Fontos a származási hely

Szerző: trademagazin Dátum: 2015. 02. 11. 08:02

A The Grocer (Nagy-Britannia) hasábjain megjelent a Perception Research Services (PRS) legújabb vásárlói kutatásának ismertetője, mely szerint az angol vásárlók többsége ellenőrzi a terméken feltüntetett származási helyet élelmiszer, ital, háztartási cikk, sőt még állateledel esetén is.

A megkérdezett 1000 vásárló 89 százaléka megnézte, hogy a kosarába tett friss áru honnan származik. Az alkohol került ebből a szempontból a második (66%) és a csomagolt élelmiszer a harmadik (60%) helyre.

A megkérdezettek egyharmada állította, hogy kész többet fizetni a brit (made in UK) termékekért.

Érdekes, hogy a fiatalok (16–34 év) sokkal inkább ellenőrzik a kozmetikumok eredetét, mint az idősebbek, amiből Hervé Turpault, az PRS európai alelnöke arra következtet, hogy az élelmiszer-­kategóriákon kívüli termékköröknél is alkalmas a származási hely feltüntetése imidzskommunikációra.

Kapcsolódó cikkeink