Folyamatos piaci ellátásra törekszik a Szal-Tó
Szalai Árpád és Tóth Attila neveikből alkották meg az 1991 óta működő Szal-Tó Kft.-t, amely a Nyírség meghatározó ital-nagykereskedése. Tavalyi évüket két változás határozta meg a törvényi szabályozásban. Az egyik, hogy az alkoholos termékek (kommersz szeszek) 2017.január 1-től a népegészségügyi termékadó (NETA) hatálya alá kerültek. Ezáltal a beszerzési árak átlagosan mintegy 40%-kal emelkedtek, ami negatív hatással járt az értékesítésre.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2018/06/IMG_4747_opt-225x300.jpeg)
Szalai Árpád
tulajdonos-ügyvezető
Szal-Tó
A másik változás a készpénzfizetési lehetőség megszűnése volt a jövedéki termékek értékesítésében. A változás komoly invesztíciót követelt (terminálok, IT-fejlesztések stb.)
– Partnereink zöme eddig a készpénzfizetést preferálta, így a változást a hatályba lépés előtt hosszú ideig kommunikáltuk feléjük, vállalva a segítségnyújtás lehetőségét is banki kapcsolatainkon keresztül – mondja Szalai Árpád tulajdonos-ügyvezető. – A változás eredményeként a vevői hozzáállás a fizetések tekintetében javult, de a kintlévőségek ellenőrzése lényegesen nagyobb feladatot jelent humánerőforrás és IT-oldalról egyaránt, ezek költségei jelentősen meg is növekedtek.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2018/06/IMG_3853_opt-267x300.jpeg)
Tóth Attila Mihály
tulajdonos-ügyvezető
Szal-Tó
A piaci környezetben a minőségi fogyasztás felé tapasztalnak kisebb mértékű elmozdulást, aminek örülnek. Ez magával hozza a minőségi termékválaszték bővítésének igényét. Ők is érzékelik a munkaerőhiány okozta problémákat, ezért jelentősebb mértékű bérfejlesztéseket hajtottak végre dolgozóik megtartásának céljából.
– Idén folytatjuk a bérfejlesztéseket – mondja Tóth Attila tulajdonos-ügyvezető. – Ebben az évben folyamatos áru- és készlethiány tapasztalható, elsősorban a sör, ásványvíz és üdítő termékcsoportok esetében. Ennek köszönhetően kénytelenek vagyunk magasabb készletszintekkel dolgozni, betárolni egyes hiánytermékeket a folyamatos piaci ellátás érdekében. Továbbá vevőink minőségi kiszolgálásának céljából folyamatosan fejlesztjük eszközparkunkat és képezzük kollégáinkat. //
Vevőkör:
RETAIL ÉS HORECA
Főbb forgalmazott kategóriák:
ITAL, NON-FOOD
Bruttó forgalom, 2016.:
4,2 MRD HUF
Bruttó forgalom, 2017.:
4,7 MRD HUF
Honlap: www.szal-to.hu
Területi lefedettség:
KELET-MAGYARORSZÁG
Kapcsolódó cikkeink
Csúcsteljesítmény a nagykereskedelemben
November 8-án kiemelt beszállító partnerei körében tartotta meg hagyományos éves…
Tovább olvasom >Megnyílt az állatgyógyászati készítmény nagykereskedők antibiotikumforgalmazási jelentési felülete
A nagykereskedők 2024. március 1-ig adhatják le éves jelentésüket az…
Tovább olvasom >Nagykereskedelem 2023 – Tükör által, homályosan…
Az elmúlt időszak kíméletlen tükröt állított a hazai nagykereskedők elé,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Tetra Pak bejelentette, hogy Alex Henriksen lesz a kelet-európai régió ügyvezető igazgatója
A Tetra Pak, a világ egyik vezető élelmiszerfeldolgozással és csomagolással…
Tovább olvasom >A hulladék körforgásáról fejlesztett új oktatási modulokat a Coca-Cola Magyarország
A körforgásos gazdaság alapjairól, és a víz, valamint az energia körforgásáról szóló, online tananyag…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >