Fogyasztóvédelem: a szállodák 22 százaléka megtéveszti a vendégeket
A vizsgált szállodák 22 százaléka, 173 szálláshelyből 38 megtéveszti a vendégeket, azaz besorolási szintje nem felelt meg a követelményeknek, vagy panzióként jogsértően nevezte magát szállodának – ez derült ki a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) legfrissebb vizsgálatán.
Az MTI-hez kedden eljuttatott közlemény szerint a hatóság a gyógyszálló vagy gyógyszálloda megnevezést alkalmazó szálláshelyeket, továbbá azokat a szállodákat vizsgálta, amelyek a hivatalos európai Hotelstars védjegyrendszertől eltérő, 1-5 csillaggal jelzett besorolást alkalmazzák. Számos hotel működik Magyarországon úgy, hogy még nem kezdeményezte a Hotelstars tanúsító védjegy elnyerését.
Az ellenőrzés kiterjedt a Hotelstars védjeggyel nem rendelkező szálláshelyeknél arra, hogy az adott csillagszámmal jelzett kategória és az ahhoz kapcsolódó, a szálláshely által nyújtott szolgáltatások együttesen alkalmasak-e a fogyasztók megtévesztésére. A gyógyszálló vagy gyógyszálloda megnevezést alkalmazóknál azt vizsgálták, hogy rendelkeznek-e az ehhez szükséges minősítéssel.
A leggyakrabban előfordult jogsértések közül az NFH kiemelte: a szálláshely a „szálloda” vagy a „hotel” megnevezést használta annak ellenére, hogy nem felelt meg a vonatkozó jogszabályban foglalt követelményeknek, vagy a szálláshely annak ellenére szállodaként hirdette magát, hogy üzemeltetője panzió üzemeltetésére kapott engedélyt.
Gyakori volt, hogy a besorolás kategória szintje – felszereltség, szolgáltatások – nem felelt meg az átlagfogyasztó által elvárt követelményeknek. Az NFH szerint az ellenőrzés alá vont szálláshelyeket üzemeltető vállalkozások többsége pozitívan fogadta az ellenőrzéseket, a feltárt jogsértések, hiányosságok mielőbbi kijavítására, megszüntetésére törekedtek. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Nébih: leveskockát hívtak vissza a forgalomból nem jelölt szójaallergén miatt
Több magyarországi vállalkozáshoz is eljutott az a vietnámi leveskocka, amit…
Tovább olvasom >Az egészségre veszélyes potencianövelőket talált a fogyasztóvédelem a piacon
A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) az elmúlt hónap…
Tovább olvasom >Agrárkamara: nem kérünk az ukrán importból
Az Európai Bizottság határozatlan idejű kedvezményeket javasol Ukrajnának a lejárt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nemzetközi felmérés: rekordmagas az utazási kedv Európában a globális feszültségek ellenére is
Az éghajlatváltozás, a globális bizonytalanságok és a geopolitikai zavarok ellenére…
Tovább olvasom >Új felmérés: a vásárlók nem kérnek a mérgező vegyszerekből
Egy új, öt országot érintő felmérés komoly aggodalmakat tárt fel…
Tovább olvasom >Veszteségbe fordult a friss tej értékesítése – rávilágított a GVH grafikonja
A magyar kiskereskedelem egy újabb, eddig kevésbé reflektorfényben lévő problémája…
Tovább olvasom >