FOE – a tudatos fogyasztói döntést segíti elő a „magyar termék” rendelet
A Fogyasztóvédők Országos Egyesülete (FOE) szerint a tudatos fogyasztói döntést segíti elő a „magyar termék” rendelet.
A civil fogyasztóvédelmi szervezet hétfői közleményében utal arra, hogy az egyes önkéntes megkülönböztető megjelölések élelmiszereken történő használatáról szóló 74/2012. (VII.25) VM-rendelet (magyar termék rendelet) meghatározza, hogy milyen feltételek esetén mondható egy élelmiszer magyar terméknek, hazai terméknek, illetve hazai feldolgozású terméknek.
A fenti három kategóriát nem kötelező a vállalkozásoknak feltüntetniük, viszont ha élhetnek a lehetőséggel, azt csak akkor tehetik, ha a vonatkozó szigorú feltételeknek az eladásra szánt élelmiszer megfelel – hívja fel a figyelmet a FOE.
A Fogyasztóvédők Országos Egyesülete szerint fontos, hogy a fogyasztók megfelelő információkkal rendelkezzenek, és ezek birtokában hozhassanak vásárlásuk során tudatos döntést.
A rendelet 2012. szeptember elsején lép hatályba, ennek kapcsán átmeneti rendelkezés is meghatározásra került: azon élelmiszerek, amelyek csomagolásán a rendelet előírásainak nem megfelelő állítás került elhelyezésre, a hatálybalépést követő egy évig még forgalomba hozhatóak, és forgalomban tarthatóak minőség-megőrzési idejük végéig – írta közleményében a civil fogyasztóvédelmi egyesület. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >