Fontosak a lakóhely közeli üzletek
A kisboltok egyáltalán nem hagyják hidegen a fogyasztókat. Szinte nincs is olyan ember, aki ne érdeklődne az iránt, hogy a környékén milyen vásárlási lehetőségei vannak, sőt döntő többségük be is tér ezekre a helyekre – mutat rá az egymás közelében élők közösséggé szerveződését segítő alkalmazás, a Miutcánk által készített kutatás.
Nincsenek könnyű helyzetben a kisboltok a kereskedelmi versenyben, az azonban mindenképpen örömteli hír számukra, hogy a vásárlók nagyon is érdeklődnek irántuk. Az emberek elsöprő többsége, csaknem 95 százaléka ugyanis kíváncsi arra, hogy milyen kisebb üzlet vagy piac található a közvetlen közelében. Mindez abból a kutatásából derül ki, amelyet a Miutcánk csaknem 850 felhasználó bevonásával készített, az október elején indított, az otthonunktól legfeljebb 10 percre található boltokban való vásárlást fókuszba állító #helybenveszem kampánya kapcsán.
Az egymás közelében élők közösséggé szerveződését segítő alkalmazás adataiból kiderül, hogy az emberek részéről az érdeklődésnél valójában sokkal többről van szó. A válaszadók háromnegyede ugyanis több-kevesebb rendszerességgel vásárol is az utcájában, a közelében található üzletben. Mindez annak ellenére így van, hogy a kutatásban részt vevők háromnegyede a leginkább kedvelt üzlettípusként a szupermarketeket nevezte meg.
A válaszadók szerint annak, hogy valaki az otthona közelében lévő helyre tér be, ma még azért jellemzően kényelmi okai vannak. A válaszadók mintegy 60 százaléka ugyanis azzal indokolta ezen döntését, hogy számára ez a legegyszerűbb megoldás, így ugyanis nem kell messzire mennie. Szorosan ehhez tartozik, hogy csaknem 30 százalék kifejtette: ilyenkor nem kell autóba ülnie, elég gyalogolnia, vagy kerékpárra is pattanhat. Megközelítően 20 százalék viszont döntésével kifejezetten a környékre szeretne jótékony hatással lenni. Ők úgy vélték, ezzel a hozzáállással a helyi vállalkozásokat támogatják. Ennél kisebb, de még mindig markáns, 20 százalékos kör pedig kimondottan érzelmi alapú megközelítést említett.
– Ezeken a helyeken fontos bizalmi tőke alakulhat ki vevő és eladó között, ami egy nagy forgalmú helyen ma már elképzelhetetlen. Nem szeretnénk, ha ennek lehetősége feledésbe merülne. Éppen ezért indítottuk el a helybenveszem kampányunkat is – fejtette ki Horváth Gáspár, a Miutcánk társalapítója.
A felmérés a kifogásokat is igyekezett feltárni. Ami leginkább visszatartja az embereket a kisboltoktól, az a magas ár; a válaszadók 60 százaléka hivatkozott erre. A másik jellemző érv volt, hogy ezeken a helyeken nem lehet egyszerre elintézni a nagyobb bevásárlást. A megkérdezettek mintegy fele jelezte, hogy számára egyszerűbb olyan helyre menni, ahol erre adott a lehetősége még akkor is, ha volán mögé kell ülnie. //
Kapcsolódó cikkeink
Fenntarthatóság a polcon – Mit gondolnak a vásárlók a csomagolásról és a környezetvédelemről?
A környezettudatosság egyre fontosabbá válik a mai világban, és a…
Tovább olvasom >Átfogó kutatás a hazai sajtfogyasztásról
A Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács célkitűzése, hogy több magyar…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >