Folyamatos piaci ellátásra törekszik a Szal-Tó
Szalai Árpád és Tóth Attila neveikből alkották meg az 1991 óta működő Szal-Tó Kft.-t, amely a Nyírség meghatározó ital-nagykereskedése. Tavalyi évüket két változás határozta meg a törvényi szabályozásban. Az egyik, hogy az alkoholos termékek (kommersz szeszek) 2017.január 1-től a népegészségügyi termékadó (NETA) hatálya alá kerültek. Ezáltal a beszerzési árak átlagosan mintegy 40%-kal emelkedtek, ami negatív hatással járt az értékesítésre.
A másik változás a készpénzfizetési lehetőség megszűnése volt a jövedéki termékek értékesítésében. A változás komoly invesztíciót követelt (terminálok, IT-fejlesztések stb.)
– Partnereink zöme eddig a készpénzfizetést preferálta, így a változást a hatályba lépés előtt hosszú ideig kommunikáltuk feléjük, vállalva a segítségnyújtás lehetőségét is banki kapcsolatainkon keresztül – mondja Szalai Árpád tulajdonos-ügyvezető. – A változás eredményeként a vevői hozzáállás a fizetések tekintetében javult, de a kintlévőségek ellenőrzése lényegesen nagyobb feladatot jelent humánerőforrás és IT-oldalról egyaránt, ezek költségei jelentősen meg is növekedtek.
A piaci környezetben a minőségi fogyasztás felé tapasztalnak kisebb mértékű elmozdulást, aminek örülnek. Ez magával hozza a minőségi termékválaszték bővítésének igényét. Ők is érzékelik a munkaerőhiány okozta problémákat, ezért jelentősebb mértékű bérfejlesztéseket hajtottak végre dolgozóik megtartásának céljából.
– Idén folytatjuk a bérfejlesztéseket – mondja Tóth Attila tulajdonos-ügyvezető. – Ebben az évben folyamatos áru- és készlethiány tapasztalható, elsősorban a sör, ásványvíz és üdítő termékcsoportok esetében. Ennek köszönhetően kénytelenek vagyunk magasabb készletszintekkel dolgozni, betárolni egyes hiánytermékeket a folyamatos piaci ellátás érdekében. Továbbá vevőink minőségi kiszolgálásának céljából folyamatosan fejlesztjük eszközparkunkat és képezzük kollégáinkat. //
Vevőkör:
RETAIL ÉS HORECA
Főbb forgalmazott kategóriák:
ITAL, NON-FOOD
Bruttó forgalom, 2016.:
4,2 MRD HUF
Bruttó forgalom, 2017.:
4,7 MRD HUF
Honlap: www.szal-to.hu
Területi lefedettség:
KELET-MAGYARORSZÁG
Kapcsolódó cikkeink
Nagykereskedelmi trendek 2024 után: Tech, AI, fenntarthatóság…
A nagykereskedelmi iparág jelentős átalakuláson megy keresztül, amelyet a változó fogyasztói…
Tovább olvasom >Alkalmazkodás és megújulás
Az elmúlt időszak kihívásai arra kényszerítették a hazai nagykereskedelmi szektort,…
Tovább olvasom >Csúcsteljesítmény a nagykereskedelemben
November 8-án kiemelt beszállító partnerei körében tartotta meg hagyományos éves…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >