Útjára indult az almakampány
Az elmúlt év kedvező tapasztalatai alapján második alkalommal szervez almafogyasztást ösztönző kampányt közösen az Agrármarketing Centrum (AMC), a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) és a Földművelésügyi Minisztérium (FM). A „Harapjon rá – alma és holnap” szlogent hirdető akció során november 18-ig öt kiskereskedelmi áruházlánc vásárlói kóstolhatják meg a friss és ízletes hazai gyümölcsöt. Ezt követően sporteseményeken, workshop keretében és az óvodásoknak szóló mikulásünnepségeken és nyugdíjas napokon folytatódik a promóció.
A most induló almafogyasztást ösztönző kampány sajtótájékoztatóján Daróczi László, az AMC ügyvezetője arról beszélt, hogy november 18-ig 5 kereskedelmi áruházlánc fővárosi és vidéki üzletében péntek és szombati napokon kóstolhatnak és vásárolhatnak kiváló minőségű almát a fogyasztók. Hozzátette: az AMC idén a FruitVeb Zöldség-Gyümölcs Terméktanáccsal együttműködésben két sporteseményen, az október 28-ai Decathlon Fittaréna és a K&H Mozdulj! Balaton maraton és félmaraton november 25-26-ai siófoki rendezvényén is alma promóciót folytat. Ez évben a gyermekekhez is el szeretnék juttatni az almakampány üzenetét, így közel ezer mikuláscsomagot is összeállítanak az óvodásoknak, amelybe alma is kerül. Az ügyvezető beszélt arról is, hogy a közeljövőben szabolcsi almatermesztőkkel és szakemberekkel „Merre tovább Szabolcsi Alma” néven workshop-ot rendeznek az ágazat helyzetéről.
Feldman Zsolt, az FM agrárgazdaságért felelő helyettes államtitkára beszédében hangsúlyozta: hazánkban a gyümölcsök közül legnagyobb mennyiségben (520-530 ezer kg) alma terem. Egy magyar ember átlagosan 15-18 kg almát fogyaszt évente, ennek mértékét szeretnék a kampánnyal növelni. A helyettes államtitkár felhívta a figyelmet arra is, hogy ma több mint félmillió gyermek, közel kétezer iskolában az iskolagyümölcs és iskolazöldség program keretében napi szinten kap almát.
Mártonffy Béla, a NAK országos kertészeti osztályának vezetője kiemelte: Magyarország legnagyobb almatermesztő térsége Szabolcs-Szatmár-Bereg megye, de Zalában is jelentős termőterületek vannak. Idén az almából Magyarországon közepes termés várható, mivel országunkat megkímélte az Európa-szerte pusztító tavaszi fagykár. A termés kb. 10-15%-át értékesítik külföldön. A nemzetközi helyzetnek is köszönhetően idén a megszokottnál magasabb az alma felvásárlási ára. A léalmánál 45-50 Ft kilója, míg az étkezési alma ára kilónként 100 Ft felett van. A szakember szerint az almapromóció jelentősen hozzájárul ahhoz, hogy országunkban stabilizálódjon és erősödjön az almatermesztés.
Kapcsolódó cikkeink
Új kommunikációs kampányt indít a dm – A dm bátorít, hogy #egészenén legyek
Az #egészenén címmel a dm tizenkét országban indít egy új…
Tovább olvasom >Virslivásárláskor a magyar termékek előnyben részesítését javasolja a NAK
A szilveszteri virsli választásakor is a magyar termékek előnyben részesítését…
Tovább olvasom >„Mindannyian különbözőek vagyunk” – A Pepco szívhez szóló karácsonyi kampánya
A Pepco idei karácsonyi kampánya a „Mindannyian különbözőek vagyunk” szlogennel…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: novemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 4,1, az előző havit 0,6 százalékkal haladta meg
2024. novemberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >NGM: láthatóan kezd visszatérni a lakosság bizalma
A kormány azon dolgozik, hogy a gazdaság jobban teljesítsen, így…
Tovább olvasom >Fidelity Kitekintés 2025: Az USA készen áll a reflációra
A republikánusok fölényes győzelme a novemberi választásokon jelentősen megváltoztatta a…
Tovább olvasom >