A fogyasztóvédők és a Magyar Termék Kft. együttműködnek a Magyar Termék védjegyek erősítéséért
Együttműködési megállapodást kötött a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete (FOME) és a Magyar Termék Nonprofit Kft. a Magyar Termék védjegyek megbízhatóságának erősítése és a fogyasztók egyértelmű tájékoztatásának elősegítése érdekében – közölte az egyesület és a nonprofit társaság az MTI-vel.
A megállapodás értelmében a FOME segíti az eredetmegjelölő védjegyek népszerűsítését, valamint a szervezet szakértője részt vesz az egyes termékeket minősítő Tanúsítási Döntőbizottság munkájában is. A tájékoztatás szerint az együttműködés tovább erősíti a kft. védjegyeinek megbízhatóságát, mivel a termék és szolgáltatás eredetét, jogszabályoknak való megfelelését független szakértői vizsgálat tanúsítja.
A 12 éve alapított Magyar Termék nonprofit társaság célja, hogy eredettanúsító védjegyeivel támogassa a magyar áruk és szolgáltatások könnyű azonosíthatóságát, ezzel növelje a magyar termékek iránti keresletet. Ma már közel 160 cég mintegy 4 ezer termékén, szolgáltatásán találhatók meg a védjegyek: a 100 százalékban magyar alapanyagból Magyarországon készült termékeket jelölő „Magyar Termék”, az összetevőinek legalább felében magyar és teljes egészében itt feldolgozott „Hazai Termék”, valamint az országban feldolgozott, de többségében import összetevőket tartalmazó „Hazai Feldolgozású Termék”, illetve a 75 százalékban magyar hozzáadott értéket tartalmazó „Magyar Szolgáltatás”.
A FOME 2003-ban alakult többek között annak érdekében, hogy segítse a fogyasztók érdekeinek védelmét, a megfelelő tájékoztatást és a fogyasztói oktatást. A szervezet országszerte 9 megyeszékhelyen pénzügyi fogyasztóvédelmi, 5 megyeszékhelyen a versenykultúra fejlesztését és a tudatos fogyasztói döntéshozatalt elősegítő tanácsadó irodával van jelen – ismertetik a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
E-kereskedelmi együttműködésre lép az Albertsons a Grubhubbal
A június 25-én bejelentett megállapodás értelmében az éttermi házhozszállítási szolgáltatást…
Tovább olvasom >Csehországban közösen fejleszt elektromosautó-töltő infrastruktúrát a Billa, a Penny és a Shell
Stratégiai partnerséget kötött a Billa, a Penny és a Shell…
Tovább olvasom >Költséghatékony nyúlhústermelést tesz lehetővé egy magyar fejlesztés
Költséghatékony nyúlhústermelést tesz lehetővé az Állatorvostudományi Egyetem és a Tetrabbit…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >