Fő a bizalom
Magyar és nemzetközi piacokon egyaránt ismert tény, hogy az internetes vásárlási kedvet rendkívül nagy mértékben befolyásolja, mennyire bíznak meg a vásárlók az online tranzakciókban és a webshopokban. A fenntartások eloszlatására megoldás lehet egy olyan független minősítő rendszer, amely egységes kritériumok alapján vizsgálja a webáruházakat, és az oldalra kihelyezhető megbízhatósági védjeggyel (trust mark) jelzi a vásárlók számára, hogy ezekben az online áruházakban nyugodtan költhetik a pénzüket.
A világban több mint 300 trust mark van, a legtöbbjük nemzeti projektként működik. Egyesek kizárólag a jogi megfelelősséget vizsgálják, míg mások a pénzügyi megbízhatóságra, biztonságra, értékelésekre és hamisításra is odafigyelnek. Magyarországon az Ecommerce Hungary 2017 novemberében megválasztott új elnöksége úgy döntött, hogy szükség van egy újfajta minősítés kidolgozására, ami megbízhatóságra koncentrál. A szövetség dolgozik a feladaton, bár az indulás határidejét még nem tűzték ki.
Várkonyi Balázs, az Extreme Digital ügyvezetője, az Ecommerce Hungary elnökségi tagja, aki a szövetségen belül a trust mark témakör felelőse, ezzel kapcsolatban elmondta: egy ilyen rendszernek számos elvárásnak kell megfelelnie. Az Ecommerce Hungary tagjai például azt szeretnék, hogy ha megfelelnek a jogszabály szerinti működésnek, továbbá tagjai egy érdekvédelmi szövetségnek, akkor az áruházukon legyen olyan megkülönböztető jelzés, ami mindezt tudatja a vásárlókkal. Hiszen egy ilyen trust mark a bizalmat erősíti, több vásárlót hoz és ösztönzi az eladásokat.
A vevőnek pedig az az érdeke, hogy egy adott webáruházban biztonságosan tudjon vásárolni, a felmerülő problémát gyorsabban orvosolják, ne verjék át, és meg merje adni a kártyaszámát a kereskedőnek. Vagyis a vásárlók számára a kihelyezett védjegy azt jelenti, hogy ellenőrzött webshopról van szó, amelyben nyugodtan megbízhat. //
Kapcsolódó cikkeink
Interjú Daradics Kingával, az eMAG új vezérigazgatójával: Jövőkép és innovációk az e-kereskedelemben
Daradics Kinga, az eMAG frissen kinevezett új vezérigazgatója a Pénzcentrumnak…
Tovább olvasom >Késedelmek várhatóak a Shein és Temu rendeléseknél az amerikai vámhatóságok új intézkedései miatt
A legfrissebb jelentések szerint az amerikai Vám- és Határvédelem (CBP)…
Tovább olvasom >Ezt rendelik a magyarok a netről, ha jó az idő
A legfrissebb adatok szerint az időjárás jelentős hatással van a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >