Fogyasztóvédelmi ellenőrzések a Szigeten
Szerdától ellenőrzik a fogyasztóvédelmi felügyelők a Sziget fesztiválra kitelepült vendéglátóhelyeket, az előző napokban tájékoztatókat tartottak a kereskedőknek – mondta Fülöp Zsuzsanna, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) szóvivője az MTI-nek szerdán, a fesztivál helyszínén.
Szerda reggel óta 49 vendéglátó egységet ellenőriztek a Fővárosi Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőségének munkatársai. Összesen 16 esetben tapasztaltak kisebb hiányosságokat, jellemzően az árak, illetve a mennyiség feltüntetésével kapcsolatosan – közölte Fülöp Zsuzsanna.
A szóvivő kiemelte: két esetben előfordult, hogy a próbavásárláskor kevesebbet adtak a kért mennyiségnél. Egy esetben nem kapott nyugtát a vevő, ezt a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnak jelzi a fogyasztóvédelmi hatóság.
Az ellenőrzések során a felügyelők vizsgálják az árak és a kiszolgálási mennyiség feltüntetését, a mérőeszközök hitelességét, illetve a próbavásárlásokkal a nyugtaadást, és azt, hogy a megfelelő mennyiséget kapja-e meg a fogyasztó.
Ellenőrzik a mutatványos berendezések üzemeltetőit is. Ezeknél kilencből egy esetben tapasztaltak kisebb hiányosságot, ennek pótlása még szerdán megtörténik – mondta Fülöp Zsuzsanna.
A jogsértéseket jegyzőkönyvben rögzítik. Ha kis- és középvállalkozások első esetben követnek el kisebb jogsértést, akkor a hatóság nem szab ki bírságot. Indokolt esetben eljárást indítanak, a törvény szerint 15 ezertől elvileg több millió forintig terjedhet a bírság – fejtette ki a szóvivő.
Az ellenőrzések folyamatosak, egészen vasárnap estig. Összesen körülbelül háromszáz ellenőrzés várható. A csaknem harminc felügyelő párban végzi a próbavásárlásokat. Sok vendéglátóhely csak az esti órákban nyit ki, de olyankor is lehet fogyasztóvédelmi ellenőrzésekre számítani, éjszaka és a hajnali órákban is felbukkanhatnak a fogyasztóvédelmi felügyelők – tette hozzá.
A nyári idegenforgalmi ellenőrzésekről Fülöp Zsuzsanna elmondta: júniustól július közepéig csaknem 900 kereskedelmi egység ellenőrzését végezték el a felügyelők. A legtöbb hiányosságot a tájékoztatási szabályokkal, az árak vagy az üzemeltető adatainak feltüntetésével kapcsolatban tapasztalták.
A szóvivő szerint visszatérő probléma a fiatalkorúak alkohollal vagy dohánytermékkel való kiszolgálása. Országos szinten 44 ilyen próbaellenőrzést végeztek, 13 esetben tapasztaltak jogsértést. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Meglepetés a nemzetközi szállodaláncok rangsorában: a nagy nevek alulteljesítettek
A nemzetközi szállodaláncok között végzett felmérésben meglepő eredmények születtek, amelyek…
Tovább olvasom >Borravaló vagy szervizdíj
Gyakran nagy bizonytalanság övezi a témát: a mára szinte mindenhol alkalmazott…
Tovább olvasom >Az NTAK-ból már látszik: 16%-kal nőtt az utazók száma az őszi szünetben
Kiemelkedő utazási kedvet hozott hazánkban az október 26. és november…
Tovább olvasom >