Folytatódott a Praktiker modernizációs programja
Folytatódott a Praktiker modernizációs programja tavaly, amelynek keretében decemberre a szombathelyi áruház újult meg – közölte az áruházlánc hétfőn az MTI-vel.

A Praktiker szombathelyi áruháza is megújult többek között tavaly
A 2001-ben megnyitott szombathelyi áruházat 250 millió forintból korszerűsítették. 2008-ban volt az utolsó nagyobb fejlesztés, de a változó vásárlói igények miatt is változtatni kellett – indokolták a beruházást, amely tájékoztatásuk szerint áttekinthetőbb elrendezést és gyorsabb kiszolgálást eredményezett.
Kifejtették, hogy az utóbbi években fellendült az építkezési kedv, egyre népszerűbbek a lakberendezési termékek is. A vevők között egyre több a fiatal, és a keresletet növelik a támogatási programok.
A közlemény szerint a Praktiker Magyarországon 20 áruházat működtet, és csaknem 1700 embernek ad munkát. Mintegy 340 beszállítójuk 85 százaléka magyar vállalkozás. Az áruházlánc 32-33 százalékra becsüli a barkácspiaci részesedését, amivel a második legnagyobb piaci szereplő.
A Praktiker az első áruházát 1978-ban Luxemburgban nyitotta meg, majd európai áruházláncot épített ki, és önálló vállalattá vált. Magyarországon 1998 óta működnek. A német konszern 2013-ban fizetésképtelenséget jelentett, de a belföldi üzleteket egy leányvállalatuk működtette, így közvetlenül nem érintette őket a csőd. A magyarországi áruházakat csak 2016 januárjában adták el, vevőjük, a Wallis Asset Management Zrt. Praktiker-üzletként működtette tovább ezeket.
A Praktiker Építési- és Barkácspiacok Magyarország Kft. 2019-ben majdnem 67,9 milliárd forint, 2020-ban több mint 76,2 milliárd forint nettó árbevétellel zárt. A nyereség 3,53 milliárd forintról 4,43 milliárd forintra nőtt 2019-ről 2020-ra – derül ki a nyilvános beszámolóból. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Mindentbelehely: új közösségi tér született Budapest szívében a Praktiker támogatásával
Május 10-én adták át a „Mindentbelehely” nevű közösségi teret Budapesten,…
Tovább olvasom >Trade marketing, az elengedhetetlen? – Szerelmem a trade marketing – idén is
A Trade Marketing Klub hagyományos, online konferenciája, a Szerelmem a…
Tovább olvasom >Flórián László irányítja áprilistól a Praktikert
Új ügyvezető igazgató irányítja 2025. áprilisától a magyar tulajdonú, országos…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >Kamatból több a haszon, mint húsból – a Pick Szeged eredményeinek új arányai
Látszólag szerény növekedés jellemezte 2024-ben a Pick Szeged Zrt. működését,…
Tovább olvasom >Auchan: csökkenő bevételek mellett is megsokszorozott nyereség 2024-ben
Látványos nyereségnövekedéssel zárta a 2024-es üzleti évet az Auchan Magyarország:…
Tovább olvasom >