Fontosnak tartjuk a sikerek megünneplését, mégsem szánunk rá időt
A lakosság csupán 11%-ára jellemző igazán, hogy megünnepli hétköznapi sikereit – derült ki a PICK friss felméréséből. A kutatás arra is rávilágított, hogy akik számára az ünnepléshez hozzátartozik a közös étkezés, inkább nem kockáztatnak, és a már jól ismert, bevált márkát választják.
A cikk a Trade magazin 2023/11. lapszámában olvasható.
A PICK legfrissebb reprezentatív felméréséből kiderül, hogy a magyar lakosság négyötöde fontosnak tartja az apró sikerek megünneplését, ezek közül a legnagyobb arányban a 40–59 évesek tartják nagyon fontosnak (42%). Ugyanakkor a gyakorlatban mindössze 11%-ról mondható el, hogy ezt rendszeresen meg is teszi, míg a válaszadók több mint fele (53%) egyáltalán nem vagy jellemzően nem szán rá időt. Az apró sikerek megünneplésének hiánya a 60 éves vagy idősebb lakosságot érinti leginkább, 25%-uk nyilatkozott úgy, hogy egyáltalán nem jellemző rá, hogy erre fordítson időt.
A felmérésből az is kiderült, hogy azoknak a többsége (38%), akik valamilyen étkezéshez köthető tevékenységgel ünnepelnek, inkább nem kockáztatnak, és a már jól bevált márkát választják az újítás helyett. A jelenlegi inflációs környezetben az sem meglepő, hogy a magyarok negyede azonban inkább arra törekszik, hogy minél kevesebb kiadással megússza az alkalmat, így az olcsóbb márkák és termékek közül választ. Ugyanakkor 16% nem enged a minőségből, és olyan megbízható, minőségi márkákat vásárol, amelyek nem okoztak csalódást korábban sem. A lakosság 4%-a viszont úgy vélekedik, hogy ilyenkor nem számít, mennyibe kerül a termék, és olyan prémium, drágább márkákat is kipróbálnak, amelyeket egyébként nem vennének meg.
– A célunk most az, hogy aki a PICK márkát választja, a minőség és megbízhatóság mellett, többet kapjon a pénzéért, mint korábban. Ezért idén ősszel a „PICK. Minden nap nyerhetsz” elnevezésű országos nyereményjátékunk során naponta 40×10 000 forintot nyerhetnek a szerencsések bankszámlára utalva, a fődíj pedig 4×1 000 000 forint lesz előre feltöltött OTP-bankkártyán átadva – mondta el Szabó-Spanyol Henriett, a PICK márka senior brand menedzsere. //
Kapcsolódó cikkeink
Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde
A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten…
Tovább olvasom >Nem bolygatja meg a kézbesítési piacot az MPL-rendelet
A webáruházak 2024. március 28-tól kötelesek a Magyar Posta kézbesítési szolgáltatásait…
Tovább olvasom >Nem hajlandók a németek többet fizetni a fenntarthatóbb kozmetikumokért
Amikor a kozmetikai termékek fenntarthatóságáról van szó, a németek elsősorban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >