Folytatta a nemzetközi terjeszkedést az UBM
Folytatta a nemzetközi terjeszkedést az UBM, a mezőgazdasági cégcsoport árbevételének többsége exportból származott a 2023-2024-es üzleti év első, decemberrel zárult fél évében – közölte a társaság az MTI-vel kedden.
Az UBM 105,3 milliárd forintos árbevétellel és több mint 1 milliárd forint adózás előtti eredménnyel zárta az időszakot. Előzőleg a teljes üzleti évben értek el 122,6 milliárd, illetve 1,5 milliárd forintot, ez alapján javuló tendenciaként értékelték a legutóbbi féléves eredményt. Az export féléves összértéke ugyan 58,25 milliárd forintról 57,25 milliárd forintra csökkent éves összevetésben, a teljes árbevételen belüli részesedése ugyanakkor 47,5 százalékról 54,3 százaléka nőtt, csaknem négyötöde a német, az olasz, az osztrák és a román piacról származik – írták.
A bevételcsökkenést a közlemény szerint a takarmánykukorica és a takarmánybúza árának jelentős, 40-50 százalékos visszaesése okozta. Az értékesítést ugyanakkor növelték, így a 2022-2023-as üzleti év első fél évéhez képest csaknem 66 tonnával többet, majdnem 275 ezer tonnát forgalmaztak. Szemes terményeket és olajos magvakat forgalmazó üzletáguk az előző üzleti év első fél évében 532 249 tonnával, a legutóbbiban 622 151 tonnával kereskedett cégcsoporton kívülre.
Az 1996-ban alapított UBM Magyarország egyik legnagyobb takarmányalapanyag-kereskedője és piacvezető takarmánygyártója, belföldön, Szlovákiában és Romániában összesen 6 takarmánygyárat működtet – olvasható a közleményben. A társaság a 2022. július 1-jétől 2023. június 30-ig tartó üzleti évét 913,1 millió forint adózott eredménnyel zárta, előzőleg 2,8 milliárd forint nyereséggel zártak.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Főleg erjesztett és szálas tömegtakarmányokkal etették az állatokat 2023-ban
Magyarországon az állatok etetésére 2023-ban a szarvasmarhák esetében 7598 ezer…
Tovább olvasom >Az agrártanácsnak meg kell mutatnia a 2027 utáni agrárpolitika fő irányait
Az Európai Unió Tanácsa féléves magyar elnökségének célja, hogy az…
Tovább olvasom >Sütve, főzve is ízletes a friss magyar csemegekukorica
A csemegekukorica a nyár egyik slágerzöldsége. Kevesen tudják azonban, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >