Fogy a profit, csökken a fogyasztás: bajban a General Mills

Szerző: Trademagazin Dátum: 2025. 06. 26. 11:17

Csökkenő bevétel, olvadó nyereség és kiábrándult befektetők jellemzik az Egyesült Államok egyik legnagyobb élelmiszeripari vállalatának, a General Millsnek a 2025-ös üzleti évzárását. A cég szerint az amerikai fogyasztás visszaesése mögött elsősorban a gazdasági bizonytalanság és Donald Trump vámpolitikája áll, amely különösen a snacktermékek és fagyasztott pékáruk forgalmát vetette vissza – írja a VG.

A társaság nemcsak a tavalyi évhez képest gyengébb eredményekről számolt be, hanem arról is, hogy 2026-ra 10–15 százalékos üzemi nyereségcsökkenést is elfogadhatónak tartana – miközben az elemzői várakozás „csupán” 4,8 százalékos mínuszt valószínűsített. A General Mills márkái – köztük a Cheerios, Haagen Dazs, Pillsbury vagy Cocoa Puffs – stabilan jelen vannak a piacon, de a prémiumtermékek iránti kereslet csökkenése, az akvizíciók költségei és a sikertelen új termékbevezetések (pl. a Blue Buffalo kutyaeledel-márka friss verziói) erősen rányomták bélyegüket az eredményekre.

A cég adózott eredménye 8 százalékkal, 2,29 milliárd dollárra apadt, miközben a forgalom 2 százalékos visszaeséssel 19,48 milliárd dollárt tett ki. Bár az észak-amerikai joghurtüzletág értékesítése némi extra bevételt hoz, az összkép továbbra sem kedvező. A cég azonban bízik abban, hogy a 2026-os üzleti év egy extra, 53. hetének köszönhetően többletforgalmat tud majd realizálni.

A befektetők számára apró vigasz, hogy a cég igazgatósága 61 centes részvényenkénti osztalék kifizetését javasolta – eggyel többet, mint az előző negyedévben –, és a vállalat továbbra is büszkén hangoztatja, hogy immár 126 éve megszakítás nélkül fizet osztalékot részvényeseinek.

Kapcsolódó cikkeink