FOE – a tudatos fogyasztói döntést segíti elő a „magyar termék” rendelet
A Fogyasztóvédők Országos Egyesülete (FOE) szerint a tudatos fogyasztói döntést segíti elő a „magyar termék” rendelet.
A civil fogyasztóvédelmi szervezet hétfői közleményében utal arra, hogy az egyes önkéntes megkülönböztető megjelölések élelmiszereken történő használatáról szóló 74/2012. (VII.25) VM-rendelet (magyar termék rendelet) meghatározza, hogy milyen feltételek esetén mondható egy élelmiszer magyar terméknek, hazai terméknek, illetve hazai feldolgozású terméknek.
A fenti három kategóriát nem kötelező a vállalkozásoknak feltüntetniük, viszont ha élhetnek a lehetőséggel, azt csak akkor tehetik, ha a vonatkozó szigorú feltételeknek az eladásra szánt élelmiszer megfelel – hívja fel a figyelmet a FOE.
A Fogyasztóvédők Országos Egyesülete szerint fontos, hogy a fogyasztók megfelelő információkkal rendelkezzenek, és ezek birtokában hozhassanak vásárlásuk során tudatos döntést.
A rendelet 2012. szeptember elsején lép hatályba, ennek kapcsán átmeneti rendelkezés is meghatározásra került: azon élelmiszerek, amelyek csomagolásán a rendelet előírásainak nem megfelelő állítás került elhelyezésre, a hatálybalépést követő egy évig még forgalomba hozhatóak, és forgalomban tarthatóak minőség-megőrzési idejük végéig – írta közleményében a civil fogyasztóvédelmi egyesület. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Júniusban lassult a termelői árak éves csökkenése Németországban
Németországban a termelői árak 1,6 százalékkal csökkentek júniusban az egy…
Tovább olvasom >Erősebb félévet zártak a vidéki szálláshelyek, mint tavaly
A turizmus 2023-ban vett lendülete továbbra is érezteti hatását. A…
Tovább olvasom >Már minden Auchan-áruházban lehet muncholni
Május elejétől már minden Auchanban az eredeti árhoz képest akár…
Tovább olvasom >