A foci vébé sem szabad préda
A közelgő foci vébé reklámozásra vonatkozó szabályaira és a védjegyeire hívja fel a figyelmet az ÖRT.
Lassan hagyománnyá válik, hogy a nagy sporteseményekkel kapcsolatos reklámozási szabályokat, védjegyeket az ÖRT ismerteti, hogy a reklámszakma munkáját ezzel is segítse. Egy-egy nagy esemény ugyanis nem csak a fogyasztók, de a reklámozók figyelmét is felkelti, a szervezők – jogtulajdonosok – azonban keményen védik a saját szponzoraik és az esemény érdekeit.
A 2018-as Foci vébé reklámozásra vonatkozó szabályait a FIFA fogalmazta meg, amely kitér az elnevezésekre és a grafikai megjelenítésekre is.
Mindenképpen fontos és hasznos megismerni a következő linken található anyagokat – hívja fel a figyelmet Fazekas Ildikó főtitkár. Az első dokumentum többek között a jogilag védett elnevezéseket sorolja fel (a hetedik oldalon), míg a második a grafikai megoldásokat foglalja össze. Ez utóbbi azért is érdekes, mert a meccsek helyszínét adó városok önálló megjelenítése sok védett elemet tartalmaz, és a jogtulajdonos FIFA kész harciasan és aktívan védeni az érdekeit – teszi hozzá Fazekas.
http://www.ort.hu/hu/aktualitasok/elvi-allasfoglalasok/sport
Kapcsolódó cikkeink
Egyszerűsíti az Albertsons a TV-reklámozást
Az élelmiszerkereskedő új Collective TV részlege a hirdetőknek kínál segítséget…
Tovább olvasom >Közös workshopot szervezett az ÖRT és az IM
Rekordlétszámú érdeklődés mellett rendezte az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) az…
Tovább olvasom >Jelentős magyar szerepvállalás a nemzetközi reklám önszabályozásban
Új elnökség az Önszabályozó Szervezetek Európai Szövetsége (EASA) élén. Orla…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >