Folyamatos piaci ellátásra törekszik a Szal-Tó
Szalai Árpád és Tóth Attila neveikből alkották meg az 1991 óta működő Szal-Tó Kft.-t, amely a Nyírség meghatározó ital-nagykereskedése. Tavalyi évüket két változás határozta meg a törvényi szabályozásban. Az egyik, hogy az alkoholos termékek (kommersz szeszek) 2017.január 1-től a népegészségügyi termékadó (NETA) hatálya alá kerültek. Ezáltal a beszerzési árak átlagosan mintegy 40%-kal emelkedtek, ami negatív hatással járt az értékesítésre.

Szalai Árpád
tulajdonos-ügyvezető
Szal-Tó
A másik változás a készpénzfizetési lehetőség megszűnése volt a jövedéki termékek értékesítésében. A változás komoly invesztíciót követelt (terminálok, IT-fejlesztések stb.)
– Partnereink zöme eddig a készpénzfizetést preferálta, így a változást a hatályba lépés előtt hosszú ideig kommunikáltuk feléjük, vállalva a segítségnyújtás lehetőségét is banki kapcsolatainkon keresztül – mondja Szalai Árpád tulajdonos-ügyvezető. – A változás eredményeként a vevői hozzáállás a fizetések tekintetében javult, de a kintlévőségek ellenőrzése lényegesen nagyobb feladatot jelent humánerőforrás és IT-oldalról egyaránt, ezek költségei jelentősen meg is növekedtek.

Tóth Attila Mihály
tulajdonos-ügyvezető
Szal-Tó
A piaci környezetben a minőségi fogyasztás felé tapasztalnak kisebb mértékű elmozdulást, aminek örülnek. Ez magával hozza a minőségi termékválaszték bővítésének igényét. Ők is érzékelik a munkaerőhiány okozta problémákat, ezért jelentősebb mértékű bérfejlesztéseket hajtottak végre dolgozóik megtartásának céljából.
– Idén folytatjuk a bérfejlesztéseket – mondja Tóth Attila tulajdonos-ügyvezető. – Ebben az évben folyamatos áru- és készlethiány tapasztalható, elsősorban a sör, ásványvíz és üdítő termékcsoportok esetében. Ennek köszönhetően kénytelenek vagyunk magasabb készletszintekkel dolgozni, betárolni egyes hiánytermékeket a folyamatos piaci ellátás érdekében. Továbbá vevőink minőségi kiszolgálásának céljából folyamatosan fejlesztjük eszközparkunkat és képezzük kollégáinkat. //
Vevőkör:
RETAIL ÉS HORECA
Főbb forgalmazott kategóriák:
ITAL, NON-FOOD
Bruttó forgalom, 2016.:
4,2 MRD HUF
Bruttó forgalom, 2017.:
4,7 MRD HUF
Honlap: www.szal-to.hu
Területi lefedettség:
KELET-MAGYARORSZÁG
Kapcsolódó cikkeink
Kivezetné Daniel Kretinsky a Metrót a tőzsdéről
A cseh milliárdos Daniel Kretinsky cége, a EP Global Commerce…
Tovább olvasom >Nagykereskedelmi trendek 2024 után: Tech, AI, fenntarthatóság…
A nagykereskedelmi iparág jelentős átalakuláson megy keresztül, amelyet a változó fogyasztói…
Tovább olvasom >Alkalmazkodás és megújulás
Az elmúlt időszak kihívásai arra kényszerítették a hazai nagykereskedelmi szektort,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Kamatkedvezmény a zöldhitelre
Még kedvezőbb lesz a népszerű lakáscélú zöldhitel a K&H-nál. A legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Friss felmérés: A visszautasítástól való félelem bénítja a vállalkozásokat
Egy friss felmérés szerint a vállalkozások 33 százaléka a visszautasítástól…
Tovább olvasom >