Foodstagram a jótékonyság szolgálatában

Szerző: trademagazin Dátum: 2013. 05. 17. 10:48

A Facebook által a közelmúltban felvásárolt Instagram fotómegosztási rendszer népszerű felhasználási formája a foodstagramnak becézett ételfotó-megosztás.

Az Instagram egyik legkedveltebb „szolgáltatása” a képek „átdolgozásának”, profibb, különlegesebb láttatásánaklehetősége, különböző, a telefonra letölthető szűrök használatával.

Egyfajta szűrőként tölthető le májustól a legszegényebb országok támogatásáért, felzárkóztatásért dolgozó spanyol ManosUnidas NGO szervezet által kifejlesztett FoodShareFilter alkalmazás is, amely a megosztott ételfotókat „Ez a fotó éhező milliók szenvedését segíti enyhíteni” felirattal látja el (egyelőre csak spanyolul). A projekt célja elsődlegesen nem a pénzgyűjtés – bár feltehetően az applikációért fizetett, száz százalékban a segélyszámlákra kerülő összeg sem jelentéktelen (ez letöltésenként 0,9 euró) -, hanem sokkal inkább a figyelem felhívása a globális problémára.

Kapcsolódó cikkeink