FM: 2017 is rekordév volt a magyar-német agrárkereskedelemben
Várhatóan újabb történelmi csúcsra emelkedett a magyar-német agrárkereskedelmi forgalom 2017-ben 2016 után – közölte a Földművelésügy Minisztérium (FM) pénteken a berlini Nemzetközi Zöld Hét (Internationale Grüne Woche – IGW) kezdetének alkalmából.
Tájékoztatásuk szerint a 2017. január-októberi előzetes adatok alapján a Németországba irányuló agrárkivitel 24 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, 1,162 milliárd eurót (360 milliárd forint) tett ki, a Németországból származó behozatal pedig 21 százalékkal 937 millió euróra emelkedett. A magyar mezőgazdaság legnagyobb felvevőpiacát jelentő Németországban továbbra is népszerű a magyar zöldség és gyümölcs, főleg a paprika, a meggy és a barack, és folyamatosan emelkedik a feldolgozott termékek, például a szalámi, a méz és a bor forgalma.
Fazekas Sándor tárcavezető az IGW-n a közmédiának adott nyilatkozatában hangsúlyozta, hogy „folyamatos a csúcsforgalom” a nemzeti standon, a magyar élelmiszerek ismét nagy sikereket aratnak, különösen a szalámiféleségek és a Magyar föld legjava elnevezésű bisztró kínálata.
Magyarország erősödő agrárdiplomáciai tekintélyét pedig jelzi, hogy az ágazat legnagyobb találkozójának első napján a tervezettnél is több miniszteri találkozót, 10 kétoldalú megbeszélést folytattak – tette hozzá Fazekas Sándor, kiemelve: egyre többen kíváncsiak arra, hogy Magyarország miként képviseli a magyar gazdák érdekeit az Európai Unió közös agrárpolitikájának megújítása során.
Hozzátette: Magyarország elkötelezett a „gazdabarát és egészséges, GMO-mentes élelmiszerek termelését célzó agrárpolitika mellett”. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Februárban nőtt a német kiskereskedelmi forgalom
Nőtt a német kiskereskedelmi forgalom februárban havi szinten az elemzői…
Tovább olvasom >A német online kiskereskedők többsége elégedetlen az iparág helyzetével
A német e-kereskedők többsége elégedetlen az iparág jelenlegi teljesítményével –…
Tovább olvasom >Árcsökkentéssel könnyíti a háztartások életét a Lidl és az Eroski
Jelentősen csökkentette árait a Lidl és az Eroski annak érdekében,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A szolgáltatások drágulása hajtja az inflációt – nem az élelmiszerek
Bár a közbeszédben és a kormányzati intézkedések fókuszában továbbra is…
Tovább olvasom >MLBKT: márciusban további fellendülést jelez a BMI
A beszerzésimenedzser-index (BMI) szezonálisan kiigazított márciusi értéke 51,2 – közölte…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: szükség van az árrésstopra
A keddi adatok is bizonyítják, hogy szükség van az árrésstopra…
Tovább olvasom >