A fogyasztók eltérő ízlésére is reagálnak az élelmiszermárkák
Ugyanazon márkák akár eltérő tartalommal is kikerülhetnek a kereskedelem polcaira – többek közt erre utalnak a magyar élelmiszerbiztonsági hatóság vizsgálatai. A híradásokban említett márkák gyártói azonban minden esetben a jogszabályi előírásoknak megfelelően, átlátható és etikus módon állítják elő ismert és közkedvelt termékeiket. Az egyes termékek közötti érzékszervi különbségek oka a vizsgált minták eltérő lejárati idejében vagy eltérő tárolási körülményeiben is kereshető.
A Magyar Idők 2016. február 16-i híradásában említett egyes márkák kapcsán le kell szögezni, hogy a magyar hatóság vizsgálatai többnyire semmiféle érdemi különbséget nem állapítottak meg a Magyarországon és más országokban forgalmazott élelmiszerek összetevői tekintetében, hiszen a márkatermékek túlnyomó többségét általában egyazon üzemben, azonos alapanyagokból, azonos receptúrával készítik.
A NÉBIH szakemberei a hivatkozott vizsgálatok során néhány esetben a teljességgel azonos beltartalom ellenére is szubjektív, érzékszervi különbségeket tártak fel. Ennek oka leginkább a vizsgált minták eltérő lejárati idejében vagy a termékek eltérő tárolási körülményeiben keresendő.
Bizonyos esetekben a hatósági vizsgálatok különbséget találtak az egyes élelmiszerek beltartalmában is. Ennek oka, hogy egy adott márka többféle kiszerelésben, ízesítéssel is készülhet az adott ország fogyasztói ízlésének megfelelően. A magyarok például köztudomásúan jobban kedvelik a karakteres, fűszeresebb, intenzívebb ízjegyeket mutató élelmiszereket.
Végezetül eltéréseket okozhat az is, ha a vizsgált termékek különböző országokban, különböző gyártósorokon, vagy eltérő származási helyről beszerzett alapanyagokból készülnek. Legyen szó bármelyik lehetőségről is, de a felelős gyártók mindig a jogszabályi előírásoknak megfelelően, az összetevők pontos feltüntetésével tájékoztatják termékeik tartalmáról a fogyasztókat.
A Magyar Márkaszövetség tagvállalatai kifejezetten büszkék arra, ha a hazánkban gyártott, de a nemzetközi piacon forgalmazott márkáikhoz a lehető legtöbb hazai előállítású, magyar termelőtől származó alapanyagot tudják feldolgozni. Ezzel a magyar gazdaságot támogatják, egyben hazai munkahelyeket is teremtenek.
A Magyar Márkaszövetség tagvállalatai üdvözlik, ha szakmailag és módszertanában megalapozott hatósági vizsgálatok segítik elő a termékeik rendszeres vizsgálatát. Továbbá azt is szorgalmazzák, hogy ezekben a szakmai kérdésekben folyamatos és konstruktív párbeszéd alakuljon ki a kormány illetékes szerveivel, hatóságaival.
A Magyar Márkaszövetség tagvállalatainak elemi érdeke a felelős és átlátható működés. Ezt diktálja a jogszabályoknak való megfelelés, a társadalmi felelősségvállalás, de egyben az üzleti logika is. Ezért minden érdeklődő újságírónak és szakembernek szívesen elmondjuk és megmutatjuk: hol, hogyan és miből készülnek márkáink.(Magyar Márkaszövetség)
Kapcsolódó cikkeink
Kedvező tapasztalatokkal zárult a nyári Nébih-ellenőrzések első szakasza
Kedvező tapasztalatokkal zárult a nyári szezonális ellenőrzés első szakasza. A…
Tovább olvasom >Megérkeztek a nyári ellenőrzések első szakaszának eredményei
Lezárult a nyári szezonális ellenőrzés első szakasza. A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Agrárminisztérium: a nemzeti kormányra mindig számíthatnak a magyar gazdák
A kormány egyik legfontosabb szövetségesei a magyar gazdák, ezért a…
Tovább olvasom >Tehén- és kecskesajtokat hívtak vissza a kereskedelemből mikrobiológiai szennyeződés miatt
Franciaországból származó pasztőrözött tehén- és kecskesajtokat hívtak vissza a kereskedők…
Tovább olvasom >Rekord magasságba szökött a svájci Lidl sajtexportja tavaly
Tizenöt éves fennállásának legerősebb évét zárta a svájci Lidl sajtexport…
Tovább olvasom >