Fontos akvizícióval lép piacra a horvát Studenac Szlovéniában
A Studenac horvát élelmiszer-kiskereskedelmi vállalat a Kea kiskereskedelmi lánc felvásárlásával belép a szlovén piacra.
Ez a stratégiai lépés a Studenac a nemzetközi piacokon való első megjelenését jelenti, amely új növekedési és fejlődési lehetőségeket kínál a régióban – számolt be az ESM: European Supermarket Magazine.
A felvásárlásról szóló megállapodás véglegesítésre került, és a tranzakció a szlovén versenyhatóság jóváhagyására vár. A jóváhagyást követően a Studenac ellenőrzést szerez a Kea 31 üzletből álló hálózata felett, amely Szlovénia Celje, Maribor, Prekmurje és Primorje régióiban található.
Ezek az átlagosan 250 négyzetméteres üzletek 2023-ban közel 50 millió eurós bevételt és 1,3 millió eurós nettó nyereséget termeltek.
A Kea üzletei a Tuš kiskereskedő franchise márkája alatt működnek, amelyet jelenleg a Mercator vásárol meg.
A Šentjurban székhellyel rendelkező Kea családi vállalkozás, amely több mint 250 alkalmazottat foglalkoztat. A jelenlegi tulajdonosi struktúra 97%-ban a vállalat tulajdonában lévő részvényekből és 3%-ban Boštjan Kukovičič tulajdonában lévő részvényekből áll.
Studenac
A Studenac horvátországi sikere a kisbolt formátumában és agresszív akvizíciós stratégiájában gyökerezik.
Az elmúlt hat év során a Studenac nyolc kisebb helyi kiskereskedelmi láncot vásárolt fel, így hálózata több mint 650 üzlettel bővült, azaz 2018 óta megháromszorozta üzleteinek számát. A hálózat 2024 első félének végére több mint 1300 üzletből állt Horvátország-szerte, így a Studenac az üzletek számát tekintve a legnagyobb kiskereskedő lett.
A Studenac 2018 óta az Enterprise Investors lengyel magántőke-befektetési társaság által kezelt alap tulajdonában van.
Kapcsolódó cikkeink
Megvette a Ferrero a Power Crunch fehérjesnack márkát
A Ferrero, a Nutella és a Ferrero Rocher gyártója, megvásárolta…
Tovább olvasom >40 millió euróból bővíti ljubljanai raktárát a SPAR Slovenia
A SPAR Slovenia egy 2. 000 m²-es modern létesítménnyel bővíti…
Tovább olvasom >Horvátországban bojkottal tiltakoztak az infláció ellen
Horvátországban január 24-én pénteken szinte teljesen kiürültek az üzletek, miután…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: itt a fordulat, a magyar gazdaság 2025-ben nagyobb növekedési pályára vált
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2024 utolsó negyedévében az…
Tovább olvasom >Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >A klímaváltozás megfékezéséhez az erőfeszítések megsokszorozása szükséges – klímavédelmi felmérés a hazai cégeknél
A fenntartható átállásban elkötelezett magyarországi vállalatok 66 százaléka rendelkezik konkrét…
Tovább olvasom >