Fontos a származási hely
A The Grocer (Nagy-Britannia) hasábjain megjelent a Perception Research Services (PRS) legújabb vásárlói kutatásának ismertetője, mely szerint az angol vásárlók többsége ellenőrzi a terméken feltüntetett származási helyet élelmiszer, ital, háztartási cikk, sőt még állateledel esetén is.
A megkérdezett 1000 vásárló 89 százaléka megnézte, hogy a kosarába tett friss áru honnan származik. Az alkohol került ebből a szempontból a második (66%) és a csomagolt élelmiszer a harmadik (60%) helyre.
A megkérdezettek egyharmada állította, hogy kész többet fizetni a brit (made in UK) termékekért.
Érdekes, hogy a fiatalok (16–34 év) sokkal inkább ellenőrzik a kozmetikumok eredetét, mint az idősebbek, amiből Hervé Turpault, az PRS európai alelnöke arra következtet, hogy az élelmiszer-kategóriákon kívüli termékköröknél is alkalmas a származási hely feltüntetése imidzskommunikációra.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Orbán Viktor: jövőre reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés
Reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés 2025-ben Magyarországon –…
Tovább olvasom >Nehéz helyzetben a sertéshúságazat: emelkedő költségek, csökkenő fogyasztás és átalakuló szokások
Évek óta kihívásokkal néz szembe a hazai és az uniós…
Tovább olvasom >Az NGM tájékoztató levélben kéri az embereket, hogy költsenek
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) tájékoztató levélben fogja értesíteni az önkéntes…
Tovább olvasom >