Fogyasztóvédők őrzik a pálinkát
Együttműködési megállapodást írt alá a a minőségi pálinka fogyasztása érdekében a Pálinka Nemzeti Tanács és a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság csütörtökön, Budapesten a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztériumban.
A dokumentumot Oroszné Prekop Erzsébet, a Pálinka Nemzeti Tanács elnöke és Wittich Tamás, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság főigazgatója látta el kézjegyével. A Pálinka Nemzeti Tanács elnöke elmondta: fontos a testület számára, hogy a pálinka, mint nemzeti ital megfelelő minőségben kerüljön a bel- és a külföldi fogyasztók elé. Aláhúzta: ennek legfontosabb kritériuma, hogy 100 százalékosan magyar gyümölcsből – azt Magyarországon lepárolva – kerüljön a palackokba az eredeti, jó minőségű magyar pálinka.
A pálinkatanácsnak 13 tagja van, amelyből kettőt az agrárpolitikáért, egyet pedig az adópolitikáért felelős miniszter delegál, a többiek a pálinkával foglalkozó szakmai szervezeteket képviselik. A testület legfontosabb feladata a pálinka minőségének, eredetének a védelme, a tanács koordinálja az ez irányú tevékenységet.
Wittich Tamás kiemelte: a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságot a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény felhatalmazza arra, hogy eljárjon mindazokkal szemben, akik esetleg megtévesztik a fogyasztókat.
Magyarországon a kereskedelmi célból előállított pálinka mennyisége évente mintegy másfél-kétmillió liter. Ez még mindig kevesebb, mint a bérfőzés keretében előállított évi ötmillió liter pálinka. A kereskedelmi főzésű pálinkák fogyasztása évente mintegy 10z százalékkal nő, ezzel párhuzamosan, a bérfőzés volumene évente 10 százalékkal csökken. Az egy főre eső magyar szeszesital-fogyasztás tiszta szeszre vetítve, évente 3,0-3,5 liter körül mozog. A kereskedelmi forgalomba kerülő pálinkákból az egy főre jutó éves fogyasztás másfél deciliter – írja az Origo.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >