Főleg erősödtek: hajfesték, hajlakk, hajbalzsam

Szerző: trademagazin Dátum: 2015. 07. 20. 10:26

Összességében a hat hajápoló kategória értékben mért kiskereskedelmi forgalma 4 százalékkal emelkedett idén január–április között, a tavalyi hasonló periódushoz viszonyítva. Négyhavi együttes piacuk közeledik a 9 milliárd forinthoz. Mennyiséget tekintve három kategóriában csökkent az eladás, háromban pedig növekedett, derül ki a Nielsen Kiskereskedelmi Indexéből.

haj

Ami a gyártói márkák pozícióját illeti, hajápoló szereknél összességében javult. Átlagos piaci részesedésük az értékben mért kiskereskedelmi eladásból tavaly 94 százalékot ért el, ami 1 százalékponttal nagyobb, mint tavalyelőtt.

SAMPON. Bolti forgalma 3 milliárd forint felett mozgott a legutóbbi két január–áprilisi időszak során. Itt 5 százalék pluszt regisztráltunk. Mennyiség szempontjából mínusz 6 százalékos a mutató.

Itt a gyártói márkák piaci részesedése a 2013. évi 92 százalékról 93-ra emelkedett 2014-ben.

HAJFESTÉK. Ez a második legnagyobb kategória, és mind értékben, mind mennyiségben pozitívak a trendek. Előbbinél 4, utóbbinál 10 százalék a növekedés mértéke.

Négyhavi piaca 2 milliárd forint felett mozog a legutóbbi évek első négy hónapját tekintve.

Ennél a kategóriánál a kereskedelmi márkák részaránya oly kicsi, hogy kerekítve 100 százalékosnak tekinthetjük a gyártói márkák részarányát múlt évben, az előtt is, mind értéket, mind mennyiséget tekintve.

HAJLAKK. Értékben 6 százalékkal nőtt a bolti forgalma, ami közeledik az 1 milliárd forinthoz négy hónap alatt. Mennyiséget tekintve plusz 4 százalékot regisztráltunk egyik január–áprilisi periódusról a ­másikra.

A gyártói márkák 84 százalékos piaci részesedése – értékben – stabil a legutóbbi két év alatt.

HAJBALZSAM. Piacmérete hasonlít a hajlakkéhoz. Értékben a forgalma 6, mennyiségben 4 százalékkal emelkedett tavaly január–áprilishoz képest az idei hasonló időszakra.

Javult a gyártói márkák pozíciója, érték szempontjából; 92 százalékról 93-ra emelkedett egyik évről a másikra.

HAJFORMÁZÓ. Meghaladja a négyhavi piac mérete az 500 millió forintot. Tavaly január–áprilishoz képest értékben 4, mennyiségben pedig 7 százalékkal forgalmaztak a boltok az idei hasonló periódus során.

HAJÁPOLÓK. Itt az értékben mért forgalom 8 százalékkal emelkedett, és közeledik az 500 millió forinthoz egyik négy hónapos időszakról a másikra. Mennyiség szempontjából viszont 17 százalékkal kevesebbet adtak el a kiskereskedelemben.

A gyártói márkák értékben mért piaci részesedése a tavalyelőtti 92 százalékról múlt év során 91 százalékra változott.

Kapcsolódó cikkeink