Fő trendek a Pro Weinon: könnyű klasszikusok, friss, könnyű fajták, kevés alkohollal
Húsz magyar bortermelő vállalat is kiállít Düsseldorfban, a ProWein szakvásáron március 27-29. között. A világ egyik legnagyobb borvásárán kereken 50 országból 3500 cég mutatja be termékeit. Ezzel megdől a résztvevők számának múlt évi rekordja.
Három nap alatt több mint 36 ezer szakmai látogatót várnak a Rajna parti vásárvárosba – tájékoztat Máté Szilvia, a Messe Düsseldorf magyarországi képviselője. – A kereskedők, gasztronómiai szakemberek elsősorban Európából érkeznek Düsseldorfba.
Nemzetközi kóstolózóna – hagyományosan a ProWein fénypontja
Több mint 1000 borral ismerkedhetnek meg az érdeklődők a kóstoló zónában. Az idei témák rendhagyóak: „Hagyományos és modern egymás mellett” és „Így befolyásolja a borászat a borok stílusát”. A vásár idején több mint 200 kísérő rendezvényen tájékozódhatnak a szakemberek a trendekről és az ízlésekről.
Kiemelkedik közülük a Német Borászati Intézet burgundi borok különbségeiről tervezett előadásai. Az USA Borászati Intézete több prezentációt is tart majd. A nemzetközi bormarketingben újabban szorosan együttműködő öt ország, Argentína, Chile, Dél-Afrika, Kalifornia és Új-Zéland több szemináriummal szerepel a programban. Egy német cég a csokoládé és bor élvezeti értékéről tájékoztat, egy francia pedig a fűszerek és bor összekapcsolásáról. Kelet-nyugati találkozó keretében pedig japánok kóstoltatnak rizsbolt és sajtokkal.
Változik az ízlés
A fogyasztók ízlése kezd elfordulni a hatalmas, opulens boroktól, és inkább az elegáns fajtákat részesíti előnyben, mutat rá a trendekre Florence Schellberg, a ProWein sajtófőnöke: „A vásárlók egyre inkább olyan borokat keresnek, amelyek fogyasztása örömet okoz. Friss, könnyű fajtákat, kevés alkohollal. A könnyű klasszikusok jönnek újra divatba.”
Csökkenő szőlőterület, kevesebb bor
Máté Szilvia a jelenlegi piaci helyzetet ismertetve hangsúlyozza:
– Mivel tavaly világszerte csökkent a szőlőterület és kevesebb bort termeltek, mint egy évvel korábban, a kínálat és a kereslet közelített egymáshoz. A korábbiakhoz képest mintegy 70 ezer hektárral kevesebb területen termesztettek szőlőt. Elsősorban Olaszországban, Spanyolországban, Portugáliában és Franciaországban szántottak be szőlőskerteket, amihez az EU támogatást is adott.
Összességében a világ bortermelése 2010-ben mintegy 260 millió hektolitert ért el. Ez 10,7 millió hektoliterrel, azaz 4 százalékkal kevesebb a tavalyelőttinél. A nagy bortermelő országok többségében csökkent a termelés. Kivétel Spanyolország és Argentína, ahol viszont növekedett. Ugyanakkor a kisebb kínálat és a fogyasztók mind nagyobb érdeklődése következtében a szakemberek egy része a borárak emelkedését jelzi előre.
Magyar kiállítók a ProWein-on
A magyar kiállítók közül a Tokaj Kereskedőház és a Gróf Degenfeld Szőlőbirtok mellett még három másik hegyaljai bortermelő állít ki. Ketten-ketten képviselik a balatoni, illetve baranyai borvidéket. Ott lesz többek között a Bock Borászat, Egri Korona Birtok, Etyeki Kúria Borgazdaság, Pannonhalmi Apátsági Pincészet és a Szeremley Birtok.
Égetett szeszes italok prezentációja
Düsseldorfban folytatódik az a hagyomány, hogy égetett szeszesitalok gyártói is bemutatkoznak a ProWein keretében. Mintegy 300 nemzetközi kiállító vállalat mutatja be pálinka, whisky, likőr, rum és a többi ital márkáit. De regionális, kevésbé ismert cégek is kiállítanak.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
AI a vezetésben: több mint automatizálás, a munka támogatása
A mesterséges intelligencia (AI) alkalmazása az üzleti életben már nemcsak…
Tovább olvasom >Jön az idei utolsó Trade Marketing Klubülés – POPAI POP díjátadóval
November 28-án a MOM Kulturális Központ (MOMKult) különtermébe várunk mindenkit,…
Tovább olvasom >Bioélelmiszerek a közétkeztetésben? Jön a 34. Biokultúra Nap!
A Magyar Biokultúra Szövetség immár 34. alkalommal rendezi meg a…
Tovább olvasom >