Fogyasztóvédelmi emblémára is lehet majd pályázni
A minőségtudatos vásárlást erősítő újabb kezdeményezésként a fogyasztóvédelmi hatóság a jövő héten meghirdeti a fogyasztóbarát emblémát; a védjegyet szigorú feltételek mellett, pályázati rendszerben lehet majd elnyerni – jelentette be a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH)főigazgató-helyettese szerdán Székesfehérváron.
Csákiné Gyuris Krisztina a Gazdaság Házában vállalkozók, fogyasztók és kereskedelmi iskolák tanulóinak a részvételével tartott tájékoztató napon a tavaly novemberben elindított, Nemzeti fogyasztói termékkosár kezdeményezésről szólva elmondta: azokra a minőségi termékekre kívánják felhívni a fogyasztók figyelmét, amelyeket érdemes megvásárolniuk, s más fogyasztóknak is ajánlaniuk.
A termékkosár honlapján már számos, főként hazai terméket ajánlottak a fogyasztók.
Véleményt mondhattak egyebek között a kenyérről, a kristálycukrokról, szavazhattak arról, hogy melyik a legkedvezőbb ár-értékarányú, s legjobb minőségű szaloncukor.
A csütörtöki Víz Világnapja alkalmából az ásványvizekről várják az ajánlásokat a honlapon, továbbá papír zsebkendőkre, valamint hurkákra, kolbászokra szavazhatnak a fogyasztók.
A honlapon megjelentek alapján minden hónapban kiválasztják az adott időszak győztes termékeit, s azokból termékkosarat fognak összeállítani azzal a céllal, hogy segítsék a fogyasztókat a minőségi, legkedvezőbb ár-értékarányú árucikk kiválasztásában, ezáltal pedig a jövedelmük beosztásában. A kezdeményezéssel a fogyasztói tudatosságot szeretnék erősíteni, és megismertetni a jó példákat.
Csákiné Gyuris Krisztina kitért rá, hogy a fogyasztóvédelmi hatóság több javaslatot nyújtott be a fogyasztóvédelmi törvény készülő módosításához. Ezeket úgy fogalmazták meg, hogy esetleges elfogadásuk a lehető legkedvezőbb legyen a fogyasztók számára, ugyanakkor ne növelje a vállalkozások adminisztrációs terheit.
A tájékoztató nap egyik házigazdájaként Balogh Ibolya, a Fejér Megyei Kormányhivatal főigazgatója arra hívta fel a figyelmet, hogy a fogyasztóknak és a terméket, szolgáltatást nyújtó vállalkozásoknak „egy oldalon” kell állniuk.
A fogyasztók és vállalkozók közös érdekét hangsúlyozta Radetzky Jenő, a Fejér Megyei Kereskedelmi és Iparkamara elnöke is, aki szerint a két fél „együttműködésre van kényszerítve”. A Nemzeti fogyasztói kosárral kapcsolatban úgy vélekedett: bár ez nem minősítés, hasznos „eligazodást jelent a fogyasztóknak.”
Schneider Istvánné, a megyei kormányhivatal fogyasztóvédelmi felügyelőségének igazgatója szerint tapasztalják, hogy a fogyasztók nagy része még mindig elavult jogszabályok szerint próbálja érvényesíteni a jogait, ezért fontos feladat a tájékoztatás.
A tájékoztató napon tíz, az úgynevezett pozitív listára került Fejér megyei vállalkozásnak emléklapot nyújtottak át. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Orbán Viktor: jövőre reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés
Reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés 2025-ben Magyarországon –…
Tovább olvasom >Nehéz helyzetben a sertéshúságazat: emelkedő költségek, csökkenő fogyasztás és átalakuló szokások
Évek óta kihívásokkal néz szembe a hazai és az uniós…
Tovább olvasom >Az NGM tájékoztató levélben kéri az embereket, hogy költsenek
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) tájékoztató levélben fogja értesíteni az önkéntes…
Tovább olvasom >