Fókuszban a zöldség-gyümölcs
2025 tavasza nem csak azért fontos a zöldség-gyümölcs ágazatban, mert ilyenkor, mint minden évben, már mindenki nagyon várja a friss és roppanós primőr, lehetőleg magyar zöldséget a pultokon. Az európai fogyasztói trendek alakulása is egyre jobban erre a termékkörre tereli a figyelmet, és több szakmai program is erre a vitaminforrás-csoportra koncentrál.
A cikk a Trade magazin 2024/12-2025/01. lapszámában olvasható.
Itt van mindjárt a Berlinben minden év februárjában megrendezésre kerülő szakkiállítás, a Fruit Logistica, a zöldség-gyümölcs ágazat európai csúcstalálkozója. 2025. február 5–7. között 32. alkalommal gyűlik majd össze a világ 145 országából több mint 66 000 látogató, hogy megtekintse a közel 2800 kiállító standját, ötletet gyűjtsön, eszmét cseréljen, és sikeres üzleteket kössön. Magyarországot 2025-ben mindössze 6 cég képviseli, egy közös standon. A magyar kiállítók száma sajnos minden évben csökken, pedig ez a kiállítás jó alkalom lenne arra, hogy a kiváló minőségű zöldségek és gyümölcsök hírét eljuttassuk a nagyvilágba.
Ne feledkezzünk meg kishazánk egyik jeles szakmai programjáról sem! 2025. február 27-én 10. alkalommal rendezi meg a Kert-Ész Klub Magyarország Egyesület a Zsendülés Kertészeti Konferenciát, amely a maga nemében egyedülálló az országban. Egy konferencia sem hozza össze a kertészeti ágazat szakmai döntéshozóit, az áruházláncok, nagybani piacok beszerzőit és vezetőit, a kertészeteket érintő mikro- és makrogazdasági szakértőket úgy, ahogy a Zsendülés. Az esemény kiemelt médiapartnere és támogatója a Trade magazin.
A konferencián a kommunikáció kétoldalú és interaktív, a résztvevők az elhangzott előadásokkal kapcsolatban azonnali kérdéseket tehetnek fel a szakértőknek, többek között a klímaváltozásnak az országot is érintő következményeiről. A felmelegedést mindenki saját bőrén tapasztalhatja meg, de az ágazat számára hatalmas kihívást jelent, hiszen a hőstressz hatására jelentős a terméskiesés, sérül az ellátás biztonsága! A körülöttünk fokozatosan átalakuló éghajlati kihívásokra az érintett országok, adottságaiknak megfelelően, másként reagálnak most és a későbbiekben is majd. Van, ahol a víz nem lesz elegendő a termeléshez, van, ahol a fényviszonyok okoznak gondot, van, ahol egyre nehezebb a szükséges hőmérsékletet biztosítani. A munkaerőhiány, az időjárási szélsőségek, viharok, árvizek, jégverés és még sorolhatnánk a minden országot sújtó problémákat, amelyek érthetővé teszik, hogy miért válik egyre nehezebbé, kiszámíthatatlanabbá a termelés az egyes nagy múltú, zöldség-gyümölcs termelő országokban.
És akkor itt van a mi Kárpát-medencénk, ahol van elegendő víz, bőséges a fény, a hőellátás is biztosított geotermiával, és az extrém időjárási viszonyok is elkerülik (egyelőre), tehát minden adott a biztonságos kertészeti termeléshez. Már csak a folyamatos munkaerő-ellátást kell biztosítani, és arra kell figyelni, hogy a kertészek kedve ne menjen el a fejlesztésektől, biztosítsák számukra a kedvező pályázati lehetőségeket, amelyek viselhető kamatkondíciójú hitelekkel párosíthatók. A kiszámítható makrogazdasági környezetről, inflációról, árfolyamról, energiaárakról nem is beszélve!
Ne féljünk kimondani: Magyarországon a kertészeti ágazatban nagy lehetőségek vannak. Ez az ágazat olyan kitörési pont lehet, amely sok családnak, akár generációkon át is megélhetést nyújthat. A berlini kiállításon pedig megtapasztalhatjuk majd, hogy merre tart a világ ebben a szektorban. A mi Zsendülés konferenciánkon pedig tájékozódhatunk az ágazat lehetőségeiről, fejlesztési irányokról, piacokról, első kézből a döntéshozóktól. //
Kapcsolódó cikkeink
DélKerTÉSZ: Rekordmennyiségű magyar zöldség került a boltláncokba
Rekordmennyiségű magyar zöldséget juttatott el a belföldi áruházláncokba a DélKerTÉSZ…
Tovább olvasom >A Baltikumban terjeszkedik az Anora Group
A prémium borokat és szeszes italokat gyártó Anora Group baltikumi…
Tovább olvasom >„Csak úgy!” – Egy különleges kampány a Moments ostyával
A Moments ostya idei őszi kampánya nem csupán egy új…
Tovább olvasom >További cikkeink
Regionális beszerzéssel különbözteti meg magát versenytársaitól a német Netto Marken-Discount
Anyavállalata és egyben a német piacvezető Edeka Group beszerzési szakértelmére…
Tovább olvasom >