Folytatódott a piac bővülése
Továbbra is emelkedik a háztartási papíráruk kiskereskedelmi forgalma. Értékben 8 százalékkal többet adtak el 2009. május–2010. áprilisban, mint az előző hasonló időszakban. Ezzel toalettpapírból, papír zsebkendőből, konyhai papírtörlőből és szalvétából a piac mérete meghaladja az évi 44 milliárd forintot.Ebből több mint 24 milliárd forint jut toalettpapírra, amely a Nielsen által mért 60 háztartási vegyi áru és kozmetikum között a második legnagyobb forgalmat bonyolítja le. Bolti eladása 11 százalékkal emelkedett a szóban forgó időszakban.
A top 20 kategóriába tartozó papír zsebkendő és konyhai papírtörlő kiskereskedelmi értékesítése 5, illetve 9 százalékkal nőtt. Csökkent viszont, 1 százalékkal, a papírszalvéta bolti eladása. Toalettpapírnál szembetűnik, hogy előretört a jobb minőségű, 3 rétegű szegmens, és csökkent a 2 rétegű forgalma. A kereskedelmi márkák részaránya a tavaly január–februári 45 százalékról idén 44-re csökkent, értékben.
Éppen fordított a kereskedelmi márkák trendje papír zsebkendőnél. Ott a saját márkás termékek mutatója 39-ről 42 százalékra emelkedett, egyik évről a másikra.
Konyhai papírtörlőnél piacvezető a 2 darabos kiszerelés, értékben 65 százalékkal.
A kereskedelmi márkák növekvő trendje nyomán részarányuk az értékben mért eladásból 48-49 százalékot ért el a szeptember óta eltelt periódusokban.
A papírszalvéta értékben mért forgalmából a fehér szegmens részesedése a színes rovására 57-ről 63 százalékra emelkedett. A kereskedelmi márkák részaránya tavaly március–áprilisban 30, idén pedig 34 százalék.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >