Főleg erősödtek: hajfesték, hajlakk, hajbalzsam
Összességében a hat hajápoló kategória értékben mért kiskereskedelmi forgalma 4 százalékkal emelkedett idén január–április között, a tavalyi hasonló periódushoz viszonyítva. Négyhavi együttes piacuk közeledik a 9 milliárd forinthoz. Mennyiséget tekintve három kategóriában csökkent az eladás, háromban pedig növekedett, derül ki a Nielsen Kiskereskedelmi Indexéből.
Ami a gyártói márkák pozícióját illeti, hajápoló szereknél összességében javult. Átlagos piaci részesedésük az értékben mért kiskereskedelmi eladásból tavaly 94 százalékot ért el, ami 1 százalékponttal nagyobb, mint tavalyelőtt.
SAMPON. Bolti forgalma 3 milliárd forint felett mozgott a legutóbbi két január–áprilisi időszak során. Itt 5 százalék pluszt regisztráltunk. Mennyiség szempontjából mínusz 6 százalékos a mutató.
Itt a gyártói márkák piaci részesedése a 2013. évi 92 százalékról 93-ra emelkedett 2014-ben.
HAJFESTÉK. Ez a második legnagyobb kategória, és mind értékben, mind mennyiségben pozitívak a trendek. Előbbinél 4, utóbbinál 10 százalék a növekedés mértéke.
Négyhavi piaca 2 milliárd forint felett mozog a legutóbbi évek első négy hónapját tekintve.
Ennél a kategóriánál a kereskedelmi márkák részaránya oly kicsi, hogy kerekítve 100 százalékosnak tekinthetjük a gyártói márkák részarányát múlt évben, az előtt is, mind értéket, mind mennyiséget tekintve.
HAJLAKK. Értékben 6 százalékkal nőtt a bolti forgalma, ami közeledik az 1 milliárd forinthoz négy hónap alatt. Mennyiséget tekintve plusz 4 százalékot regisztráltunk egyik január–áprilisi periódusról a másikra.
A gyártói márkák 84 százalékos piaci részesedése – értékben – stabil a legutóbbi két év alatt.
HAJBALZSAM. Piacmérete hasonlít a hajlakkéhoz. Értékben a forgalma 6, mennyiségben 4 százalékkal emelkedett tavaly január–áprilishoz képest az idei hasonló időszakra.
Javult a gyártói márkák pozíciója, érték szempontjából; 92 százalékról 93-ra emelkedett egyik évről a másikra.
HAJFORMÁZÓ. Meghaladja a négyhavi piac mérete az 500 millió forintot. Tavaly január–áprilishoz képest értékben 4, mennyiségben pedig 7 százalékkal forgalmaztak a boltok az idei hasonló periódus során.
HAJÁPOLÓK. Itt az értékben mért forgalom 8 százalékkal emelkedett, és közeledik az 500 millió forinthoz egyik négy hónapos időszakról a másikra. Mennyiség szempontjából viszont 17 százalékkal kevesebbet adtak el a kiskereskedelemben.
A gyártói márkák értékben mért piaci részesedése a tavalyelőtti 92 százalékról múlt év során 91 százalékra változott.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Gyengén indult az ősz a kiskereskedelemben
Az előző havi, augusztusi adatokhoz viszonyítva nem indult jól az…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz…
Tovább olvasom >Szkeptikusak a fogyasztók a vállalatok fenntarthatóságával kapcsolatban
2022 óta folyamatosan növekszik a vállalatok fenntarthatóság terén mutatott érettsége.…
Tovább olvasom >