A fogyasztóvédők és a Magyar Termék Kft. együttműködnek a Magyar Termék védjegyek erősítéséért
Együttműködési megállapodást kötött a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete (FOME) és a Magyar Termék Nonprofit Kft. a Magyar Termék védjegyek megbízhatóságának erősítése és a fogyasztók egyértelmű tájékoztatásának elősegítése érdekében – közölte az egyesület és a nonprofit társaság az MTI-vel.
A megállapodás értelmében a FOME segíti az eredetmegjelölő védjegyek népszerűsítését, valamint a szervezet szakértője részt vesz az egyes termékeket minősítő Tanúsítási Döntőbizottság munkájában is. A tájékoztatás szerint az együttműködés tovább erősíti a kft. védjegyeinek megbízhatóságát, mivel a termék és szolgáltatás eredetét, jogszabályoknak való megfelelését független szakértői vizsgálat tanúsítja.
A 12 éve alapított Magyar Termék nonprofit társaság célja, hogy eredettanúsító védjegyeivel támogassa a magyar áruk és szolgáltatások könnyű azonosíthatóságát, ezzel növelje a magyar termékek iránti keresletet. Ma már közel 160 cég mintegy 4 ezer termékén, szolgáltatásán találhatók meg a védjegyek: a 100 százalékban magyar alapanyagból Magyarországon készült termékeket jelölő „Magyar Termék”, az összetevőinek legalább felében magyar és teljes egészében itt feldolgozott „Hazai Termék”, valamint az országban feldolgozott, de többségében import összetevőket tartalmazó „Hazai Feldolgozású Termék”, illetve a 75 százalékban magyar hozzáadott értéket tartalmazó „Magyar Szolgáltatás”.
A FOME 2003-ban alakult többek között annak érdekében, hogy segítse a fogyasztók érdekeinek védelmét, a megfelelő tájékoztatást és a fogyasztói oktatást. A szervezet országszerte 9 megyeszékhelyen pénzügyi fogyasztóvédelmi, 5 megyeszékhelyen a versenykultúra fejlesztését és a tudatos fogyasztói döntéshozatalt elősegítő tanácsadó irodával van jelen – ismertetik a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Hónapokat várhatunk egy hibás termék javítására – mit tehet ilyenkor a fogyasztó?
Egyre több panasz érkezik a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségéhez (FEOSZ)…
Tovább olvasom >Új szabályok az energiaitalok értékesítésében: gyerekeknek tilos, felnőtteknek biztonságos marad
Április végétől új szabályozás lépett életbe Magyarországon az energiaitalok értékesítésével…
Tovább olvasom >A védjegy, amely segíti a magyar vállalkozásokat – Ilyen volt a Magyar Termék Nonprofit Kft. februári tájékoztató fóruma
Miért előnyös a védjegyhasználat, miként erősítheti a cégek piaci pozícióját,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Drágább Barbie, soványabb Heinz – Trump vámjai átrajzolják a globális fogyasztói piacot
Donald Trump vámpolitikájának hatása egyre több iparágat érint: játékgyártók, autóipari…
Tovább olvasom >Csaknem 20 százalékkal olcsóbb élelmiszerek? A kormány elégedett az árréscsökkentés eredmnyeivel
„Egyre több terméket lehet olcsóbban megvásárolni az árréscsökkentésnek köszönhetően, az…
Tovább olvasom >