FM: 2017 is rekordév volt a magyar-német agrárkereskedelemben
Várhatóan újabb történelmi csúcsra emelkedett a magyar-német agrárkereskedelmi forgalom 2017-ben 2016 után – közölte a Földművelésügy Minisztérium (FM) pénteken a berlini Nemzetközi Zöld Hét (Internationale Grüne Woche – IGW) kezdetének alkalmából.
Tájékoztatásuk szerint a 2017. január-októberi előzetes adatok alapján a Németországba irányuló agrárkivitel 24 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, 1,162 milliárd eurót (360 milliárd forint) tett ki, a Németországból származó behozatal pedig 21 százalékkal 937 millió euróra emelkedett. A magyar mezőgazdaság legnagyobb felvevőpiacát jelentő Németországban továbbra is népszerű a magyar zöldség és gyümölcs, főleg a paprika, a meggy és a barack, és folyamatosan emelkedik a feldolgozott termékek, például a szalámi, a méz és a bor forgalma.
Fazekas Sándor tárcavezető az IGW-n a közmédiának adott nyilatkozatában hangsúlyozta, hogy „folyamatos a csúcsforgalom” a nemzeti standon, a magyar élelmiszerek ismét nagy sikereket aratnak, különösen a szalámiféleségek és a Magyar föld legjava elnevezésű bisztró kínálata.
Magyarország erősödő agrárdiplomáciai tekintélyét pedig jelzi, hogy az ágazat legnagyobb találkozójának első napján a tervezettnél is több miniszteri találkozót, 10 kétoldalú megbeszélést folytattak – tette hozzá Fazekas Sándor, kiemelve: egyre többen kíváncsiak arra, hogy Magyarország miként képviseli a magyar gazdák érdekeit az Európai Unió közös agrárpolitikájának megújítása során.
Hozzátette: Magyarország elkötelezett a „gazdabarát és egészséges, GMO-mentes élelmiszerek termelését célzó agrárpolitika mellett”. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Már a német boltokban is lehet PayPal-lel fizetni
A PayPal a világon elsőként Németországban vezeti be az okostelefonnal…
Tovább olvasom >Rugalmasabb nyitvatartást sürgetnek a német kereskedelmi szervezetek
Rheinland-Pfalz tartomány ipari és kereskedelmi kamarái, valamint önkormányzati érdekképviseletei rugalmasabb…
Tovább olvasom >Új kampánnyal népszerűsíti a regionális termékeket az Edeka
Új reklámkampányt indított az Edeka Németországban, amelynek középpontjában a kereskedő…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az Egyesült Királyságban online is elérhető a Tesco F&F ruházati kínálata
Reagálva a növekvő vásárlói igényekre a brit Tesco május 7-től…
Tovább olvasom >IFFA 2025: megmutatta erejét a hús- és fehérjeipar Frankfurtban
Több mint 1000 kiállító és 63117 szakmai látogató részvételével zajlott…
Tovább olvasom >Többségi részesedést szerzett a Danone a növényi alapú Kate Farmsban
Bejelentette a francia Danone, hogy többségi részesedést vásárol az amerikai…
Tovább olvasom >