Fontos akvizícióval lép piacra a horvát Studenac Szlovéniában
A Studenac horvát élelmiszer-kiskereskedelmi vállalat a Kea kiskereskedelmi lánc felvásárlásával belép a szlovén piacra.
Ez a stratégiai lépés a Studenac a nemzetközi piacokon való első megjelenését jelenti, amely új növekedési és fejlődési lehetőségeket kínál a régióban – számolt be az ESM: European Supermarket Magazine.
A felvásárlásról szóló megállapodás véglegesítésre került, és a tranzakció a szlovén versenyhatóság jóváhagyására vár. A jóváhagyást követően a Studenac ellenőrzést szerez a Kea 31 üzletből álló hálózata felett, amely Szlovénia Celje, Maribor, Prekmurje és Primorje régióiban található.
Ezek az átlagosan 250 négyzetméteres üzletek 2023-ban közel 50 millió eurós bevételt és 1,3 millió eurós nettó nyereséget termeltek.
A Kea üzletei a Tuš kiskereskedő franchise márkája alatt működnek, amelyet jelenleg a Mercator vásárol meg.
A Šentjurban székhellyel rendelkező Kea családi vállalkozás, amely több mint 250 alkalmazottat foglalkoztat. A jelenlegi tulajdonosi struktúra 97%-ban a vállalat tulajdonában lévő részvényekből és 3%-ban Boštjan Kukovičič tulajdonában lévő részvényekből áll.
Studenac
A Studenac horvátországi sikere a kisbolt formátumában és agresszív akvizíciós stratégiájában gyökerezik.
Az elmúlt hat év során a Studenac nyolc kisebb helyi kiskereskedelmi láncot vásárolt fel, így hálózata több mint 650 üzlettel bővült, azaz 2018 óta megháromszorozta üzleteinek számát. A hálózat 2024 első félének végére több mint 1300 üzletből állt Horvátország-szerte, így a Studenac az üzletek számát tekintve a legnagyobb kiskereskedő lett.
A Studenac 2018 óta az Enterprise Investors lengyel magántőke-befektetési társaság által kezelt alap tulajdonában van.
Kapcsolódó cikkeink
Korszerű logisztikai központot nyitott a SPAR Horvátországban
Október 9-én új logisztikai központot nyitott a SPAR a horvátországi…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligencia által generált reklámokkal újít a SPAR Szlovéniában
A SPAR Szlovénia mesterséges intelligencia (AI) technológiát alkalmaz digitális csatornáin…
Tovább olvasom >Alkoholmentes italmárkát vásárolt a Diageo az Egyesült Államokban
Bejelentette a Diageo, hogy megvásárolta az alkoholmentes Ritual Zero Proof…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >