Folyamatosan nő a Rigips gipszkarton gyár kapacitáskihasználtsága
A 30 millió eurós zöldmezős beruházással 2008-ban átadott halmajugrai Rigips üzem, Magyarország egyetlen gipszkartongyára évente 18 millió négyzetméternyi gipszkartonlap gyártására képes; kapacitáskihasználtsága 2012 óta folyamatosan növekszik, 2014-ben már meghaladta az 50 százalékot, árbevétele pedig 6,5 milliárd forintra nőtt – ismertette Piros Attila, a Rigips ügyvezető igazgatója kedden a gyárban. Az üzem termékeit a magyar piacon kívül Szerbiában, Szlovákiában, Macedóniában, Koszovóban és Albániában értékesítik.
A cég tájékoztatása szerint 2015 harmadik negyedévében új termék gyártása kezdődik el az üzemben. Az új termék gyártásához szükséges technológiai háttérre, valamint egyéb fejlesztésekre ebben az évben mintegy 200 millió forintot fordít a társaság.
A Magyarországon 25 éve jelen lévő, közel ezer embert foglalkoztató Saint-Gobain vállalatcsoport 2013-ban a hazai piacon 25 milliárd forint árbevételt ért el, ebből 6,5 milliárd származott a halmajugrai gyárból.
A 64 országban jelen lévő Saint-Gobain globális működésének egyik prioritása a „safety first” elv, azaz a biztonságos munkahely kialakítása, ezért a cégcsoport belső biztonsági szabályrendszere gyakran szigorúbb követelményeket ír elő, mint a hazai szabályozás – mondta Gellért Péter gyárigazgató.
A cégcsoport Magyarországon Saint-Gobain Construction Products Hungary Kft.-ként három márkanévvel – Rigips, Isover, Weber – van jelen az építőipari piacon. A vállalatcsoport további tagja a gépjárműüvegek értékesítésére specializálódott Saint-Gobain Autover, a csiszolóanyag-gyártó és -értékesítő Saint-Gobain Abrasives, valamint az építőanyag-forgalmazó Raab Karcher-hálózat és a Platform áruház, amely az építőiparban dolgozó mikro-, kis- és középvállalkozások, valamint a házépítők, a lakásfelújítók igényeit szolgálja ki. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Újabb mérföldkő a füst nélküli világ felé – fontos állomáshoz érkezett a BAT új gyártócsarnokának fejlesztése Pécsett
A BAT Hungary bokrétaünnepséggel tette emlékezetessé, hogy második feléhez érkezett…
Tovább olvasom >Megduplázza kazahsztáni beruházását a PepsiCo
A PepsiCo megduplázza a Kazahsztánban épülő sós snackeket gyártó üzemébe…
Tovább olvasom >Nagy Márton: hosszú távon vissza kell állni a beruházás alapú gazdasági növekedésre
Hosszú távon vissza kell állni a beruházás alapú gazdasági növekedésre,…
Tovább olvasom >További cikkeink
860 milliárdos árbevételt ért el 2024-ben a Coop
Mintegy 4 százalékos növekedésnek köszönhetően 860 milliárd forintos árbevételt ért…
Tovább olvasom >Digitális ugrás a HR-ben – mesterséges intelligenciával és e-learninggel újít a SPAR
Új karrieroldallal, toborzási rendszerrel és e-learning lehetőségekkel várja munkavállalóit a…
Tovább olvasom >Tovább mélyül a válság a Pápai Hús Kft.-nél, miközben a versenytársak növekednek
Súlyos veszteséggel zárta a 2024-es évet a Pápai Hús Kft.,…
Tovább olvasom >