A termelők alkupozíciójának megerősítését szorgalmazták az uniós mezőgazdasági miniszterek
Az Európai Unió tagállamainak mezőgazdasági miniszterei politikai állásfoglalást fogadtak el hétfőn egyebek mellett a tisztességtelen forgalmazói magatartások visszaszorításáról – közölte a Földművelésügyi Minisztérium (FM) az MTI-vel.
A tárcavezetők kiálltak amellett, hogy az Európai Bizottság a jövő év folyamán tegyen olyan javaslatot, ami uniós szinten sikerrel veszi fel a harcot a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokkal szemben.
Gulyás Andrea közigazgatási államtitkár, a magyar delegáció vezetője a közlemény szerint elmondta: a V-4-ek szintjén és az uniós fórumokon is végig támogatták a kezdeményezést, a kormány határozottan kiáll a gazdálkodók védelmében. Magyarországon évek óta törvény szabályozza a mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek vonatkozásában a tisztességtelen forgalmazói magatartást – hangsúlyozta.
A közleményben kiemelte: a megtett intézkedéseken túl tovább kell javítani a gazdák élelmiszer-ellátási láncban betöltött helyzetét, hiszen ők a legkiszolgáltatottabbak. A tárca álláspontja szerint az áringadozások miatti kockázatot igazságosabban kell viselniük az ágazati szereplőknek, emellett növelni kell a piacok átláthatóságát.
Az Európai Bizottság által tavaly életre hívott, magyar részvétellel működő Mezőgazdasági Piacokkal foglalkozó szakértői csoport novemberben hozta nyilvánosságra jelentését a témában, amely ajánlásokat fogalmaz meg a gazdák helyzetének stabilizálása érdekében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Főleg erjesztett és szálas tömegtakarmányokkal etették az állatokat 2023-ban
Magyarországon az állatok etetésére 2023-ban a szarvasmarhák esetében 7598 ezer…
Tovább olvasom >Az agrártanácsnak meg kell mutatnia a 2027 utáni agrárpolitika fő irányait
Az Európai Unió Tanácsa féléves magyar elnökségének célja, hogy az…
Tovább olvasom >Sütve, főzve is ízletes a friss magyar csemegekukorica
A csemegekukorica a nyár egyik slágerzöldsége. Kevesen tudják azonban, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >