Fontos akvizícióval lép piacra a horvát Studenac Szlovéniában
A Studenac horvát élelmiszer-kiskereskedelmi vállalat a Kea kiskereskedelmi lánc felvásárlásával belép a szlovén piacra.
Ez a stratégiai lépés a Studenac a nemzetközi piacokon való első megjelenését jelenti, amely új növekedési és fejlődési lehetőségeket kínál a régióban – számolt be az ESM: European Supermarket Magazine.
A felvásárlásról szóló megállapodás véglegesítésre került, és a tranzakció a szlovén versenyhatóság jóváhagyására vár. A jóváhagyást követően a Studenac ellenőrzést szerez a Kea 31 üzletből álló hálózata felett, amely Szlovénia Celje, Maribor, Prekmurje és Primorje régióiban található.
Ezek az átlagosan 250 négyzetméteres üzletek 2023-ban közel 50 millió eurós bevételt és 1,3 millió eurós nettó nyereséget termeltek.
A Kea üzletei a Tuš kiskereskedő franchise márkája alatt működnek, amelyet jelenleg a Mercator vásárol meg.
A Šentjurban székhellyel rendelkező Kea családi vállalkozás, amely több mint 250 alkalmazottat foglalkoztat. A jelenlegi tulajdonosi struktúra 97%-ban a vállalat tulajdonában lévő részvényekből és 3%-ban Boštjan Kukovičič tulajdonában lévő részvényekből áll.
Studenac
A Studenac horvátországi sikere a kisbolt formátumában és agresszív akvizíciós stratégiájában gyökerezik.
Az elmúlt hat év során a Studenac nyolc kisebb helyi kiskereskedelmi láncot vásárolt fel, így hálózata több mint 650 üzlettel bővült, azaz 2018 óta megháromszorozta üzleteinek számát. A hálózat 2024 első félének végére több mint 1300 üzletből állt Horvátország-szerte, így a Studenac az üzletek számát tekintve a legnagyobb kiskereskedő lett.
A Studenac 2018 óta az Enterprise Investors lengyel magántőke-befektetési társaság által kezelt alap tulajdonában van.
Kapcsolódó cikkeink
Mi a drágább? A horvát tengerpart vagy a Balaton?
A magyarok körében Horvátország évek óta az egyik legkedveltebb nyári…
Tovább olvasom >Rekordot döntött a horvát turizmus: 7,2 millió érkezés és 28,1 millió vendégéjszaka az első félévben
A horvát turizmus továbbra is erős növekedést mutat, az eVisitor…
Tovább olvasom >A spanyol Uvesco felvásárlását fontolgatja a Carrefour
Médiabeszámolók szerint a spanyol Uvesco Group élelmiszer-forgalmazó cég PAI Partners-től…
Tovább olvasom >További cikkeink
Komoly turisztikai növekedés előtt áll Budapest, különösen konferenciaturizmus terén
A Budapesti turizmus jövőbeli növekedése kétszámjegyű mértékű lehet, ha a…
Tovább olvasom >Hidrogén felhasználásával zöldíti tovább magyarországi gyártását a Wienerberger
A kerámiaiparban úttörőnek és egyedülállónak számító, ipari léptékű kísérletet hajtott…
Tovább olvasom >Magyarországon is terjeszkedik a globális piacvezető biogáztechnológiai cég
A hazai szerves-, illetve biohulladék feldolgozása napjaink egyik legaktuálisabb környezetvédelmi…
Tovább olvasom >