Főként termékkeresésre használják a generatív AI-t
A generatív mesterséges intelligencia (AI) egyre népszerűbb a vásárlók körében, akik szeretnék, ha a technológia még inkább jelen lenne a vásárlási élményben. A Capgemini Észak-Amerikában, Európában és az Ázsia-Csendes-óceáni térség 12 országában nemrégiben készült felmérésében a válaszadók 46%-a lelkesedik a generatív AI
online vásárlásra gyakorolt hatása iránt.

Négyből három megkérdezett nyitott a generatív AI ajánlásaira
A fogyasztók 58%-a már a hagyományos keresőmotorokat generatív AI eszközökkel helyettesíti a termék- és szolgáltatáskeresés során, míg 68%-uk azt szeretné, ha az AI-eszközök képesek lennének az online keresőmotorok, közösségimédia-platformok és kereskedők weboldalainak találatait összegyűjteni egy „egyablakos” vásárlási lehetőséget kínálva. Négyből három megkérdezett nyitott a generatív AI ajánlásaira, ami növekedés a 2023-as 63%-hoz képest.
A generatív AI elfogadottsága különösen a fiatalabb generációk körében magas, hiszen a Z- és az Y-generációs vásárlók kétharmada a technológia által személyre szabott tartalomra és termékajánlásokra vágyik. //
Kapcsolódó cikkeink
A kígyó éve – Gasztronómiai várakozások
Rejtett lehetőségeket, nagy átalakulásokat, bölcs alkalmazkodást ígér a kínai asztrológia…
Tovább olvasom >Mit tartogat 2025 a magyar lakosság számára?
Hogyan tekintenek a magyarok az új évre? Milyen várakozásokkal vannak…
Tovább olvasom >Az FMCG a legderűlátóbb, de a kereskedelem többsége is jó évet vár
A Randstad 2025 januárjában megjelenő munkaerőpiaci trendkutatása biztató, de helyenként…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Kamatkedvezmény a zöldhitelre
Még kedvezőbb lesz a népszerű lakáscélú zöldhitel a K&H-nál. A legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Friss felmérés: A visszautasítástól való félelem bénítja a vállalkozásokat
Egy friss felmérés szerint a vállalkozások 33 százaléka a visszautasítástól…
Tovább olvasom >