A fogyasztóvédők és a Magyar Termék Kft. együttműködnek a Magyar Termék védjegyek erősítéséért
Együttműködési megállapodást kötött a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete (FOME) és a Magyar Termék Nonprofit Kft. a Magyar Termék védjegyek megbízhatóságának erősítése és a fogyasztók egyértelmű tájékoztatásának elősegítése érdekében – közölte az egyesület és a nonprofit társaság az MTI-vel.
A megállapodás értelmében a FOME segíti az eredetmegjelölő védjegyek népszerűsítését, valamint a szervezet szakértője részt vesz az egyes termékeket minősítő Tanúsítási Döntőbizottság munkájában is. A tájékoztatás szerint az együttműködés tovább erősíti a kft. védjegyeinek megbízhatóságát, mivel a termék és szolgáltatás eredetét, jogszabályoknak való megfelelését független szakértői vizsgálat tanúsítja.
A 12 éve alapított Magyar Termék nonprofit társaság célja, hogy eredettanúsító védjegyeivel támogassa a magyar áruk és szolgáltatások könnyű azonosíthatóságát, ezzel növelje a magyar termékek iránti keresletet. Ma már közel 160 cég mintegy 4 ezer termékén, szolgáltatásán találhatók meg a védjegyek: a 100 százalékban magyar alapanyagból Magyarországon készült termékeket jelölő „Magyar Termék”, az összetevőinek legalább felében magyar és teljes egészében itt feldolgozott „Hazai Termék”, valamint az országban feldolgozott, de többségében import összetevőket tartalmazó „Hazai Feldolgozású Termék”, illetve a 75 százalékban magyar hozzáadott értéket tartalmazó „Magyar Szolgáltatás”.
A FOME 2003-ban alakult többek között annak érdekében, hogy segítse a fogyasztók érdekeinek védelmét, a megfelelő tájékoztatást és a fogyasztói oktatást. A szervezet országszerte 9 megyeszékhelyen pénzügyi fogyasztóvédelmi, 5 megyeszékhelyen a versenykultúra fejlesztését és a tudatos fogyasztói döntéshozatalt elősegítő tanácsadó irodával van jelen – ismertetik a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Gerlaki Bence: a kormány minden korosztályban segíti a fogyasztói tudatosság fejlődését
A kormány minden korosztályban segíti a fogyasztói tudatosság fejlődését, de…
Tovább olvasom >Reptéri kitelepüléssel várja az érdeklődőket a Nemzetgazdasági Minisztérium
A légi utasok jogainak védelme, fogyasztói tudatosságuk erősítése érdekében a…
Tovább olvasom >A fenntarthatóbb marhahús-előállítás érdekében együttműködik a Syngenta, a McDonald’s s a Lopez Foods
A McDonald’s, a Syngenta North America és a Lopez Foods…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >