foodora: Magyar felhasználótól jött az év legnagyobb rendelése
Rekordgyorsan, kevesebb mint 4 perc alatt kiszállított étel, egy millió forintos bevásárlás és közel ezer leadott rendelés egy felhasználótól: több rendhagyó eredmény is született 2024-ben a foodoránál. Az ételkiszállítási szolgáltató összeállításából az is kiderül, hogy milyen ételek a legnépszerűbbek a magyar, osztrák, cseh, norvég, svéd és finn piacokon, illetve miket rendelnek a magyarok leginkább az ünnepi időszakban.
2024-ben több ország állított fel rekordokat a foodora adatai alapján. Az ételkiszállítási szolgáltató Magyarországon, Ausztriában, Csehországban, Norvégiában, Svédországban és Finnországban vizsgálta meg a leadott rendeléseket, amelyekből kiderült, hogy mennyiért és jellemzően mit rendelnek leginkább a felhasználók.
Legtöbb, leggyorsabb, legdrágább rendelés
A legnagyobb értékű rendelést Magyarországon adták le, egy felhasználó ugyanis több mint 1 millió forint értékben vásárolt be a foodorán, ebbe az összegbe belefértek az élelmiszerek mellett alkoholos italok és rágcsálnivalók is. Egyébként ez az extrém rendelés is mutatja, hogy egyre többen intézik már a nagybevásárlásokat is az applikáción keresztül.
Svédország két rekordot is magáénak tudhat. Az egyik étterem például villámgyorsan, 57 másodperc alatt készített el egy California tekercset, ami a leggyorsabb éttermi elkészítési időt jelenti. A svédek a kiszállításban is gyorsak: egy Burger King rendelés mindössze 3 perc 40 másodperc érkezett meg a címre, ezzel beállítva a leggyorsabb kiszállítás rekordját az összes foodora-ország között. Ausztria büszkélkedhet a leghűségesebb foodora-felhasználóval, egy foodora PRO felhasználó ugyanis az év során 954 megrendelést adott le.
Toplistás a pizza, de jönnek fel a saláták is
A legnépszerűbb ételek dobogójára ezúttal is a pizza került fel. több mint 3,5 millió megrendelést adtak le a foodora-országokban. A különböző nemzetek konyhái közül az amerikai konyha lett a legkedveltebb választás. Ugyanakkor az egészségesebb étkezés is egyre népszerűbb a felhasználók között: a salátarendelések száma jelentősen, 71 százalékkal nőtt meg az előző évhez képest. Ez azt mutatja, hogy a fogyasztók egyre inkább törekednek az élvezetek és a tudatos étkezési szokások egyensúlyának megteremtésére.
Jól fogynak az ünnepi kellékek is
Az adatok alapján a felhasználók az ünnepi készülődés során is szívesen választják a foodorát. Magyarországon 2023-hoz képest idén a csokimikulás tarolt a szaloncukorral szemben, ugyanis a mikulás alakú édességből háromszor, míg a klasszikus ünnepi desszertből csak kétszer annyit rendeltek 2024-ben. Ebben az is segíthetett, hogy a tavalyi kínálat duplája volt elérhető csokimikulásból. Bejgliket tekintve is nőtt a választék, kétszer annyiból lehet válogatni mint tavaly, ez viszont az örök bejgli háborút nem döntötte el, a diós és a mákos bejgli eladások között csupán 1% különbség van. December 23-ig Budapesten egyébként karácsonyfa-rendelésre is lehetőség van az applikáción keresztül, de az ünnepi menüsort is meg lehet rendelni készen. A töltöttkáposzta például készételként és alapanyagok terén is már most népszerűbb mint az előző évben.
A lencse és babérlevél év közben ugyan nem túl gyakran kerül a bevásárlókosárba, de rekordmennyiségben fogynak az ünnepek alatt Magyarországon. Az év végéhez közeledve pedig a pezsgőrendelések száma is folyamatosan nő, bár rekordszámokat természetesen szilveszter napján dönt.
Kapcsolódó cikkeink
Nők étterme
Különleges kampánnyal hívja fel a figyelmet a női vállalkozók szerepére…
Tovább olvasom >Újévi fogadalmak: két hónapnyi lendület
A foodora tapasztalatai azt mutatják, hogy az év eleji ételrendelésekre…
Tovább olvasom >Indul a gazdaságos kiszállítás a foodorán!
A foodora, hazánk vezető gyorskereskedelmi szolgáltatója tovább bővíti kiszállítási opcióit,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szerbiában terjeszkedik az észak-macedón Stokomak
A macedóniai székhelyű Stokomak diszkontlánc hivatalosan is belépett a szerbiai…
Tovább olvasom >Új formákkal és új külsővel tér vissza a Barilla Al Bronzo az USA-ba
A Barilla bejelentette, hogy az Egyesült Államokban újra kapható lesz…
Tovább olvasom >Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >