Magazin: Fontos szerepet játszik a vásárlások gyakoriságában a margarin
A margarin bolti eladása 2010. április–2011. márciusban értéket és mennyiséget tekintve 3-3 százalékkal csökkent, az előző hasonló időszakhoz képest. Többször változott a piaci pozíciója a legutóbbi években. A kereskedelem követi az alapanyag, a növényolaj árának hullámzása.Az éves piac mérete meghaladja a 21 milliárd forintot. Ezzel a margarin beletartozik a Nielsen által mért 90 élelmiszer-kategória között a piacméret szerinti top tizenötbe.
A csészés és sütőmargarin a kiskereskedelem szempontjából fontos szerepet játszik a vásárlások gyakoriságának, illetve a vevők lojalitásának növelésében.
A korszerű főzés alapanyaga a margarin, amelynek forgalma a modern láncokban koncentrálódik.
A 400 négyzetméter feletti csatornák értékben mért piaci részesedése 66 százalékról 67-re emelkedett, éves összehasonlításban. Amíg a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatorna részaránya stabilan 36 százalék, addig a hipermarketé 1 százalékponttal emelkedett, 31 százalékra.
A kisebb, lakóhely közeli üzletek közül a 201–400 négyzetméteres szegmens piaci pozíciója romlott, 1 százalékponttal.
A margarin – szintén értékben mért – bolti eladásából a kiskereskedelmi márkák piaci részesedése 19-ről 18 százalékra változott tavaly.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: áprilisban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 5,0, az előző havit 2,0 százalékkal haladta meg
2025. áprilisban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >Csökkent a FAO élelmiszerár-indexe májusban
Csökkent az élelmiszertermékek világpiaci árának referenciaértéke májusban az előző hónaphoz…
Tovább olvasom >Az euróövezetben nőtt a kiskereskedelmi forgalom áprilisban
Havi és éves összehasonlításban egyaránt nőtt a kiskereskedelmi forgalom az…
Tovább olvasom >