Útjára indult az almakampány
Az elmúlt év kedvező tapasztalatai alapján második alkalommal szervez almafogyasztást ösztönző kampányt közösen az Agrármarketing Centrum (AMC), a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) és a Földművelésügyi Minisztérium (FM). A „Harapjon rá – alma és holnap” szlogent hirdető akció során november 18-ig öt kiskereskedelmi áruházlánc vásárlói kóstolhatják meg a friss és ízletes hazai gyümölcsöt. Ezt követően sporteseményeken, workshop keretében és az óvodásoknak szóló mikulásünnepségeken és nyugdíjas napokon folytatódik a promóció.
A most induló almafogyasztást ösztönző kampány sajtótájékoztatóján Daróczi László, az AMC ügyvezetője arról beszélt, hogy november 18-ig 5 kereskedelmi áruházlánc fővárosi és vidéki üzletében péntek és szombati napokon kóstolhatnak és vásárolhatnak kiváló minőségű almát a fogyasztók. Hozzátette: az AMC idén a FruitVeb Zöldség-Gyümölcs Terméktanáccsal együttműködésben két sporteseményen, az október 28-ai Decathlon Fittaréna és a K&H Mozdulj! Balaton maraton és félmaraton november 25-26-ai siófoki rendezvényén is alma promóciót folytat. Ez évben a gyermekekhez is el szeretnék juttatni az almakampány üzenetét, így közel ezer mikuláscsomagot is összeállítanak az óvodásoknak, amelybe alma is kerül. Az ügyvezető beszélt arról is, hogy a közeljövőben szabolcsi almatermesztőkkel és szakemberekkel „Merre tovább Szabolcsi Alma” néven workshop-ot rendeznek az ágazat helyzetéről.
Feldman Zsolt, az FM agrárgazdaságért felelő helyettes államtitkára beszédében hangsúlyozta: hazánkban a gyümölcsök közül legnagyobb mennyiségben (520-530 ezer kg) alma terem. Egy magyar ember átlagosan 15-18 kg almát fogyaszt évente, ennek mértékét szeretnék a kampánnyal növelni. A helyettes államtitkár felhívta a figyelmet arra is, hogy ma több mint félmillió gyermek, közel kétezer iskolában az iskolagyümölcs és iskolazöldség program keretében napi szinten kap almát.
Mártonffy Béla, a NAK országos kertészeti osztályának vezetője kiemelte: Magyarország legnagyobb almatermesztő térsége Szabolcs-Szatmár-Bereg megye, de Zalában is jelentős termőterületek vannak. Idén az almából Magyarországon közepes termés várható, mivel országunkat megkímélte az Európa-szerte pusztító tavaszi fagykár. A termés kb. 10-15%-át értékesítik külföldön. A nemzetközi helyzetnek is köszönhetően idén a megszokottnál magasabb az alma felvásárlási ára. A léalmánál 45-50 Ft kilója, míg az étkezési alma ára kilónként 100 Ft felett van. A szakember szerint az almapromóció jelentősen hozzájárul ahhoz, hogy országunkban stabilizálódjon és erősödjön az almatermesztés.
Kapcsolódó cikkeink
Ingyenes pályázatírással segíti a kisüzemi beruházást tervező tagjait a NAK
Újabb ingyenes szolgáltatással segíti tagjait a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara. A…
Tovább olvasom >Ingyenes pályázatírással segíti a kisüzemi beruházást tervező tagjait a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Újabb ingyenes szolgáltatással segíti tagjait a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara. A…
Tovább olvasom >Díjazták a jégkármérséklő rendszer legjobb generátorkezelőit
Elismerést kaptak az országos jégkármérséklő rendszer országos és vármegyei legeredményesebb…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >