Főleg a fiatalabb generációk körében népszerűek az ízesített majonézek az USA-ban
A több mint 2 milliárd dolláros éves globális forgalmú Hellmann’s új – például Chipotle és fokhagymás – ízvariánsokat vezetett be, hogy vonzóbbá tegye termékeit a fiatalabb fogyasztók, különösen az Y- és a Z-generáció számára.

Fotó: Unilever
A fiatalabb demográfiai csoportok kevesebb majonézt használnak, és inkább vonzódnak az új és különleges ízekhez. Az új ízvariánsok bevezetésével a márka célja az is, hogy bővítse a majonéz felhasználási lehetőségeinek körét, és a vásárlók így azt többféle étel elkészítéséhez használják.
Az ízesített majonézek piaca a Circana adatai szerint jelenleg 210 millió dollárra tehető, és jelentős növekedést mutatott az elmúlt időszakban: az eladások 2023-ban közel megduplázódtak. Az új ízváltozatok azon túl, hogy kifejezetten sikeresek, megnövelik a klasszikus Hellmann’s Real majonéz értékesítését is, ugyanis a vásárlók ízesített majonézt vásárló 70%-a egyben az eredeti változatot is a kosarába teszi.
A Hellmann’s az első ízesített majonézeit közel egy évtizede vezette be az Egyesült Királyságban, de hosszú évekig ezek maradtak az egyetlen ízvariánsok a piacon. Az első ízesített terméket az Egyesült Államokban 2022-ben dobta piacra, és mára világszerte 20 különböző ízvariációval rendelkezik. A gyártó az USA-ban jelenleg öt ízesített majonézt kínál – a Chipotle, a fűszeres Spicy, a Tajinnal közös chili-lime, az olasz fűszeres és fokhagymás változatokat.
Bár az ízesített majonézek sikere jelentős, a Hellmann’s szerint az új termékek bevezetésének üteme várhatóan lassulni fog, hogy a vállalat a már piacon lévő termékek támogatására és megerősítésére koncentrálhasson. Az eredeti Hellmann’s majonéz továbbra is dominálni fogja a márka eladásait.
Food Dive
Kapcsolódó cikkeink
Új édes-csípős RTD koktélokkal szállt be a Captain Morgan a „swicy” trendbe
A leginkább fűszeres rumjáról ismert Captain Morgan új, édes-csípős ízekkel…
Tovább olvasom >Új energiaitalokkal bővíti kínálatát a Starbucks az USA-ban
A világ legnagyobb kávézólánca, a Starbucks új energiaital-termékcsaláddal erősít az…
Tovább olvasom >A brazil kávéra kivetett vámok ellenére is terjeszkedni tervez Amerikában a Lavazza
Az olasz Lavazza továbbra is terjeszkedni kíván az amerikai piacon,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >