Folyamatosan nő a Rigips gipszkarton gyár kapacitáskihasználtsága
A 30 millió eurós zöldmezős beruházással 2008-ban átadott halmajugrai Rigips üzem, Magyarország egyetlen gipszkartongyára évente 18 millió négyzetméternyi gipszkartonlap gyártására képes; kapacitáskihasználtsága 2012 óta folyamatosan növekszik, 2014-ben már meghaladta az 50 százalékot, árbevétele pedig 6,5 milliárd forintra nőtt – ismertette Piros Attila, a Rigips ügyvezető igazgatója kedden a gyárban. Az üzem termékeit a magyar piacon kívül Szerbiában, Szlovákiában, Macedóniában, Koszovóban és Albániában értékesítik.
A cég tájékoztatása szerint 2015 harmadik negyedévében új termék gyártása kezdődik el az üzemben. Az új termék gyártásához szükséges technológiai háttérre, valamint egyéb fejlesztésekre ebben az évben mintegy 200 millió forintot fordít a társaság.
A Magyarországon 25 éve jelen lévő, közel ezer embert foglalkoztató Saint-Gobain vállalatcsoport 2013-ban a hazai piacon 25 milliárd forint árbevételt ért el, ebből 6,5 milliárd származott a halmajugrai gyárból.
A 64 országban jelen lévő Saint-Gobain globális működésének egyik prioritása a „safety first” elv, azaz a biztonságos munkahely kialakítása, ezért a cégcsoport belső biztonsági szabályrendszere gyakran szigorúbb követelményeket ír elő, mint a hazai szabályozás – mondta Gellért Péter gyárigazgató.
A cégcsoport Magyarországon Saint-Gobain Construction Products Hungary Kft.-ként három márkanévvel – Rigips, Isover, Weber – van jelen az építőipari piacon. A vállalatcsoport további tagja a gépjárműüvegek értékesítésére specializálódott Saint-Gobain Autover, a csiszolóanyag-gyártó és -értékesítő Saint-Gobain Abrasives, valamint az építőanyag-forgalmazó Raab Karcher-hálózat és a Platform áruház, amely az építőiparban dolgozó mikro-, kis- és középvállalkozások, valamint a házépítők, a lakásfelújítók igényeit szolgálja ki. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Hasít a Demján Sándor 1+1 KKV Beruházás-élénkítő Támogatási Program
Magyarország forrásainak a magyar családoknál és a vállalkozásoknál van a…
Tovább olvasom >2,75 milliárd dolláros beruházást jelentett be a Heineken Mexikóban
A Heineken mintegy 2,75 milliárd dollár értékű beruházást hajt végre…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Beruházunk, mégsem haladunk
A GKI az elmúlt időszakban átfogó elemzéssorozatot készített a magyar…
Tovább olvasom >További cikkeink
Több a kérdés, mint a válasz: mit árulnak el valójában az Eurostat friss fogyasztási adatai Magyarországról?
Megjelentek az Eurostat 2024-es fogyasztási és gazdasági statisztikái, és ahogy…
Tovább olvasom >Teniszpályányi fagyasztó, 5 szupermarketnyi hűtőraktár, 4 hőzóna és naponta 100 ezer hűtött termék – ilyen a Kifli.hu nyári logisztikája
Naponta közel 100 ezer hűtött és több mint 6600 fagyasztott…
Tovább olvasom >Egy kattintás a boldogságért: tízből kilenc magyar impulzusvásárló
A magyarok ötöde vásárol rendszeresen olyan terméket, amit előre nem…
Tovább olvasom >