Fogyasztóvédelem: gyakori a panasz az újsághirdetések alapján rendelt termékeknél
Gyakran érkeznek panaszok a fogyasztóvédelemhez az újsághirdetések alapján rendelt termékek miatt – mondta Kispál Edit, a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének szóvivője az M1 aktuális csatorna szombat délelőtti műsorában.
Közlése szerint előfordul, hogy hiányosak a csomagok, alkalmatlanok a termékek, de gyakori az is, hogy a cégek elérhetetlenné váltak. Utóbbi azért is probléma, mert ha a vevők nem tudják hova, kinek kell akár visszaküldeni a terméket, akkor nem tudják gyakorolni úgynevezett indoklás nélküli elállási jogukat.
A szóvivő felhívta a figyelmet arra, jogszabály biztosítja, hogy a vevők a termék kézhezvételétől számított 14 napon belül indoklás nélkül elálljanak a vásárlástól. Ekkor a terméket vissza kell küldeni, és cserébe a teljes kifizetett összeget vissza kell kapnia a vevőnek.
Mindezek nyomán a hirdetések alapján történő rendelésnél kiemelten fontos, hogy a vevő tudja, kivel köt szerződést. A cég neve mellett szerepelnie kell minden elérhetőségének is – emelte ki Kispál Edit.
Ha valakit kár ért, a Békéltető Testülethez fordulhat. E testületek minden megyében működnek, a szükséges formanyomtatványt kormányhivataloknál is lehet kérni – közölte a szóvivő. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Nébih: leveskockát hívtak vissza a forgalomból nem jelölt szójaallergén miatt
Több magyarországi vállalkozáshoz is eljutott az a vietnámi leveskocka, amit…
Tovább olvasom >Az egészségre veszélyes potencianövelőket talált a fogyasztóvédelem a piacon
A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) az elmúlt hónap…
Tovább olvasom >Agrárkamara: nem kérünk az ukrán importból
Az Európai Bizottság határozatlan idejű kedvezményeket javasol Ukrajnának a lejárt…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >