Fogyasztóvédők őrzik a pálinkát
Együttműködési megállapodást írt alá a a minőségi pálinka fogyasztása érdekében a Pálinka Nemzeti Tanács és a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság csütörtökön, Budapesten a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztériumban.
A dokumentumot Oroszné Prekop Erzsébet, a Pálinka Nemzeti Tanács elnöke és Wittich Tamás, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság főigazgatója látta el kézjegyével. A Pálinka Nemzeti Tanács elnöke elmondta: fontos a testület számára, hogy a pálinka, mint nemzeti ital megfelelő minőségben kerüljön a bel- és a külföldi fogyasztók elé. Aláhúzta: ennek legfontosabb kritériuma, hogy 100 százalékosan magyar gyümölcsből – azt Magyarországon lepárolva – kerüljön a palackokba az eredeti, jó minőségű magyar pálinka.
A pálinkatanácsnak 13 tagja van, amelyből kettőt az agrárpolitikáért, egyet pedig az adópolitikáért felelős miniszter delegál, a többiek a pálinkával foglalkozó szakmai szervezeteket képviselik. A testület legfontosabb feladata a pálinka minőségének, eredetének a védelme, a tanács koordinálja az ez irányú tevékenységet.
Wittich Tamás kiemelte: a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságot a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény felhatalmazza arra, hogy eljárjon mindazokkal szemben, akik esetleg megtévesztik a fogyasztókat.
Magyarországon a kereskedelmi célból előállított pálinka mennyisége évente mintegy másfél-kétmillió liter. Ez még mindig kevesebb, mint a bérfőzés keretében előállított évi ötmillió liter pálinka. A kereskedelmi főzésű pálinkák fogyasztása évente mintegy 10z százalékkal nő, ezzel párhuzamosan, a bérfőzés volumene évente 10 százalékkal csökken. Az egy főre eső magyar szeszesital-fogyasztás tiszta szeszre vetítve, évente 3,0-3,5 liter körül mozog. A kereskedelmi forgalomba kerülő pálinkákból az egy főre jutó éves fogyasztás másfél deciliter – írja az Origo.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Bizalomzuhanás a globális gazdaságban az amerikai vámháború nyomán
A világgazdaság vezető szereplőinek gazdasági bizalmi indexei jelentősen romlottak az…
Tovább olvasom >Föld napja: Felemás a magyar lakosság klímatudatossága
Április 22-e a Föld napja, így kifejezetten aktuális kérdés a…
Tovább olvasom >Országos kampányt indított a Tej Terméktanács a trappista sajt népszerűsítésére
A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista…
Tovább olvasom >