Fogyasztóvédelmi szempontból is sikeres volt a nyári idegenforgalmi szezon
Az elmúlt időszak egyik legsikeresebb szezonja volt az idei nyári főszezon, a korábbinál sokkal kevesebb fogyasztóvédelmi szabálytalansággal találkoztak a hatósági ellenőrök – hangsúlyozta Koszorús László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára.
Úgy vélte, egyre több vállalkozás rájön arra, hogy érdemes betartani a szabályokat, mert a visszatérő ügyfél az igazán értékes.
A helyettes államtitkár szerint az eredmények bizonyítják az elmúlt másfél évben a fogyasztóvédelemben végbement szemléletváltás sikerét, hogy a vállalkozásokkal együttműködve lehet eredményeket elérni. Barátságos, konzultatív jellegű hatóság kialakítására helyezik a hangsúlyt, nem a bírságolásra – tette hozzá.
Szente István, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) megbízott főigazgatója elmondta: a nyári főszezonban összesen 1844 ellenőrzést végeztek a hatóság munkatársai, amiből 424 esetben tártak fel kisebb súlyú szabálytalanságot, ez 23 százalékos kifogásolási arányt jelent, ami 7 százalékponttal kevesebb a tavalyinál.
A hatóság évek óta kiemelt figyelmet fordít a vendéglátóipar és a személytaxi-szolgáltatás ellenőrzésére. Az összes ellenőrzés közül 1667 vendéglátóipari egységben történt, 177 pedig taxi szolgáltatót érintett. Pozitívumként emelte ki, hogy a vendéglátó egységeknél a tavalyihoz képest 6 százalékponttal javult a helyzet, így 421 esetben találtak szabálytalanságot, míg a taxisok ellenőrzésekor a 2014-es adatokhoz képest 8 százalékponttal kevesebb, 12 százalékban állapítottak meg mulasztást a hatóság ellenőrei.
A fogyasztók érdekeit súlyosan sértő kirívó jogsértést nem tártak fel az ellenőrök az idei nyári szezonban – tette hozzá.
Kiss Anita, a NFH szóvivője elmondta: a legtöbb jogsértést a helytelen étel- és italmérés miatt állapítottak meg az ellenőrök, ezen kívül volt a vásárlók könyvét érintő hiányosság és előfordult, hogy nem tüntették fel a termékek árát. A hatóság összesen 1407 próbavásárlást is végzett, amelyből 254 alkalommal tártak fel valamilyen jogsértést – ismertette Kiss Anita.
Az ellenőrök 3465 termék tömegét, térfogatát, valamint fogyasztói árát vizsgálták, az esetek 12 százalékában, 421 alkalommal állapítottak meg jogsértést. Összesen 162 esetben, a próbavásárlások 12 százalékában magasabb árat számoltak – ismertette a hatóság szóvivője. Szente István kérdésre válaszolva elmondta: összesen 884 ezer forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a hatóság, amit a megbízott főigazgató szerint pozitív, javulást jelent tavalyhoz képest. Elmondta azt is, hogy az ellenőrök a vizsgált kis- és középvállalkozásokat először csak figyelmeztetik, majd akkor bírságolnak, ha ismételten ugyanazt a jogsértést követik el. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Gerlaki Bence: a kormány minden korosztályban segíti a fogyasztói tudatosság fejlődését
A kormány minden korosztályban segíti a fogyasztói tudatosság fejlődését, de…
Tovább olvasom >Reptéri kitelepüléssel várja az érdeklődőket a Nemzetgazdasági Minisztérium
A légi utasok jogainak védelme, fogyasztói tudatosságuk erősítése érdekében a…
Tovább olvasom >Rendkívüli fogyasztóvédelmi ellenőrzést indítanak az ételfutár cégeknél
A fogyasztóvédelemért felelős Nemzetgazdasági Minisztérium rendkívüli fogyasztóvédelmi vizsgálatot indít a…
Tovább olvasom >További cikkeink
A csodálatos mandarin – A nap videója
Yoshihiro Okada „műveit” már ismerik olvasóink: néhány vágást ejt mandarinok héján,…
Tovább olvasom >Mit meg nem tesznek a frissességért! – A nap képe
A skandináv országokban kultusza van a friss élelmiszereknek – íme…
Tovább olvasom >