Fogyasztói bizalom, vásárlói élmény, márkahűség
A technológiai kutatásokkal foglalkozó SAS szervezésében több mint 1800 résztvevővel zajlott október végén az Analytics Experience konferencia Milánóban, ahol kiderült, hogyan fog átalakulni a vásárlói élmény a következő egy évtized során. A műszaki fejlődés lesz a változás elsődleges motorja. A márkatulajdonosoknak át kell alakítaniuk bevált vásárlói ökoszisztémájukat, ha tartani szeretnék a fejlődés ütemét. Ehhez alkalmazniuk kell az automatizációban rejlő lehetőségeket, többek között okoseszközökkel kell kiváltaniuk a dráguló emberi munkaerőt. Az is emellett szól, hogy – a kutatás szerint – 2030-ra az ügyfélinterakciók kétharmada digitális eszközökkel jön létre majd.
A vállalatoknak arra kell törekedniük, hogy egyensúlyt alakítsanak ki az emberi élmények nyújtása és a fogyasztók által elvárt azonnali eredmények biztosítása között. A technológia lesz a híd: az adatok, az elemzések, a gépi tanulás és a mesterséges intelligencia teremthetik meg ezt az egyensúlyt, javítva az ügyfél-elégedettséget és a vállalati hatékonyságot.
A szakértők szerint 2030-ra az emberek négyötöde elfogadja, hogy az általa rendelt terméket egy autonóm közlekedési eszköz (például egy drón) szállítja majd ki. 81 százalékuk a csevegőrobotokkal (chatbot) is tud majd együttműködni. 78 százalékuk alkalmazza a jövőben a kiterjesztett, virtuális és kevert valóság (mixed reality) lehetőségeit a megfelelő termékek kereséséhez.
Ma a fogyasztók 73 százaléka úgy véli, hogy személyes információi felett elvesztette az ellenőrzést. Az, aki ennek ellenkezőjéről meg tudja győzni vevőit, nagy versenyelőnyre tehet szert.
2030-ra a mobil alkalmazások, a nagy sebességű hozzáférés és az okosotthonokon keresztüli vásárlás lesz a három vezető technológia a márkahűség formálásának területén. Emellett a mesterséges intelligencia, a gépi tanulás és a prediktív analitika is nagy szerepet játszik majd.
Kapcsolódó cikkeink
Nyári feltöltődéshez tudatos döntések kellenek
A nyári vakáció a feltöltődésről szól – legalábbis így lenne…
Tovább olvasom >Az AI lehet a fenntartható költségcsökkentés kulcsa
A növekvő költségek és a mind kiélezettebb verseny egyre komolyabb…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligencia és vallás – támogat vagy távolít?
A mesterséges intelligencia térhódítása alól a vallással való találkozás, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Váratlan páros: Magyar nagymama tanította rétest nyújtani a spanyol sztárséfet
Folytatódott Dani García gasztronómiai kalandozása Magyarországon. A Bibo Budapest étlapjára…
Tovább olvasom >14 év alattiak kizárva: új szabályok a budapesti gyógyfürdőkben
Újabb korlátozás lép életbe a fővárosi fürdőkben: a Rudas és…
Tovább olvasom >Így mulat egy kínai úr! – A nap videója
Ha létezik a tenger gyümölcseinek szánt paradicsom, akkor ezek az…
Tovább olvasom >