Fokozatosan eltűnik a felesleges műanyag a Lidl saját márkás termékeiről
A Lidl a környezettudatosság jegyében kiemelt figyelmet fordít a műanyag-felhasználás minimalizálására. Saját márkás termékeik csomagolásáról fokozatosan tűnik el a felesleges műanyag – derül ki a Lidl sajtóközleményéből.
A Lidl és Kaufland áruházakat is tulajdonló Schwarz-cégcsoport Európa-szerte a termékek és termékcsomagolások műanyag-felhasználásának csökkentésére törekszik, s élen jár az újrahasznosítási folyamatokat érintő innovációk terén. Fontos a számukra, hogy – a választék 70 százalékát jelentő – saját márkás termékek csomagolásánál egyre kevesebb műanyagra legyen szükség.
A Lidl innovatív és felelős vállalatként kiemelt figyelmet fordít az energia- és környezettudatos működésre minden országban, ahol jelen van. A fenntartható árutermelés támogatása, az újrahasznosítható csomagolóanyagok visszavétele mellett figyel például arra is, hogy áruházai kevesebb fűtési energiát és áramot használjanak, szén-dioxidot kibocsátásuk kisebb legyen egy átlagos élelmiszer-áruházhoz képest. Az üzletekben is kizárólag energiatakarékos led világítást használnak.
Beszállítóikkal szorosan együttműködve hosszú idő óta vizsgálják azt is, hogy mely termékek esetében tudják teljesen mellőzni a műanyag csomagolást és mely esetekben lehet alternatív csomagolási módszerekhez fordulni. Az Európai Bizottság műanyag stratégiájával összhangban a vállalat újabb határozott célokat fogalmazott meg: 2025-ig legalább 20 százalékkal csökkenti műanyag-felhasználását, a saját márkás termékeik plasztik csomagolásainak újrahasznosíthatóságát pedig 100 százalékig biztosítani fogja.
Mindezt hazánkban is érzékelik majd a vásárlók. Magyarországon az energiaitalok egységcsomagolásával indul a változás: a tervek szerint augusztustól a megújult csomagolásnak köszönhetően az italok papírtálcáiról eltűnik a műanyag, ennek eredményeként hazánkban évente közel öt tonnával kevesebb fóliát kell majd csomagolásra felhasználni.
– A Lidl Magyarország más árucsoportok esetében is a legmegfelelőbb csomagolási koncepció kialakítására törekszik. Áruházainkban és logisztikai központjainkban a munkafolyamatok során keletkezett műanyagokat és fóliaanyagokat már most is 90 százalékot meghaladó mértékben hasznosítjuk újra. Arra törekszünk, hogy tovább csökkenthessük a műanyag-felhasználást, az újrahasznosítás mértékét pedig növeljük – mondta el Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.
A környezettudatosságot tekintve más területeken is jó példával járnak elöl: a Lidl Magyarország a SuperStore 2017 verseny közönségdíját a fővárosban található, Hungária körúti környezetbarát áruházával nyerte el. Szintén Budapesten két áruházánál is kiépített elektromos töltőállomást, ezzel is hozzájárulva a fenntartható hazai közlekedés megteremtéséhez.
Kapcsolódó cikkeink
Túlturizmus Európában: vízágyús tüntetések Barcelonában, tiltások Budapesten
A rövid távú lakáskiadás, a turistahordák és az infrastruktúra túlterheltsége…
Tovább olvasom >Globális innovációs központot nyitott Portugáliában, Olaszországban pedig növeli részesedését a Lidl
Portugáliában nyitotta meg két új globális innovációs központját a Lidl…
Tovább olvasom >Szennyeződés ellen, fenntarthatóság mellett
A tisztítószerek és takarítóeszközök piacán a fenntarthatóság, a technológiai fejlesztések…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyar torma virágzik – mégis nehéz helyzetben vannak a termelők
Bár 2024-ben tovább nőtt a magyar tormaexport volumene, és a…
Tovább olvasom >Erős Pistás pogácsával rukkolt elő az Univer és a Lipóti Pékség
Omlós, mégis nagy erő van benne, egyesíti a túrós-tejfölös könnyedséget…
Tovább olvasom >Nem áll meg 2025-ben sem a SPAR fejlődése: két budapesti áruház újult meg 580 millió forintból
Mintegy 580 millió forintos beruházással megújult két budapesti SPAR szupermarket.…
Tovább olvasom >