FM: 2017 is rekordév volt a magyar-német agrárkereskedelemben
Várhatóan újabb történelmi csúcsra emelkedett a magyar-német agrárkereskedelmi forgalom 2017-ben 2016 után – közölte a Földművelésügy Minisztérium (FM) pénteken a berlini Nemzetközi Zöld Hét (Internationale Grüne Woche – IGW) kezdetének alkalmából.
Tájékoztatásuk szerint a 2017. január-októberi előzetes adatok alapján a Németországba irányuló agrárkivitel 24 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, 1,162 milliárd eurót (360 milliárd forint) tett ki, a Németországból származó behozatal pedig 21 százalékkal 937 millió euróra emelkedett. A magyar mezőgazdaság legnagyobb felvevőpiacát jelentő Németországban továbbra is népszerű a magyar zöldség és gyümölcs, főleg a paprika, a meggy és a barack, és folyamatosan emelkedik a feldolgozott termékek, például a szalámi, a méz és a bor forgalma.
Fazekas Sándor tárcavezető az IGW-n a közmédiának adott nyilatkozatában hangsúlyozta, hogy „folyamatos a csúcsforgalom” a nemzeti standon, a magyar élelmiszerek ismét nagy sikereket aratnak, különösen a szalámiféleségek és a Magyar föld legjava elnevezésű bisztró kínálata.
Magyarország erősödő agrárdiplomáciai tekintélyét pedig jelzi, hogy az ágazat legnagyobb találkozójának első napján a tervezettnél is több miniszteri találkozót, 10 kétoldalú megbeszélést folytattak – tette hozzá Fazekas Sándor, kiemelve: egyre többen kíváncsiak arra, hogy Magyarország miként képviseli a magyar gazdák érdekeit az Európai Unió közös agrárpolitikájának megújítása során.
Hozzátette: Magyarország elkötelezett a „gazdabarát és egészséges, GMO-mentes élelmiszerek termelését célzó agrárpolitika mellett”. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Németországban digitális együttműködésbe kezdett a Lidl és a Disney+
A Lidl Németországban digitális partnerségre lépett a Disney+-szal, amely november…
Tovább olvasom >Soha nem volt ennyire lendületes a növényi alapú élelmiszerek forgalma Németországban
Új rekordot döntött a növényi alapú hús- és tejhelyettesítők piaca…
Tovább olvasom >Ásványvízüzemmel bővült a németországi Refresco portfóliója
Megállapodott a Refresco Németországban a Berentzen-Gruppe leányvállalatával, a Vivarisszal a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Októberben 2 százalékra gyorsult az eurózóna inflációja
Éves szinten 2 százalékra gyorsult a fogyasztói áremelkedés az euróövezetben…
Tovább olvasom >KSH: augusztusban 443 millió euró volt a termék-külkereskedelmi többlet
Augusztusban a kivitel volumene 5,6, a behozatalé 4,5 százalékkal csökkent…
Tovább olvasom >