Folytatódik a növekedés, megtalálta a vásárlók szívéhez vezető utat a MediaMarkt
Jelentősen nőtt a MediaMarkt anyavállalata, a Ceconomy forgalma és nyeresége is a 2024/25-ös pénzügyi év első negyedében a nehéz gazdasági helyzet ellenére is – áll a cégcsoport közleményében. Az eredmények azt mutatják, hogy bevált a MediaMarkt stratégiája, miszerint egyszerre és összehangoltan van jelen az online térben és a hagyományos üzletekben, azaz sikeresen vezették be az omnichannel modellt.
Mi a titok? Ügyfélközpontúság és kényelem minden szinten
A MediaMarkt sikerének kulcsa, hogy a vásárlók igényeit helyezi a középpontba. Akár online, akár a boltokban, mindenhol magas színvonalú kiszolgálással és szakértelemmel találkoznak a vásárlók. A cégcsoport folyamatosan fejleszti szolgáltatásait, például személyre szabott tanácsadást kínál, és online időpontfoglalási rendszerével egyre több üzletben minimálisra csökkenti a várakozási időt.
A számok is magukért beszélnek: a Ceconomy árbevétele 9,5%-kal, 7,6 milliárd euróra nőtt az első negyedévben, a korrigált nyeresége pedig 12,8%-kal emelkedett. Az online eladások is szárnyalnak, közel 16%-os növekedést produkáltak.
Fenntarthatóság és növekedés
A MediaMarkt a vásárlói élmény mellett a környezetvédelemre is nagy hangsúlyt fektet. Egyre több „BetterWay” jelzésű, fenntartható terméket kínálnak, amelyek aránya csoport szinten már elérte a 25%-ot az eladásokban. Sokan élnek a használt készülékek visszavásárlásának lehetőségével, és a felújított termékek is egyre népszerűbbek.
„Büszkék vagyunk arra, hogy a MediaMarkt Magyarország is hozzájárul a cégcsoport nemzetközi sikeréhez. Magyarországon piacvezetők vagyunk, és nálunk is a magas színvonalú, omnichannel szolgáltatások és a vásárlói igényekre szabott megoldások jelentik a siker kulcsát. Kiemelt figyelmet fordítunk a fenntartható termékek kínálatának bővítésére és a környezettudatos vásárlás ösztönzésére, hogy vásárlóink a lehető legjobb élményt kapják, miközben a jövőre is gondolnak.”
– mondta Szilágyi Gábor, a MediaMarkt Magyarország ügyvezető igazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
Nem a piac vezérli elsősorban a zöld vállalati döntéseket itthon
A hazai vállalatok fenntarthatósági stratégiáit és beruházásait legerősebben nem piaci…
Tovább olvasom >K&H fenntarthatósági index: több a jó szándék, de a tettek még váratnak magukra
A 300 millió forintnál nagyobb árbevételű hazai vállalatok körében végzett…
Tovább olvasom >Egy kattintás a boldogságért: tízből kilenc magyar impulzusvásárló
A magyarok ötöde vásárol rendszeresen olyan terméket, amit előre nem…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad
A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat…
Tovább olvasom >Csatlakozik a Bonafarm Csoporthoz Szautner Péter
A Bonafarm Csoport vezérigazgató-helyetteseként és csoport stratégiai igazgatóként folytatja pályafutását…
Tovább olvasom >