FM: 2017 is rekordév volt a magyar-német agrárkereskedelemben
Várhatóan újabb történelmi csúcsra emelkedett a magyar-német agrárkereskedelmi forgalom 2017-ben 2016 után – közölte a Földművelésügy Minisztérium (FM) pénteken a berlini Nemzetközi Zöld Hét (Internationale Grüne Woche – IGW) kezdetének alkalmából.
Tájékoztatásuk szerint a 2017. január-októberi előzetes adatok alapján a Németországba irányuló agrárkivitel 24 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, 1,162 milliárd eurót (360 milliárd forint) tett ki, a Németországból származó behozatal pedig 21 százalékkal 937 millió euróra emelkedett. A magyar mezőgazdaság legnagyobb felvevőpiacát jelentő Németországban továbbra is népszerű a magyar zöldség és gyümölcs, főleg a paprika, a meggy és a barack, és folyamatosan emelkedik a feldolgozott termékek, például a szalámi, a méz és a bor forgalma.
Fazekas Sándor tárcavezető az IGW-n a közmédiának adott nyilatkozatában hangsúlyozta, hogy „folyamatos a csúcsforgalom” a nemzeti standon, a magyar élelmiszerek ismét nagy sikereket aratnak, különösen a szalámiféleségek és a Magyar föld legjava elnevezésű bisztró kínálata.
Magyarország erősödő agrárdiplomáciai tekintélyét pedig jelzi, hogy az ágazat legnagyobb találkozójának első napján a tervezettnél is több miniszteri találkozót, 10 kétoldalú megbeszélést folytattak – tette hozzá Fazekas Sándor, kiemelve: egyre többen kíváncsiak arra, hogy Magyarország miként képviseli a magyar gazdák érdekeit az Európai Unió közös agrárpolitikájának megújítása során.
Hozzátette: Magyarország elkötelezett a „gazdabarát és egészséges, GMO-mentes élelmiszerek termelését célzó agrárpolitika mellett”. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
ZEW: jelentősen romlott a gazdasági hangulat Németországban augusztusban
Elemzők által vártnál is jelentősebben romlott a ZEW gazdaságkutató intézet…
Tovább olvasom >Magyar sertéshús-külkereskedelem: drámai visszaesés az első öt hónapban
Miközben a világ meghatározó sertéshúspiacain – így az Egyesült Államokban,…
Tovább olvasom >Új élelmiszerek üzletbeli tesztelését teszi lehetővé az Edeka Nord Németországban
Az Edeka Nord és a Food Harbour Hamburg most bejelentett…
Tovább olvasom >További cikkeink
AI és fenntarthatóság lehetnek a középvállalatok kitörési pontjai a bizonytalanság idején
A Grant Thornton International Business Report (IBR) legfrissebb adatai szerint…
Tovább olvasom >Sokkal többen mondanának fel, mint tavaly, ha megszűnne a home office
A munkavállalók túlnyomó többsége távmunka-párti, és egyre többen is végeznék…
Tovább olvasom >10 bevált stratégia a munkavállalók motivációjának növelésére
A munkavállalói motiváció a szervezeti siker egyik kulcsa: közvetlenül befolyásolja…
Tovább olvasom >