Folyamatosan nő a Rigips gipszkarton gyár kapacitáskihasználtsága
A 30 millió eurós zöldmezős beruházással 2008-ban átadott halmajugrai Rigips üzem, Magyarország egyetlen gipszkartongyára évente 18 millió négyzetméternyi gipszkartonlap gyártására képes; kapacitáskihasználtsága 2012 óta folyamatosan növekszik, 2014-ben már meghaladta az 50 százalékot, árbevétele pedig 6,5 milliárd forintra nőtt – ismertette Piros Attila, a Rigips ügyvezető igazgatója kedden a gyárban. Az üzem termékeit a magyar piacon kívül Szerbiában, Szlovákiában, Macedóniában, Koszovóban és Albániában értékesítik.
A cég tájékoztatása szerint 2015 harmadik negyedévében új termék gyártása kezdődik el az üzemben. Az új termék gyártásához szükséges technológiai háttérre, valamint egyéb fejlesztésekre ebben az évben mintegy 200 millió forintot fordít a társaság.
A Magyarországon 25 éve jelen lévő, közel ezer embert foglalkoztató Saint-Gobain vállalatcsoport 2013-ban a hazai piacon 25 milliárd forint árbevételt ért el, ebből 6,5 milliárd származott a halmajugrai gyárból.
A 64 országban jelen lévő Saint-Gobain globális működésének egyik prioritása a „safety first” elv, azaz a biztonságos munkahely kialakítása, ezért a cégcsoport belső biztonsági szabályrendszere gyakran szigorúbb követelményeket ír elő, mint a hazai szabályozás – mondta Gellért Péter gyárigazgató.
A cégcsoport Magyarországon Saint-Gobain Construction Products Hungary Kft.-ként három márkanévvel – Rigips, Isover, Weber – van jelen az építőipari piacon. A vállalatcsoport további tagja a gépjárműüvegek értékesítésére specializálódott Saint-Gobain Autover, a csiszolóanyag-gyártó és -értékesítő Saint-Gobain Abrasives, valamint az építőanyag-forgalmazó Raab Karcher-hálózat és a Platform áruház, amely az építőiparban dolgozó mikro-, kis- és középvállalkozások, valamint a házépítők, a lakásfelújítók igényeit szolgálja ki. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Történetének legnagyobb beruházását valósítja meg 9 milliárd forintból a BioTechUSA cégcsoport
Történetének legnagyobb beruházását valósítja meg 9 milliárd forintból a tisztán…
Tovább olvasom >A beruházás a jó válasz a kihívásokra
Az agráriumban is a beruházás az egyetlen jó válasz a…
Tovább olvasom >15 millió eurót invesztál spanyol kávégyárába a Nestlé
15 millió eurós beruházást jelentett be spanyolországi Girona gyárában a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Egyensúly és szépség a mindennapokban – A Balance by Béres Alexandra termékei már elérhetők a Rossmannban
Béres Alexandra Balance márkája új szépségápolási termékekkel debütált a Rossmannban,…
Tovább olvasom >Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >