Folytatódik a tojásverseny
Több fogyhat csirkéből és pulykából, és akár öt százalékkal is nőhet a baromfihús-fogyasztás a 2017-től csökkenő általános forgalmi adó miatt. A Baromfi Termék Tanács értékelése szerint a tojás adómérséklése hozza majd a legtöbbet a konyhára a tenyésztőknél. Becslésük szerint 2017-ben összességében három-öt százalékkal bővülhet a baromfi termékek és a tojás iránti kereslet. Ez jó hír a hazai termelőknek, hiszen az import kiszorítása lehetőséget teremthet a bővülésre.
A KSH adatai szerint Magyarország a 2016. január–április közötti időszakban 23 százalékkal kevesebb héjas tojást és egy százalékkal kevesebb friss tojást vásárolt a nemzetközi piacról, mint egy évvel korábban. A megfigyelt időszakban a legtöbb héjas tojás Csehországból (+78 százalék) érkezett, de meghatározó beszállítók voltak még Lengyelország és Franciaország is. A héjas tojás exportja 3 százalékkal csökkent 2016 első négy hónapjában 2015 azonos időszakához viszonyítva. A héjas tojás külkereskedelmének egyenlege mennyiségben negatív, míg értékben pozitív volt a megfigyelt időszakban. (munkatársunktól)
Kapcsolódó cikkeink
Nehéz évet tudhat maga mögött a baromfiágazat
2023-at nehéz évként értékelhetjük a magyar baromfiágazat számára, ahol több…
Tovább olvasom >Az EU önellátó baromfitermékekből, nincs szükség a kétes eredetű importra
Az elmúlt években számos kihívás nehezítette a baromfiágazat helyzetét, a…
Tovább olvasom >Magyarország egyre fontosabb húsipari szereplő
Az elmúlt évtizedek gazdasági és geopolitikai változásai számos iparágban okoztak…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >