Foodpanda: a sushi az új trend
Az online ételrendelés specialistája, a foodpanda startup vállalkozás 2012-ben indult útjára Szingapúrból, ma már a világ 43 országában jelen van, köztük Magyarországon.
A foodpandát a Rocket Internet, a világ egyik legnagyobb és legsikeresebb online startup inkubátora hozta létre. A Rocket Internet 2004-es indulása óta több mint 100, gyors ütemben növekvő online vállalkozást indított el a világ több mint 50 piacán. Jelenleg 60-nál is több startuppal, 17 000 alkalmazottal 35 nemzetközi irodája üzemel 5 kontinensen. A Rocket Internet sikeres vállalkozása többek között például a Zalando, Németország-Ausztria egyik legnagyobb webáruháza.
A legnagyobb földrajzi kiterjedésű globális ételrendelő szolgáltatás először Szingapúrban volt elérhető 2012-ben, viszont ma már a világ 43 országában jelen van. 2013-ban 20 majd 8 milliós, 2014 februárjában pedig szintén egy 20 millió dolláros tőkeinjekciót kapott befektetői csoportoktól.
A foodpanda ma már a feltörekvő piacok vezető online rendelésközvetítő platformja, amely nagy hangsúlyt fektet a marketingmunkára. Online marketing tevékenységét és IT fejlesztését 80 fős berlini marketingcsapat és 120 fős berlini IT csapat is segíti.
A partneréttermek globálisan átlagban körülbelül 25%-os rendelésszám növekedést tapasztalnak a foodpandán keresztül beérkező addicionális rendelések által.
A Foodpanda Magyarországon
A Szingapúrból elstartoló sikersztori 2012 végén a közép-kelet európai régióban folytatódott. Magyarországon először Budapesten volt elérhető a foodpanda 2013 márciusában, majd folyamatosan több vidéki városban is. Ma már több mint 30 magyarországi településen élhetünk a szolgáltatás nyújtotta előnyökkel, többek között Debrecenben, Pécsett, Miskolcon, Szegeden, Nyíregyházán, Kecskeméten, Székesfehérvárott és Győrben is.
A rendelések száma dinamikusan növekszik, ahogy a partneréttermek száma is, mely 2014 májusában elérte a 400-at. Az online rendelésközvetítő platformnak mára már minden szegmensben vannak partneréttermei, a kisebb éttermektől kezdve a nagyobb étterem-hálózatokig.
Mobilon keresztül ebédet
A rendelések harmada már most mobil eszközről érkezik, ez az arány ráadásul folyamatosan növekszik, éppen ezért a foodpanda nagy hangsúlyt fektet a mobilapplikáció-fejlesztésre. Ez a trend a partneréttermek forgalmát is növeli, hiszen az online vásárlók egyébként is magasabb átlagos kosármérettel rendelkeznek, mint a hagyományosan telefonon, vagy személyesen rendelők.
A foodpanda mobil applikációja globális, ami annyit jelent, hogy bárhol is vagyunk a 43 foodpanda ország közül, helyzetünk meghatározása után könnyedén és gyorsan rendelhetünk ételt az alkalmazáson keresztül. (Android, iOS, Windows Phone applikáció is elérhető)
Ételrendelési szokások – foodpanda kutatás alapján
A foodpanda a közelmúltban közel 500 fős, nem reprezentatív felmérést készített a hazai ételrendelési szokásokról. A kutatásból kiderült, hogy a magyarok leggyakrabban kényelmi okokból és időspórolás miatt rendelnek ételt. Rendeléseiket nagy részt az esti órákban és ebédidőben szeretik leadni, délután csupán a megkérdezettek egynegyede él ezzel a lehetőséggel. Az esetek kétharmadában nem egymagunknak rendelünk ételt, és gyakran baráti összejövetelek alkalmával választják ezt a megoldást.
Nem meglepő, hogy az ételrendelés leginkább a nagyvárosokban, különösképp Budapesten jellemző, a legtöbben havonta egy-két alkalommal rendelnek, leginkább otthonra és munkahelyükre.
Magyar foodpanda érdekességek – rendelési adatok alapján
· Az ételrendelések majdnem felét a pizza teszi ki.
· A magyar TOP3, azaz a legkedveltebb, legtöbbször házhoz szállítatott étel napjainkban a pizza, a hamburger, és az egyre népszerűbb sushi. 2013 végén a harmadik legnépszerűbb házhoz szállított étel a rántott hús volt.
· A rendelések 80%-a Budapestről érkezik, Debrecen és Pécs a legnagyobb forgalmú vidéki városok, már ami az étel házhozszállítást illeti.
· A vidéki nagyvárosok egyértelműen a pizzát részesítik előnyben, Pécsett figyelhető meg egy kis változás: egyre magasabb a gyros rendelések száma.
· A legnagyobb értékű rendelési kosár 69.175 Ft volt. Egy Budapesten, a második kerületben található japán étteremből történt ez a rendelés.
· Az átlagos rendelési kosárméret 2300 forint, az átlagos tételmennyiség pedig 1.9.
· 280 napos periódust tekintve a leghűségesebb foodpanda-ételrendelő 142-szer rendelt házhoz.
A Foodpandáról
A világ 43 országában van jelen az online ételrendelés szakértője, a foodpanda és partnercége, a hellofood. A foodpanda és a hellofood nyújtotta online szolgáltatásnak köszönhetően színes, sokoldalú ételkínálat tárul a fogyasztók elé online felületen keresztül, vagy a napjainkban egyre népszerűbb mobiltelefonos applikáció segítségével rendelhetik meg ételeiket a felhasználók.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >A vásárlókkal együtt segít a Lidl
A Lidl Magyarország a Baptista Szeretetszolgálat karácsonyi adománygyűjtő kampányához csatlakozott,…
Tovább olvasom >A brazil nap íze minden kortyban: új Single Origin kávét vezet be az OMV
Új taggal bővült az OMV kávékínálata: a VIVA Single Origin…
Tovább olvasom >