Fókuszban a próbavásárlás

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 06. 17. 08:00

2010-ben a Mystery Shopping (próbavásárlás) -kutatásokra fókuszál a GfK, a már régóta alkalmazott hagyományos és a legújabb piackutatási módszerek mellett.A vállalat ezen a területen is alkalmazza a GfK nemzetközi tapasztalatait, illetve a hazai piac igényeinek megfelelően végzi el a kutatásokat. A módszer lényege, hogy precíz irányítással, a próbavásárlók szemével méri a kereskedelmi és szolgáltató egységek adott pillanatban nyújtott teljesítményét. Az ügyfélkiszolgálás mérése elvégezhető bárhol, ahol ügyfél–értékesítő kapcsolat alakul ki, akár profitorientált, akár non-profit szervezetről van szó.

Próbavásárlással emellett feltérképezhető a gyártók piaci helyzete, és több objektivitáson alapuló, mégis szubjektív szemmel érzékelhető szempont is. A módszer fényt derít mind a kiemelkedő, mind a fejlesztendő területekre. Kiemelt területek az értékesítés-támogatás, a reklamáció- és kifogáskezelés, a szerviztevékenység – mindezek a fogyasztói benyomások összegzése alapján.

„A próbavásárlás fontos fokmérője az ügyfélkiszolgálás színvonalának, amely minden piaci szereplő számára kulcsfontosságú a mai versenyhelyzetben. Az eredmények rögtön visszavezethetőek a gyakorlatba, a fogyasztó pedig érzékeli és értékeli a pozitív változást” – mondta el Pauks Felícia, a GfK Hungária Mystery Shopping vezetője.

Egyre több cég kíváncsi a független, felkészült felmérők, a próbavásárlók értékelésére, akik egyben maguk a fogyasztók is.A mérés – visszacsatolás – tanulás – mérés körforgásának eredője pedig egy elégedettebb, ezért hűségesebb fogyasztó.

Kapcsolódó cikkeink