Folytatódott a fejlesztési hullám a magyar agráriumban
A mezőgazdasági beruházások mértéke az idei év első negyedévében csaknem 21 százalékkal, míg a második negyedévben több mint 25 százalékkal növekedett. A már megvalósított fejlesztések a hatékonyság növekedésén keresztül hozzá hozzájárulnak a jelenlegi háborús gazdasági helyzet áthidalásához is.

Több száz milliárd forint került beruházásra az agráriumban (Fotó: Pixabay)
A mezőgazdaság és élelmiszeripar átfogó technológiai megújítását szolgáló Megújuló vidék, megújuló agrárium kormányzati program az egyre nehezebb gazdasági környezetben is lökésszerű hatást tudott gyakorolni a fejlesztésekre. Az idei év első félévben összesen 293 milliárd forintot költöttek beruházásokra a gazdálkodók. Az élelmiszeriparban megvalósuló fejlesztések a 2021-es élénk beruházási aktivitást követően 2022 első félévében is bővültek. Az ágazat beruházásainak volumene az első negyedévi 4,3 százalék után a második negyedévben 6,6 százalékkal bővült. Az élelmiszeripari vállalkozások 2022 első félévében összesen 172,6 milliárd forintot költöttek fejlesztésekre.
A vidékfejlesztési támogatásokhoz kapcsolódó, magyar költségvetésből származó megemelt nemzeti társfinanszírozásának köszönhetően elindított nagyszabású beruházási program 2021 eleji kezdete óta a mezőgazdaság fejlesztései 836, míg az élelmiszeripar beruházásai 598 milliárd forintot értek el. Az európai energiaválság, az input anyagok költségnövekedése és a háborús gazdasági környezet felértékeli a megvalósított, hatékonyságot segítő és előremutató fejlesztéseket. Az elmúlt években bebizonyosodott, hogy a magyar agráriumra válságok idején is számíthat az ország és az agrárium is számíthat a kormányzatra.
AM
Kapcsolódó cikkeink
Meglepetés a retekvetőmagok között – avagy itt a legfrissebb Szupermenta-teszt
A Szupermenta program legújabb terméktesztjén retekvetőmagokat vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági…
Tovább olvasom >Befejeződött az RSZKF betegséggel fertőzött telepek felszámolása
A ragadós száj-és körömfájás (RSZKF) harmadik és negyedik kitörésével érintett…
Tovább olvasom >Csökkent a vágósertés termelői ára
A KSH adatai szerint Magyarország élősertés-kivitele 5,9 százalékkal 2,9 ezer…
Tovább olvasom >További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >Még mindig lehet spórolni, de nem minden árrésstopos terméken
Bár a magyarországi árrésstopok hatása kezd érezhetővé válni a hazai…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >