FM: 2017 is rekordév volt a magyar-német agrárkereskedelemben
Várhatóan újabb történelmi csúcsra emelkedett a magyar-német agrárkereskedelmi forgalom 2017-ben 2016 után – közölte a Földművelésügy Minisztérium (FM) pénteken a berlini Nemzetközi Zöld Hét (Internationale Grüne Woche – IGW) kezdetének alkalmából.
Tájékoztatásuk szerint a 2017. január-októberi előzetes adatok alapján a Németországba irányuló agrárkivitel 24 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, 1,162 milliárd eurót (360 milliárd forint) tett ki, a Németországból származó behozatal pedig 21 százalékkal 937 millió euróra emelkedett. A magyar mezőgazdaság legnagyobb felvevőpiacát jelentő Németországban továbbra is népszerű a magyar zöldség és gyümölcs, főleg a paprika, a meggy és a barack, és folyamatosan emelkedik a feldolgozott termékek, például a szalámi, a méz és a bor forgalma.
Fazekas Sándor tárcavezető az IGW-n a közmédiának adott nyilatkozatában hangsúlyozta, hogy „folyamatos a csúcsforgalom” a nemzeti standon, a magyar élelmiszerek ismét nagy sikereket aratnak, különösen a szalámiféleségek és a Magyar föld legjava elnevezésű bisztró kínálata.
Magyarország erősödő agrárdiplomáciai tekintélyét pedig jelzi, hogy az ágazat legnagyobb találkozójának első napján a tervezettnél is több miniszteri találkozót, 10 kétoldalú megbeszélést folytattak – tette hozzá Fazekas Sándor, kiemelve: egyre többen kíváncsiak arra, hogy Magyarország miként képviseli a magyar gazdák érdekeit az Európai Unió közös agrárpolitikájának megújítása során.
Hozzátette: Magyarország elkötelezett a „gazdabarát és egészséges, GMO-mentes élelmiszerek termelését célzó agrárpolitika mellett”. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Egyre népszerűbb a sör alkoholmentes változata Németországban
Egészségügyi okokból, az íze miatt, vagy szimplán a választás szabadsága…
Tovább olvasom >Modern arculattal újít a Rossmann Németországban
A Rossmann drogérialánc átfogó bolti arculatváltásba kezdett Németországban: az új…
Tovább olvasom >Hódítanak a Tante Enso közösségi alapokon működő okosboltjai a vidéki Németországban
Németországban a Tante Enso a legnagyobb lefedettséggel bíró okosbolt-üzemeltető a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Föld napja: Felemás a magyar lakosság klímatudatossága
Április 22-e a Föld napja, így kifejezetten aktuális kérdés a…
Tovább olvasom >Országos kampányt indított a Tej Terméktanács a trappista sajt népszerűsítésére
A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista…
Tovább olvasom >Bizalomzuhanás a globális gazdaságban az amerikai vámháború nyomán
A világgazdaság vezető szereplőinek gazdasági bizalmi indexei jelentősen romlottak az…
Tovább olvasom >