Fontos Olaszországnak a magyar piac
Az Olasz Külkereskedelmi Intézettel (ICE) közösen körbejártuk a magyarországi olasz cégek helyzetét. Összeállításunkban bemutatkoznak közülük néhányan, továbbá azok közül a cégek közül is páran, amelyek Olaszországból importálják termékeiket és érnek el általuk jelentős magyarországi sikereket.
Keresettek a regionális különlegességek
Tavaly Olaszország nyolcadik helyen állt a kereskedelmi partnerek sorában, 4,6%-os részesedéssel, amely mintegy 3,8 milliárd eurónak felel meg.
Ami az élelmiszereket illeti, Olaszország 2015-ben a hatodik helyen állt a Magyarországra irányuló export tekintetében, mintegy 250 millió euróval. Az utóbbi években viszont jelentős emelkedést figyelhettünk meg: 2015-ben 22%-os volt a növekedés a 2014-es exportadatokhoz képest, és ez a trend folytatódni látszik az idei évben is.
– A magyar piacon számos olasz márka megtalálható, ugyanakkor lenne lehetőség a további bővülésre, hiszen az olasz konyha nagyon népszerű Magyarországon. Elég arra gondolnunk, hány olasz és olaszos jellegű étterem van az országban. Az olasz ételek többsége otthon is könnyen és gyorsan elkészíthető, a különböző szószok és tészták már most is nagyon népszerűek, az utóbbi években pedig egyre többen megismerték és használják az olívaolajat – mondja Marco Bulf, az Olasz Külkereskedelmi Intézet budapesti irodájának igazgatója.
Az utóbbi években a magyarok nyitottabbakká váltak a különböző regionális élelmiszer-különlegességekre is, ebben nagy szerepet játszik a turizmus. Az új, Magyarországon még kevésbé ismert termékek bevezetéséhez viszont fontos, hogy megismertessük őket a fogyasztókkal. A magyarországi áruházláncok gyakran szerveznek olasz heteket, amiben esetenként az iroda is együttműködik.
– Az ICE-Agenzia Olasz Külkereskedelmi Intézet feladata a külkereskedelem fejlesztése és az olasz cégek támogatása abban, hogy termékeik eljussanak a külföldi piacokra. Ezen belül főleg a kis- és középvállalkozásokat segítjük. Esetenként olyan cégekről beszélünk, amelyek nagyon kicsik, de minőségi termékeket gyártanak, ezért szükségük van arra, hogy irodáink személyre szabott, gyors és hatékony szolgáltatások révén támogassák őket a kezdeti lépésekben – fejti ki Marco Bulf.
ICE-Agenzia – 90 éve az olasz vállalkozások szolgálatában
Az Olasz Külkereskedelmi Intézet szorosan együttműködik az olasz régiókkal, valamint a vállalkozói szervezetekkel, és alapvető információk nyújtásán túl összetettebb szolgáltatásokkal is foglalkozik, a Made in Italy termékek promóciójától a kereskedelmi képzéseken át számos tevékenységet folytat.
Az ICE-Agenzia idén ünnepli 90. születésnapját, tehát jelentős múlttal rendelkezik. Mára modern állami intézményként működik, rugalmas struktúrával, amely a római központból, egy milánói és 65 külföldi irodából áll, melyek az egyes országok piacain segítik az olasz cégeket.
– A budapesti iroda már majdnem 50 éves, 1969-ben alapították. Ez is jól mutatja, hogy mennyire fontosnak tartja az olasz kormány, hogy népszerűsítse az olasz termékeket Magyarországon, ebben az Olaszországhoz nemcsak földrajzi, hanem gazdasági, turisztikai és kulturális értelemben is közel álló országban – hangsúlyozza az Olasz Külkereskedelmi Intézet budapesti irodájának igazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >A 3,01 literes üdítőspalackok vitája: nem szándékos rendszerkerülés, hanem átmeneti megoldás
A magyar piacon megjelenő, 3,01 literes üdítőspalackok körüli vita kapcsán…
Tovább olvasom >