Fokozatosan jelennek meg az üzletekben az új rendszerben visszaváltható italospalackok
Országosan több mint 1400 ponton mintegy 1800 visszaváltó automatát telepített a MOHU Mol Hulladékgazdálkodási Zrt. január elejére, a boltokban fokozatosan jelennek meg azok a palackok, dobozok, üvegek, amelyeken logó jelöli a visszaválthatóságot – közölte a társaság az MTI-vel.

A kép illustráció
A MOHU felhívta a figyelmet: a gyártók 2024. június 30-ig még forgalomba hozhatnak jelölés nélkül palackokat, ezért a fogyasztók csak lassan, fokozatosan találnak majd visszaváltható termékeket a boltok polcain.
Azt a csomagolást lehet majd visszaváltani, amin szerepel a visszaváltási logó, és amiért kifizette a vásárló a visszaváltási díjat. A most használt, nem visszaváltható csomagolásokat továbbra is a szelektív kukába kell dobni.
A MOHU a szerződéssel rendelkező 400 négyzetméternél nagyobb boltokban és az eddig önkéntesen csatlakozó kisebb üzletekben is telepítette és beüzemelte az automatákat. Az automaták telepítése folyamatos 2024-ben is, a MOHU folyamatosan telepíti a gépeket és várja az önkéntesen csatlakozni kívánó visszaváltó pontokat – közölték.
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) tagjai több mint a felét adják a hazai élelmiszer-kiskereskedelmi forgalomnak; a szervezet információi szerint az üzletláncok boltjaiba még nem érkezett olyan termék, amelynek csomagolása az új rendszerben visszaváltható lenne – tájékoztatta az MTI-t a szövetség főtitkára.
Vámos György kiemelte: fokozatos az átállás, lesz olyan időszak, amikor kétféle termék, visszaváltási díjas és nem visszaváltható csomagolású is lesz az üzletekben.
A belföldön forgalomba hozott visszaváltási díjas termékek kötelező visszaváltási rendszerének lényege, hogy a jelöléssel ellátott üveg, fém és műanyag palackos italtermékek értékesítésekor palackonként, egységesen 50 forint visszaváltási díjat fizet a vásárló, amit visszakap, miután visszaváltotta a palackot.
Kapcsolódó cikkeink
OKSZ: A kiskereskedelem nem felelős az emelkedő árakért
A kiskereskedelmi forgalom júniusi 3 százalékos – éves emelkedése az…
Tovább olvasom >Három százalékos növekedés mögött is bizonytalanság: nem lélegezhetnek fel a boltok
Bár júniusban éves összevetésben 3 százalékkal nőtt a magyar kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >Tavaly megduplázódott a hulladékudvarokban leadott újrahasznosítható hulladék
Egyre többen használják a hulladékudvarokat, tavaly több mint dupla annyi…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >