Útjára indult az almakampány
Az elmúlt év kedvező tapasztalatai alapján második alkalommal szervez almafogyasztást ösztönző kampányt közösen az Agrármarketing Centrum (AMC), a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) és a Földművelésügyi Minisztérium (FM). A „Harapjon rá – alma és holnap” szlogent hirdető akció során november 18-ig öt kiskereskedelmi áruházlánc vásárlói kóstolhatják meg a friss és ízletes hazai gyümölcsöt. Ezt követően sporteseményeken, workshop keretében és az óvodásoknak szóló mikulásünnepségeken és nyugdíjas napokon folytatódik a promóció.
A most induló almafogyasztást ösztönző kampány sajtótájékoztatóján Daróczi László, az AMC ügyvezetője arról beszélt, hogy november 18-ig 5 kereskedelmi áruházlánc fővárosi és vidéki üzletében péntek és szombati napokon kóstolhatnak és vásárolhatnak kiváló minőségű almát a fogyasztók. Hozzátette: az AMC idén a FruitVeb Zöldség-Gyümölcs Terméktanáccsal együttműködésben két sporteseményen, az október 28-ai Decathlon Fittaréna és a K&H Mozdulj! Balaton maraton és félmaraton november 25-26-ai siófoki rendezvényén is alma promóciót folytat. Ez évben a gyermekekhez is el szeretnék juttatni az almakampány üzenetét, így közel ezer mikuláscsomagot is összeállítanak az óvodásoknak, amelybe alma is kerül. Az ügyvezető beszélt arról is, hogy a közeljövőben szabolcsi almatermesztőkkel és szakemberekkel „Merre tovább Szabolcsi Alma” néven workshop-ot rendeznek az ágazat helyzetéről.
Feldman Zsolt, az FM agrárgazdaságért felelő helyettes államtitkára beszédében hangsúlyozta: hazánkban a gyümölcsök közül legnagyobb mennyiségben (520-530 ezer kg) alma terem. Egy magyar ember átlagosan 15-18 kg almát fogyaszt évente, ennek mértékét szeretnék a kampánnyal növelni. A helyettes államtitkár felhívta a figyelmet arra is, hogy ma több mint félmillió gyermek, közel kétezer iskolában az iskolagyümölcs és iskolazöldség program keretében napi szinten kap almát.
Mártonffy Béla, a NAK országos kertészeti osztályának vezetője kiemelte: Magyarország legnagyobb almatermesztő térsége Szabolcs-Szatmár-Bereg megye, de Zalában is jelentős termőterületek vannak. Idén az almából Magyarországon közepes termés várható, mivel országunkat megkímélte az Európa-szerte pusztító tavaszi fagykár. A termés kb. 10-15%-át értékesítik külföldön. A nemzetközi helyzetnek is köszönhetően idén a megszokottnál magasabb az alma felvásárlási ára. A léalmánál 45-50 Ft kilója, míg az étkezési alma ára kilónként 100 Ft felett van. A szakember szerint az almapromóció jelentősen hozzájárul ahhoz, hogy országunkban stabilizálódjon és erősödjön az almatermesztés.
Kapcsolódó cikkeink
A NAK kiemelt feladatának tekinti a kiskultúrás növénytermesztés támogatását
A hazai kiskultúrás növénytermesztés sikerében kiemelt szerepe van a hatóságokkal…
Tovább olvasom >Kulcsfontosságú a digitalizációban rejlő lehetőségek kiaknázása
Fontos, hogy az agráriumban minél többen kihasználják a digitális technológia…
Tovább olvasom >Megjelent a Gyermelyi új reklámfilmje
A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >