A fogyasztóvédők és a Magyar Termék Kft. együttműködnek a Magyar Termék védjegyek erősítéséért
Együttműködési megállapodást kötött a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete (FOME) és a Magyar Termék Nonprofit Kft. a Magyar Termék védjegyek megbízhatóságának erősítése és a fogyasztók egyértelmű tájékoztatásának elősegítése érdekében – közölte az egyesület és a nonprofit társaság az MTI-vel.
A megállapodás értelmében a FOME segíti az eredetmegjelölő védjegyek népszerűsítését, valamint a szervezet szakértője részt vesz az egyes termékeket minősítő Tanúsítási Döntőbizottság munkájában is. A tájékoztatás szerint az együttműködés tovább erősíti a kft. védjegyeinek megbízhatóságát, mivel a termék és szolgáltatás eredetét, jogszabályoknak való megfelelését független szakértői vizsgálat tanúsítja.
A 12 éve alapított Magyar Termék nonprofit társaság célja, hogy eredettanúsító védjegyeivel támogassa a magyar áruk és szolgáltatások könnyű azonosíthatóságát, ezzel növelje a magyar termékek iránti keresletet. Ma már közel 160 cég mintegy 4 ezer termékén, szolgáltatásán találhatók meg a védjegyek: a 100 százalékban magyar alapanyagból Magyarországon készült termékeket jelölő „Magyar Termék”, az összetevőinek legalább felében magyar és teljes egészében itt feldolgozott „Hazai Termék”, valamint az országban feldolgozott, de többségében import összetevőket tartalmazó „Hazai Feldolgozású Termék”, illetve a 75 százalékban magyar hozzáadott értéket tartalmazó „Magyar Szolgáltatás”.
A FOME 2003-ban alakult többek között annak érdekében, hogy segítse a fogyasztók érdekeinek védelmét, a megfelelő tájékoztatást és a fogyasztói oktatást. A szervezet országszerte 9 megyeszékhelyen pénzügyi fogyasztóvédelmi, 5 megyeszékhelyen a versenykultúra fejlesztését és a tudatos fogyasztói döntéshozatalt elősegítő tanácsadó irodával van jelen – ismertetik a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A védjegy, amely segíti a magyar vállalkozásokat – Ilyen volt a Magyar Termék Nonprofit Kft. februári tájékoztató fóruma
Miért előnyös a védjegyhasználat, miként erősítheti a cégek piaci pozícióját,…
Tovább olvasom >Fogyasztóvédelem új alapokon
A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) 2025. január 1-jén…
Tovább olvasom >Shein ellen indított közös vizsgálatot az Európai Unió – súlyos fogyasztóvédelmi aggályok merültek fel
Közösen indított eljárást a kínai Shein webáruház ellen az Európai…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: 2025 első negyedévében a gazdaság teljesítménye stagnált a 2024. első negyedévihez képest
Magyarország bruttó hazai termékének volumene 2025 első negyedévében a nyers…
Tovább olvasom >Vegyszerkoktél a tányéron: riasztó adatok az európai élelmiszerek szennyezettségéről
Az Európai Élelmiszerbiztonsági Hivatal (EFSA) friss jelentése szerint az európai…
Tovább olvasom >GKI-elemzés: Tovább csökkent a magyar ipari termelés
A magyar ipari termelés volumene két egymást követő évben csökkent…
Tovább olvasom >