A fogyasztók eltérő ízlésére is reagálnak az élelmiszermárkák
Ugyanazon márkák akár eltérő tartalommal is kikerülhetnek a kereskedelem polcaira – többek közt erre utalnak a magyar élelmiszerbiztonsági hatóság vizsgálatai. A híradásokban említett márkák gyártói azonban minden esetben a jogszabályi előírásoknak megfelelően, átlátható és etikus módon állítják elő ismert és közkedvelt termékeiket. Az egyes termékek közötti érzékszervi különbségek oka a vizsgált minták eltérő lejárati idejében vagy eltérő tárolási körülményeiben is kereshető.
A Magyar Idők 2016. február 16-i híradásában említett egyes márkák kapcsán le kell szögezni, hogy a magyar hatóság vizsgálatai többnyire semmiféle érdemi különbséget nem állapítottak meg a Magyarországon és más országokban forgalmazott élelmiszerek összetevői tekintetében, hiszen a márkatermékek túlnyomó többségét általában egyazon üzemben, azonos alapanyagokból, azonos receptúrával készítik.
A NÉBIH szakemberei a hivatkozott vizsgálatok során néhány esetben a teljességgel azonos beltartalom ellenére is szubjektív, érzékszervi különbségeket tártak fel. Ennek oka leginkább a vizsgált minták eltérő lejárati idejében vagy a termékek eltérő tárolási körülményeiben keresendő.
Bizonyos esetekben a hatósági vizsgálatok különbséget találtak az egyes élelmiszerek beltartalmában is. Ennek oka, hogy egy adott márka többféle kiszerelésben, ízesítéssel is készülhet az adott ország fogyasztói ízlésének megfelelően. A magyarok például köztudomásúan jobban kedvelik a karakteres, fűszeresebb, intenzívebb ízjegyeket mutató élelmiszereket.
Végezetül eltéréseket okozhat az is, ha a vizsgált termékek különböző országokban, különböző gyártósorokon, vagy eltérő származási helyről beszerzett alapanyagokból készülnek. Legyen szó bármelyik lehetőségről is, de a felelős gyártók mindig a jogszabályi előírásoknak megfelelően, az összetevők pontos feltüntetésével tájékoztatják termékeik tartalmáról a fogyasztókat.
A Magyar Márkaszövetség tagvállalatai kifejezetten büszkék arra, ha a hazánkban gyártott, de a nemzetközi piacon forgalmazott márkáikhoz a lehető legtöbb hazai előállítású, magyar termelőtől származó alapanyagot tudják feldolgozni. Ezzel a magyar gazdaságot támogatják, egyben hazai munkahelyeket is teremtenek.
A Magyar Márkaszövetség tagvállalatai üdvözlik, ha szakmailag és módszertanában megalapozott hatósági vizsgálatok segítik elő a termékeik rendszeres vizsgálatát. Továbbá azt is szorgalmazzák, hogy ezekben a szakmai kérdésekben folyamatos és konstruktív párbeszéd alakuljon ki a kormány illetékes szerveivel, hatóságaival.
A Magyar Márkaszövetség tagvállalatainak elemi érdeke a felelős és átlátható működés. Ezt diktálja a jogszabályoknak való megfelelés, a társadalmi felelősségvállalás, de egyben az üzleti logika is. Ezért minden érdeklődő újságírónak és szakembernek szívesen elmondjuk és megmutatjuk: hol, hogyan és miből készülnek márkáink.(Magyar Márkaszövetség)
Kapcsolódó cikkeink
Növényvédő szerek alkalmazhatósága a különböző kukorica kultúrákban
A növényvédő szerek kiválasztásakor kiemelt jelentőséggel bír, hogy az adott…
Tovább olvasom >Fokozott ellenőrzések a hazai állatállomány védelmében
Kiemelten fontos a védekezés a fertőző állatbetegségek ellen, hiszen így…
Tovább olvasom >Nébih: leveskockát hívtak vissza a forgalomból nem jelölt szójaallergén miatt
Több magyarországi vállalkozáshoz is eljutott az a vietnámi leveskocka, amit…
Tovább olvasom >További cikkeink
A vásárók kedvenc FMCG-márkái – YouGov Brand Footprint 2025
Az elemzés alapja a CRP (Consumer Reach Points) mutató, amely…
Tovább olvasom >Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Szárnyalnak az árak a baromfipiacon: drágult a csirke, a pulyka és a tojás is
Az elmúlt hónapokban látványos áremelkedés zajlott le a hazai baromfi-…
Tovább olvasom >