Folytatódik a kampány a felelős alkoholfogyasztásért
Az idén rendezik meg nyolcadik alkalommal a Soha ne igyál, ha vezetsz! kampányt Magyarországon, a szervezők célja a felelős alkoholfogyasztás népszerűsítése, emellett szeretnék, ha legalább tízezer felnőtt csatlakozna a kezdeményezéshez.
Szécsi Tibor, a Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK) közlekedésrendészeti főosztályának vezetője a kampányról tartott hétfői, fővárosi sajtótájékoztatón azt mondta, a statisztika szerint száz személyi sérüléses baleset okozója közül öt fogyasztott alkoholt a baleset előtt, a hétvégi fővárosi akció keretében egy éjszaka alatt 28 ittas járművezetőt találtak.
Az alezredes felhívta a figyelmet arra: változott a jogszabály, már akár egy-két feles elfogyasztása után is büntetőeljárás indulhat a járművezető ellen.
Edvi Szabolcs, a Diageo, a Johnnie Walker márkát tulajdonló szeszipari csoport menedzsere utalt arra, hogy nyolc éve rendezik meg a Johnnie Walker és a McLaren-Mercedes együttműködésében a kampányt, a felelősségteljes alkoholfogyasztásról szóló üzenetük már több mint egymillió felnőtthöz jutott el.
A 2014-es globális kampány része a magyarországi akció is, szeretnék, ha kezdeményezésükhöz legalább tízezer felnőtt csatlakozna, ezt a közösségi oldalakon, valamint a nagyobb bevásárlóközpontokban személyesen lehet megtenni. A csatlakozók között nyereményeket sorsolnak ki.
A kezdeményezéshez csatlakozott Michelisz Norbert autóversenyző is, aki a sajtótájékoztatón arról beszélt, fontosnak tartja a felelősségteljes alkoholfogyasztás ügyét, így „nem volt kérdés”, hogy csatlakozzon a kampányhoz. Elmondta: baráti társaságában volt két komolyabb baleset is alkoholos befolyásoltság miatt, így korán megtanulta, hogy az alkohol és a vezetés „nem fér össze”.
Az autóversenyző kiemelte: az autót vezető felelősséggel tartozik a közlekedés többi résztvevője iránt is, ezért az ittas vezetésen kívül például a gyorshajtás ellen is fel kell lépni. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Matcha Latte zabitalt vezet be kínálatába az Oatly az Egyesült Királyságban
Az idei nyarat új, matcha latte ízű zabitallal dobja fel…
Tovább olvasom >OKSZ: Átlátszó szőnyeg alá söpri az inflációt az árrésstop
A lakosság háromnegyede szerint emelkednek az élelmiszerárak Magyarországon, és ebben…
Tovább olvasom >Dübörög a dinnyeszezon, elindult a kampány
Idén is elindult a nyár egyik legkedveltebb gyümölcsének, a hazai…
Tovább olvasom >