Fontos a származási hely
A The Grocer (Nagy-Britannia) hasábjain megjelent a Perception Research Services (PRS) legújabb vásárlói kutatásának ismertetője, mely szerint az angol vásárlók többsége ellenőrzi a terméken feltüntetett származási helyet élelmiszer, ital, háztartási cikk, sőt még állateledel esetén is.
A megkérdezett 1000 vásárló 89 százaléka megnézte, hogy a kosarába tett friss áru honnan származik. Az alkohol került ebből a szempontból a második (66%) és a csomagolt élelmiszer a harmadik (60%) helyre.
A megkérdezettek egyharmada állította, hogy kész többet fizetni a brit (made in UK) termékekért.
Érdekes, hogy a fiatalok (16–34 év) sokkal inkább ellenőrzik a kozmetikumok eredetét, mint az idősebbek, amiből Hervé Turpault, az PRS európai alelnöke arra következtet, hogy az élelmiszer-kategóriákon kívüli termékköröknél is alkalmas a származási hely feltüntetése imidzskommunikációra.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Nem minden boltban használható a 30 ezer forintos nyugdíjas élelmiszer-utalvány
Szeptember 1. és október 15. között kézbesítik azt a 30…
Tovább olvasom >K&H:egyre több hazai kkv keresi az EU-s pályázati lehetőségeket
Újra fellángolt a pályázási kedv a hazai kis- és középvállalkozások…
Tovább olvasom >Itt a Szupermenta nyári vetőmagtesztje: főszerepben a cukkini
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei cukkinivetőmagokat vizsgáltak a Szupermenta…
Tovább olvasom >