Fő trendek a Pro Weinon: könnyű klasszikusok, friss, könnyű fajták, kevés alkohollal
Húsz magyar bortermelő vállalat is kiállít Düsseldorfban, a ProWein szakvásáron március 27-29. között. A világ egyik legnagyobb borvásárán kereken 50 országból 3500 cég mutatja be termékeit. Ezzel megdől a résztvevők számának múlt évi rekordja.
Három nap alatt több mint 36 ezer szakmai látogatót várnak a Rajna parti vásárvárosba – tájékoztat Máté Szilvia, a Messe Düsseldorf magyarországi képviselője. – A kereskedők, gasztronómiai szakemberek elsősorban Európából érkeznek Düsseldorfba.
Nemzetközi kóstolózóna – hagyományosan a ProWein fénypontja
Több mint 1000 borral ismerkedhetnek meg az érdeklődők a kóstoló zónában. Az idei témák rendhagyóak: „Hagyományos és modern egymás mellett” és „Így befolyásolja a borászat a borok stílusát”. A vásár idején több mint 200 kísérő rendezvényen tájékozódhatnak a szakemberek a trendekről és az ízlésekről.
Kiemelkedik közülük a Német Borászati Intézet burgundi borok különbségeiről tervezett előadásai. Az USA Borászati Intézete több prezentációt is tart majd. A nemzetközi bormarketingben újabban szorosan együttműködő öt ország, Argentína, Chile, Dél-Afrika, Kalifornia és Új-Zéland több szemináriummal szerepel a programban. Egy német cég a csokoládé és bor élvezeti értékéről tájékoztat, egy francia pedig a fűszerek és bor összekapcsolásáról. Kelet-nyugati találkozó keretében pedig japánok kóstoltatnak rizsbolt és sajtokkal.
Változik az ízlés
A fogyasztók ízlése kezd elfordulni a hatalmas, opulens boroktól, és inkább az elegáns fajtákat részesíti előnyben, mutat rá a trendekre Florence Schellberg, a ProWein sajtófőnöke: „A vásárlók egyre inkább olyan borokat keresnek, amelyek fogyasztása örömet okoz. Friss, könnyű fajtákat, kevés alkohollal. A könnyű klasszikusok jönnek újra divatba.”
Csökkenő szőlőterület, kevesebb bor
Máté Szilvia a jelenlegi piaci helyzetet ismertetve hangsúlyozza:
– Mivel tavaly világszerte csökkent a szőlőterület és kevesebb bort termeltek, mint egy évvel korábban, a kínálat és a kereslet közelített egymáshoz. A korábbiakhoz képest mintegy 70 ezer hektárral kevesebb területen termesztettek szőlőt. Elsősorban Olaszországban, Spanyolországban, Portugáliában és Franciaországban szántottak be szőlőskerteket, amihez az EU támogatást is adott.
Összességében a világ bortermelése 2010-ben mintegy 260 millió hektolitert ért el. Ez 10,7 millió hektoliterrel, azaz 4 százalékkal kevesebb a tavalyelőttinél. A nagy bortermelő országok többségében csökkent a termelés. Kivétel Spanyolország és Argentína, ahol viszont növekedett. Ugyanakkor a kisebb kínálat és a fogyasztók mind nagyobb érdeklődése következtében a szakemberek egy része a borárak emelkedését jelzi előre.
Magyar kiállítók a ProWein-on
A magyar kiállítók közül a Tokaj Kereskedőház és a Gróf Degenfeld Szőlőbirtok mellett még három másik hegyaljai bortermelő állít ki. Ketten-ketten képviselik a balatoni, illetve baranyai borvidéket. Ott lesz többek között a Bock Borászat, Egri Korona Birtok, Etyeki Kúria Borgazdaság, Pannonhalmi Apátsági Pincészet és a Szeremley Birtok.
Égetett szeszes italok prezentációja
Düsseldorfban folytatódik az a hagyomány, hogy égetett szeszesitalok gyártói is bemutatkoznak a ProWein keretében. Mintegy 300 nemzetközi kiállító vállalat mutatja be pálinka, whisky, likőr, rum és a többi ital márkáit. De regionális, kevésbé ismert cégek is kiállítanak.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Budapest ad otthont szeptemberben az Európai Ökogazdálkodási Kongresszusnak
Idén Budapest ad otthont az Európai Ökogazdálkodási Kongresszusnak (European Organic…
Tovább olvasom >Ismét sikeres megjelenés volt a Jövő Áruháza
A SIRHA Budapest 2024 szakkiállítás hivatalos lapja a Trade magazin, amely…
Tovább olvasom >A fenntarthatóság és felelős gyártás volt idén az Alimentaria&Hostelco fókuszában
Idén március 18. és 21. között került sor az Alimentaria&Hostelco…
Tovább olvasom >