Folytatódik az okoseszközös fizetések diadalmenete
Folytatódik az okoseszközös fizetések diadalmenete a K&H-nál. A tranzakciók száma az idén 43 százalékkal nőtt, miközben a költések összege 57 százalékkal emelkedett. A négyféle okoseszközös megoldás közül az Apple Pay és a Google Pay viszi a prímet, előbbinél a forgalom 59, utóbbinál 54 százalékkal nőtt az idén az előző év azonos időszakához képest.
Bár évek óta meredek emelkedőn vannak a készpénzmentes okoseszközös fizetések, a K&H-sok az egyre magasabb bázis ellenére rátettek egy lapáttal – közölte a pénzintézet a saját adatai alapján.
43 és 57 százalékos plusz egyszerre
Az idei év első nyolc hónapjában közel 46 millió alkalommal fizettek a pénzintézet ügyfelei okoseszközzel, szemben az előző év azonos időszakával, amikor majdnem 32 millió ügyletre került sor. Vagyis 43 százalékkal nőtt a tranzakciók száma.
Még jelentősebb növekedés látható a forintba mért forgalmat tekintve. Az idén január eleje és augusztus vége között az okoseszközös fizetések összesen megközelítette a 359 milliárd forintot, szemben az egy évvel korábbi 228 milliárddal, ami 57 százalékos emelkedésnek felel meg.
“Az okoseszközökkel való fizetések trendszerű és lendületes emelkedése azt mutatja, hogy az ügyfeleink egyre inkább a gyors, kényelmes és egyszerű megoldásokat részesítik előnyben. Az érintésmentes felhasználói élmény miatt folyamatosan nő az Apple Pay és Google Pay népszerűsége, hiszen nem csak az üzletekben, webáruházakban fizethetnek vele gyorsan és biztonságosan, hanem egyre gyakrabban használják applikációkon keresztül, előfizetések és egyéb digitális tranzakciók kezelésére is.”
– mondta Rammacher Zoltán, a K&H Lakossági ügyfél szegmens marketing vezetője.
Hogyan szerepelt a Google Pay? és a többiek?
A K&H-nál jelenleg négy okoseszközös fizetési megoldás érhető el, az Apple Pay, a Google Pay, a Xiaomi Pay és a Garmin Pay alkalmazása. Valamennyinél komoly bővülés látható, mind a tranzakciók számát, mind a forgalma tekintve.
Konkrét számokban a következő a helyzet. Az év első nyolc hónapjában az Apple Pay fizetések száma 43 százalékkal 28 millió fölé emelkedett, míg az ezekhez köthető költések összege 59 százalékkal 236 milliárd forint fölé ugrott. A Google Pay esetében szintén 43 százalékkal 17 millió fölé nőtt a vásárlások száma, ehhez pedig 54 százalékos forgalom, összesen 120 milliárd forintos meghaladó érték társult.
A Garmin Pay- és Xiaomi Pay-fizetések száma 26, illetve 30 százalékkal nőtt, így elérte a 236 és 68 ezret. Az utóbbi okoseszközös fizetési megoldásokhoz köthető forgalom 32 százalékkal 1,7 milliárd forintra, illetve 35 százalékkal majdnem 400 millió forintra emelkedett.
A K&H szakembere azt is elmondta, hogy az okoseszközös fizetések mellett az idén szeptembertől a készpénzmentes fizetések bővülése újabb lendületet kaphat, miután elindult a qvik, amely az azonnali fizetési rendszerhez kapcsolódva biztosítja a QR-kódos fizetés lehetőségét.
Kapcsolódó cikkeink
Csökkentik a vállalatok az ökológiai lábnyomukat?
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a magyar vállalatok…
Tovább olvasom >Sokaknál szűkebb lesz a karácsony
A magyar lakosság bruttó pénzügyi vagyona 2024 harmadik negyedévében elérte…
Tovább olvasom >K&H: átlagosan 49 ezer forintot szánnak a fiatalok a karácsony ajándékokra
A korábbi évekhez hasonlóan a fiatalok 84 százaléka tervez ajándékvásárlást…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >