Főleg a fiatalabb generációk körében népszerűek az ízesített majonézek az USA-ban

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2024. 08. 26. 09:33

A több mint 2 milliárd dolláros éves globális forgalmú Hellmann’s új – például Chipotle és fokhagymás – ízvariánsokat vezetett be, hogy vonzóbbá tegye termékeit a fiatalabb fogyasztók, különösen az Y- és a Z-generáció számára.

Fotó: Unilever

A fiatalabb demográfiai csoportok kevesebb majonézt használnak, és inkább vonzódnak az új és különleges ízekhez. Az új ízvariánsok bevezetésével a márka célja az is, hogy bővítse a majonéz felhasználási lehetőségeinek körét, és a vásárlók így azt többféle étel elkészítéséhez használják.

Az ízesített majonézek piaca a Circana adatai szerint jelenleg 210 millió dollárra tehető, és jelentős növekedést mutatott az elmúlt időszakban: az eladások 2023-ban közel megduplázódtak. Az új ízváltozatok azon túl, hogy kifejezetten sikeresek, megnövelik a klasszikus Hellmann’s Real majonéz értékesítését is, ugyanis a vásárlók ízesített majonézt vásárló 70%-a egyben az eredeti változatot is a kosarába teszi.

A Hellmann’s az első ízesített majonézeit közel egy évtizede vezette be az Egyesült Királyságban, de hosszú évekig ezek maradtak az egyetlen ízvariánsok a piacon. Az első ízesített terméket az Egyesült Államokban 2022-ben dobta piacra, és mára világszerte 20 különböző ízvariációval rendelkezik. A gyártó az USA-ban jelenleg öt ízesített majonézt kínál – a Chipotle, a fűszeres Spicy, a Tajinnal közös chili-lime, az olasz fűszeres és fokhagymás változatokat.

Bár az ízesített majonézek sikere jelentős, a Hellmann’s szerint az új termékek bevezetésének üteme várhatóan lassulni fog, hogy a vállalat a már piacon lévő termékek támogatására és megerősítésére koncentrálhasson. Az eredeti Hellmann’s majonéz továbbra is dominálni fogja a márka eladásait.

Food Dive

Kapcsolódó cikkeink