FOE – a tudatos fogyasztói döntést segíti elő a „magyar termék” rendelet
A Fogyasztóvédők Országos Egyesülete (FOE) szerint a tudatos fogyasztói döntést segíti elő a „magyar termék” rendelet.
A civil fogyasztóvédelmi szervezet hétfői közleményében utal arra, hogy az egyes önkéntes megkülönböztető megjelölések élelmiszereken történő használatáról szóló 74/2012. (VII.25) VM-rendelet (magyar termék rendelet) meghatározza, hogy milyen feltételek esetén mondható egy élelmiszer magyar terméknek, hazai terméknek, illetve hazai feldolgozású terméknek.
A fenti három kategóriát nem kötelező a vállalkozásoknak feltüntetniük, viszont ha élhetnek a lehetőséggel, azt csak akkor tehetik, ha a vonatkozó szigorú feltételeknek az eladásra szánt élelmiszer megfelel – hívja fel a figyelmet a FOE.
A Fogyasztóvédők Országos Egyesülete szerint fontos, hogy a fogyasztók megfelelő információkkal rendelkezzenek, és ezek birtokában hozhassanak vásárlásuk során tudatos döntést.
A rendelet 2012. szeptember elsején lép hatályba, ennek kapcsán átmeneti rendelkezés is meghatározásra került: azon élelmiszerek, amelyek csomagolásán a rendelet előírásainak nem megfelelő állítás került elhelyezésre, a hatálybalépést követő egy évig még forgalomba hozhatóak, és forgalomban tarthatóak minőség-megőrzési idejük végéig – írta közleményében a civil fogyasztóvédelmi egyesület. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >Decemberben alig változott a GKI konjunktúraindexe
A GKI Gazdaságkutató Zrt.– az EU támogatásával –felmérése szerint decemberben…
Tovább olvasom >Ünnepi fogások: bacon kuglóf, baconos sajttorta és szilveszteri kandírozott virslifalatkák
Sokszor egy-egy szokatlanabb hozzávaló, vagy akár maga a tálalás is…
Tovább olvasom >