Fogyasztói bizalom, vásárlói élmény, márkahűség
A technológiai kutatásokkal foglalkozó SAS szervezésében több mint 1800 résztvevővel zajlott október végén az Analytics Experience konferencia Milánóban, ahol kiderült, hogyan fog átalakulni a vásárlói élmény a következő egy évtized során. A műszaki fejlődés lesz a változás elsődleges motorja. A márkatulajdonosoknak át kell alakítaniuk bevált vásárlói ökoszisztémájukat, ha tartani szeretnék a fejlődés ütemét. Ehhez alkalmazniuk kell az automatizációban rejlő lehetőségeket, többek között okoseszközökkel kell kiváltaniuk a dráguló emberi munkaerőt. Az is emellett szól, hogy – a kutatás szerint – 2030-ra az ügyfélinterakciók kétharmada digitális eszközökkel jön létre majd.
A vállalatoknak arra kell törekedniük, hogy egyensúlyt alakítsanak ki az emberi élmények nyújtása és a fogyasztók által elvárt azonnali eredmények biztosítása között. A technológia lesz a híd: az adatok, az elemzések, a gépi tanulás és a mesterséges intelligencia teremthetik meg ezt az egyensúlyt, javítva az ügyfél-elégedettséget és a vállalati hatékonyságot.
A szakértők szerint 2030-ra az emberek négyötöde elfogadja, hogy az általa rendelt terméket egy autonóm közlekedési eszköz (például egy drón) szállítja majd ki. 81 százalékuk a csevegőrobotokkal (chatbot) is tud majd együttműködni. 78 százalékuk alkalmazza a jövőben a kiterjesztett, virtuális és kevert valóság (mixed reality) lehetőségeit a megfelelő termékek kereséséhez.
Ma a fogyasztók 73 százaléka úgy véli, hogy személyes információi felett elvesztette az ellenőrzést. Az, aki ennek ellenkezőjéről meg tudja győzni vevőit, nagy versenyelőnyre tehet szert.
2030-ra a mobil alkalmazások, a nagy sebességű hozzáférés és az okosotthonokon keresztüli vásárlás lesz a három vezető technológia a márkahűség formálásának területén. Emellett a mesterséges intelligencia, a gépi tanulás és a prediktív analitika is nagy szerepet játszik majd.
Kapcsolódó cikkeink
EY: Már a magyar cégeket is mesterséges intelligenciával támadják
Idehaza is a vállalati visszaélések mindennapos eszközévé vált a mesterséges…
Tovább olvasom >Vegyes érzelmekkel viszonyulnak a magyarok a humanoid robotokhoz
Januártól 12–14 millió forintos áron már Magyarországon is elérhetők a…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligencia: vissza a jövőből
A generatív mesterséges intelligencia exponenciális fejlődése olyan IT-megoldásokat tesz lehetővé,…
Tovább olvasom >További cikkeink
4 milliárdosok klubjában köthet ki idén a hajóutak foglalását digitalizáló magyar startup
A CLICKnCRUISE tőkét vont be angyalbefektetőktől, köztük Szigetvári Józseftől, a…
Tovább olvasom >A betonkeverő-elv – A nap videója
Meglehet, ez a gép mutatja a legjobb irányt a stir…
Tovább olvasom >Továbbra is erős pályán a magyar turizmus
2025 februárjában a turizmus ismételten erőteljes növekedést mutatott: a hazai…
Tovább olvasom >