FM: elkészültek a GMO-mentes élelmiszerek címkézésének szabályai
Elkészült a GMO-mentes élelmiszerek címkézésének jogszabályi kerete, amely várhatóan az év első felében lép hatályba – közölte a Földművelésügyi Minisztérium (FM) csütörtökön az MTI-vel.
A közlemény szerint Nagy István, az FM parlamenti államtitkára egy szakmai rendezvényen beszélt arról csütörtökön, Budapesten, hogy a tej, a hús, a hal, a méhészeti termékek, növényi élelmiszerek és a tojás, illetve a belőlük készült összetett élelmiszerekre vonatkozóan kidolgozták a GMO-mentes címkézés szabályait.
Az önkéntes jelölésnek köszönhetően a termelőknek a jövőben lehetőségük nyílik arra, hogy jelezzék a fogyasztó számára – rendeletben meghatározott követelmények teljesítése esetén -, hogy az adott termék GMO-mentes, azaz a genetikailag módosított szervezetektől mentes termelésből származik – mondta el az államtitkár.
A közlemény szerint az államtitkár kiemelte: számos jelentős ökológiai probléma hozható összefüggésbe a génmódosított növények termesztésével, hiszen nem csupán a védett állatokat és növényeket veszélyeztetik, de kiszorítanak számos őshonos kultúrát, a biodiverzitás csökkenéséhez vezethetnek.
Nagy István emlékeztetett arra, hogy Magyarország elsőként ültette át 2015-ben azt az új irányelvet a nemzeti jogrendjébe, amely lehetővé teszi, hogy az uniós tagállamok szuverén módon, szabadon dönthessenek arról, hogy akarnak-e GMO-kat termeszteni a területükön vagy sem.
Hozzátette, hogy Magyarország az új jogszabály alapján minden olyan GMO-ra tilalmat kíván bevezetni, amely termesztési engedélyt kap a közeljövőben. Az államtitkár kijelentette: Magyarország támogatja azt az elképzelést is, amely lehetővé tenné a GMO-s élelmiszerek és takarmányok tiltását. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
AI-jelölést szeretnének a fogyasztók az élelmiszercímkéken
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók 83%-a úgy véli, hogy…
Tovább olvasom >Összezavarhatják az élelmiszercímkék a fogyasztókat egy uniós jelentés szerint
Az Európai Számvevőszék új jelentése szerint az élelmiszercímkék kavalkádja nem…
Tovább olvasom >AM: nemzetstratégiai kérdés a hazai vetőmagágazat
Nemzetstratégiai kérdés a hazai vetőmagágazat. A hazai agrártermelés hosszú távú…
Tovább olvasom >További cikkeink
Táblás KitKat csokoládékat dob piacra a Nestlé Romániában
A Nestlé új, 99 grammos KitKat táblás csokoládékat vezetett be…
Tovább olvasom >Szerbiában terjeszkedik az észak-macedón Stokomak
A macedóniai székhelyű Stokomak diszkontlánc hivatalosan is belépett a szerbiai…
Tovább olvasom >Új formákkal és új külsővel tér vissza a Barilla Al Bronzo az USA-ba
A Barilla bejelentette, hogy az Egyesült Államokban újra kapható lesz…
Tovább olvasom >