FOE – a tudatos fogyasztói döntést segíti elő a „magyar termék” rendelet
A Fogyasztóvédők Országos Egyesülete (FOE) szerint a tudatos fogyasztói döntést segíti elő a „magyar termék” rendelet.
A civil fogyasztóvédelmi szervezet hétfői közleményében utal arra, hogy az egyes önkéntes megkülönböztető megjelölések élelmiszereken történő használatáról szóló 74/2012. (VII.25) VM-rendelet (magyar termék rendelet) meghatározza, hogy milyen feltételek esetén mondható egy élelmiszer magyar terméknek, hazai terméknek, illetve hazai feldolgozású terméknek.
A fenti három kategóriát nem kötelező a vállalkozásoknak feltüntetniük, viszont ha élhetnek a lehetőséggel, azt csak akkor tehetik, ha a vonatkozó szigorú feltételeknek az eladásra szánt élelmiszer megfelel – hívja fel a figyelmet a FOE.
A Fogyasztóvédők Országos Egyesülete szerint fontos, hogy a fogyasztók megfelelő információkkal rendelkezzenek, és ezek birtokában hozhassanak vásárlásuk során tudatos döntést.
A rendelet 2012. szeptember elsején lép hatályba, ennek kapcsán átmeneti rendelkezés is meghatározásra került: azon élelmiszerek, amelyek csomagolásán a rendelet előírásainak nem megfelelő állítás került elhelyezésre, a hatálybalépést követő egy évig még forgalomba hozhatóak, és forgalomban tarthatóak minőség-megőrzési idejük végéig – írta közleményében a civil fogyasztóvédelmi egyesület. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >