A fogyasztók eltérő ízlésére is reagálnak az élelmiszermárkák
Ugyanazon márkák akár eltérő tartalommal is kikerülhetnek a kereskedelem polcaira – többek közt erre utalnak a magyar élelmiszerbiztonsági hatóság vizsgálatai. A híradásokban említett márkák gyártói azonban minden esetben a jogszabályi előírásoknak megfelelően, átlátható és etikus módon állítják elő ismert és közkedvelt termékeiket. Az egyes termékek közötti érzékszervi különbségek oka a vizsgált minták eltérő lejárati idejében vagy eltérő tárolási körülményeiben is kereshető.
A Magyar Idők 2016. február 16-i híradásában említett egyes márkák kapcsán le kell szögezni, hogy a magyar hatóság vizsgálatai többnyire semmiféle érdemi különbséget nem állapítottak meg a Magyarországon és más országokban forgalmazott élelmiszerek összetevői tekintetében, hiszen a márkatermékek túlnyomó többségét általában egyazon üzemben, azonos alapanyagokból, azonos receptúrával készítik.
A NÉBIH szakemberei a hivatkozott vizsgálatok során néhány esetben a teljességgel azonos beltartalom ellenére is szubjektív, érzékszervi különbségeket tártak fel. Ennek oka leginkább a vizsgált minták eltérő lejárati idejében vagy a termékek eltérő tárolási körülményeiben keresendő.
Bizonyos esetekben a hatósági vizsgálatok különbséget találtak az egyes élelmiszerek beltartalmában is. Ennek oka, hogy egy adott márka többféle kiszerelésben, ízesítéssel is készülhet az adott ország fogyasztói ízlésének megfelelően. A magyarok például köztudomásúan jobban kedvelik a karakteres, fűszeresebb, intenzívebb ízjegyeket mutató élelmiszereket.
Végezetül eltéréseket okozhat az is, ha a vizsgált termékek különböző országokban, különböző gyártósorokon, vagy eltérő származási helyről beszerzett alapanyagokból készülnek. Legyen szó bármelyik lehetőségről is, de a felelős gyártók mindig a jogszabályi előírásoknak megfelelően, az összetevők pontos feltüntetésével tájékoztatják termékeik tartalmáról a fogyasztókat.
A Magyar Márkaszövetség tagvállalatai kifejezetten büszkék arra, ha a hazánkban gyártott, de a nemzetközi piacon forgalmazott márkáikhoz a lehető legtöbb hazai előállítású, magyar termelőtől származó alapanyagot tudják feldolgozni. Ezzel a magyar gazdaságot támogatják, egyben hazai munkahelyeket is teremtenek.
A Magyar Márkaszövetség tagvállalatai üdvözlik, ha szakmailag és módszertanában megalapozott hatósági vizsgálatok segítik elő a termékeik rendszeres vizsgálatát. Továbbá azt is szorgalmazzák, hogy ezekben a szakmai kérdésekben folyamatos és konstruktív párbeszéd alakuljon ki a kormány illetékes szerveivel, hatóságaival.
A Magyar Márkaszövetség tagvállalatainak elemi érdeke a felelős és átlátható működés. Ezt diktálja a jogszabályoknak való megfelelés, a társadalmi felelősségvállalás, de egyben az üzleti logika is. Ezért minden érdeklődő újságírónak és szakembernek szívesen elmondjuk és megmutatjuk: hol, hogyan és miből készülnek márkáink.(Magyar Márkaszövetség)
Kapcsolódó cikkeink
AM: megvannak a téli szezonális élelmiszerlánc-ellenőrzés első eredményei
Az élelmiszerbiztonság és a fogyasztók védelme 2024 téli ünnepi időszakában…
Tovább olvasom >Tesztelték az idei kókuszos szaloncukrokat: íme a legjobbak
A Szupermenta idén ünnepli fennállásának 10. évfordulóját, ennek alkalmából a…
Tovább olvasom >Így lehet pazarlásmentes a karácsony
Közelednek az ünnepek, ezzel pedig az év legnagyobb sütés-főzési szezonja,…
Tovább olvasom >További cikkeink
NGM: a kormány teljesítette vállalását, 2024-ben 3,7 százalékra mérséklődött az infláció, ami 2025- ben még tovább, 3,2 százalékra csökken
A kormány teljesítette vállalását, 2023-ban letörte, 2024-ben pedig alacsony szinten…
Tovább olvasom >KSH: decemberben 4,6 százalékkal, 2024-ben átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az árak az előző évi azonos időszaki értékeket
2024. decemberben a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >A Shell Hungary felmérése új trendeket mutat a digitális vásárlás terén
Az okostelefonok mindennapi életünk szerves részévé váltak, a Shell Hungary…
Tovább olvasom >