent, legnagyobb magyar családi vállalkozásokról készített listán Csányi Sándort és családját megelőzi a jászberényi Kasza-család.
A lista összegzését az MTI szerdán kapta meg. E szerint az első helyen a jászberényi Kasza-család áll, amelynek feje, Kasza Lajos és unokatestvére, Kasza János éppen 25 évvel ezelőtt indította el akkumulátorgyártó és műanyagfröccsöntő családi vállalkozását.
A 90,6 milliárdos értékre tartott Jász-Plasztik Kft. mára több mint 2700 embernek ad munkát, és olyan cégek beszállítója, mint a Samsung, a Volkswagen vagy az Electrolux. Kasza Lajos személyes vagyonával is ott van a leggazdagabbak között, a Forbes tavaly novemberi, a leggazdagabb magyarokat felsoroló listáján a 8. helyre került.
A magazin toplistáján második az OTP-vezér családi érdekeltsége. A Bonafarm, amelyet Csányi Sándor fia, Csányi Attila irányít, és a legnagyobb mezőgazdasági, illetve élelmiszer-ipari cég az országban (többek között a Sole-Mizo, a Herz és a Pick márkák tulajdonosa) – a lap úgy tudja – további akvizíciókra készül. Az orosz embargó ugyan hátrányosan érintette a cégcsoportot, de agrártámogatásokból így is bőven kijutott még tavaly is a cégcsoportnak. A Bonafarm becsült értéke 87,5 milliárd forint.
Ma már szingapúri központtal irányítja családi vállalkozásból kinőtt vállalatát Felcsuti Zsolt. A fém- és műanyagipari termékek gyártására szakosodott vállalat termékei mára meghódították a világ barkácsáruházait. Felcsutiék portfoliója a Forbes becslése szerint 69,5 milliárdot ér.
A Master Good, amelynek operatív irányítását fiainak adta át Bárány László, 49,1 milliárdos értékűre becsült családi baromfitenyésztő vállalatával az ötödik helyet szerezte meg a listán.
A listán mások mellett az édesiparról az ingatlanfejlesztésre átnyergelő Futó-család, az Unicummal világhírűvé lett Zwack-család, a Béres Gyógyszergyár mögött álló Béres-család is helyet kapott – olvasható az összefoglalóban. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
IDEAAL™: Versenyképes fehérjekészítmény hazai szereplőktől
Egy közös kutatásfejlesztési projekt, három szereplő, egy egyedülálló tejfehérje-készítmény –…
Tovább olvasom >Csak tudnám, minek barátkozok veled! – A nap videója
Két páratlan párost is bemutat egyszerre a Zwack legújabb reklámfilmje:…
Tovább olvasom >Unicum-sör – reklámkampány és nyereményjáték
Generációk bulifétise volt a kultikus Unicum-sör párosítás, amit még a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Felfutóban a hazai ginpiac – A SPAR szerint a vásárlók egyre tudatosabbak, és nyitottak a magyar márkákra
A gin értékesítése az elmúlt években látványosan erősödött a magyar…
Tovább olvasom >Egészséges, rostban és fehérjében gazdag húskészítményeket fejlesztettek ki Debrecenben
Új, egészségvédő, rostban és fehérjében gazdag, egyedi bioaktív hatóanyagokat tartalmazó…
Tovább olvasom >