Flottába áll az első Toyota Auris Hybrid Touring Sports autó a Zöldáramot is hasznosító Szentkirályinál
Három, a környezettudatosság iránt elkötelezett nemzetközi és hazai társaság, a Toyota Motor Hungary Kft., az MVM Partner ZRt. és a Szentkirályi Ásványvíz Kft. tartott ma sajtótájékoztatót együttműködésükről. A Toyota tesztvezetéssel egybekötött bemutatóján a résztvevők megismerhették a világ első full hybrid hajtású kombiját, a Toyota Auris Hybrid Touring Sports modellt, ami a Szentkirályi flotta legújabb tagja lett. A cégek környezetkímélő összefogásához az MVM Partner ZRt. Zöldáram programjával csatlakozott, amelynek részeként az autón a „Tiszta víz, tiszta energia.” üzenet is megjelenik.
Az autót ünnepélyes keretek között a siófoki Víztoronyban lévő Szentkirályi Oxigénbár előtt vette át Balogh Levente, a Szentkirályi Ásványvíz Kft. tulajdonos-ügyvezetője Hiroshi Saitotól, a Toyota Motor Hungary Kft. elnökétől. Az eseményen köszöntőt mondott Dr. Balázs Árpád, Siófok város polgármestere és Tóth Réka, az MVM Partner ZRt. marketing vezetője.
A Szentkirályi Ásványvíz Kft. megalakulása óta igyekszik a környezetnek meghálálni azt, amit kapott tőle: a tökéletes tisztaságú ásványvizet. A cég környezetünk védelmének, egészségesebb életszemléletünk kialakításának elkötelezett híveként fokozott figyelmet fordít a kincset érő kút környezetére és az onnan nyert ásványvíz tisztaságának megóvására. A Szentkirályi palackok és kupakok szintén a környezetvédelmi törekvéseinek részét képezik: a vékonyabb palacknak és a rövidebb kupaknak köszönhetően évente 300 tonnával csökkentik a kibocsátott csomagolóanyag hulladék mennyiségét. 2012-ben a Szentkirályi telephelyén átadott előforma gyártó üzemben működő, a legújabb technológiát alkalmazó és továbbfejlesztett HUSKY rendszert hazánkban először a Szentkirályi Ásványvíz Kft. használja. A rendszer továbbfejlesztésnek köszönhetően az előforma előállításának ciklusa rövidebb, amivel kapacitásnövelés érhető el. Emellett több fontos környezetkímélő hatás is jelentkezik a saját előforma gyártó üzem használata során: egyrészt az előformát nem szükséges külső gyártótól közúton fuvarozni, és mivel a PET granulátum alapanyaga lényegesen kisebb helyen elfér, így a szállítási költségek is alacsonyabbak. Az előforma gyártó berendezéssel a PET palackos termékek alacsonyabb környezetterhelése érhető el, illetve a gépsor akár 100%-ban újrafeldolgozható flakonok gyártására is képes.
Az MVM Magyar Villamos Művek Zrt. tulajdonában lévő MVM Partner ZRt. 2012-ben bevezetett, megújuló energiaforrásokból előállított „Zöldáram” termékének első vásárlója a Szentkirályi Ásványvíz Kft. volt. Az azóta is gyümölcsöző együttműködésük első lépéseként 20 millió palack ásványvíz címkéjén tűntették fel a „Zöldáram” logót, ezzel is hangsúlyozva a tisztán megújuló energiaforrások fontosságát. Már a megállapodás megkötésekor mindkét társaság vezetője kifejezte azon szándékát, hogy a későbbiekben – a Zöldáramon túl – közösen, egyéb módon is népszerűsíteni kívánják a környezettudatosság jelentőségét. A 2012-es ígéretet tettek követték: a Szentkirályi 2013-ban és 2014-ben is az MVM Partner ZRt.-től vásárolja meg a működéséhez szükséges zöldenergiát.
Ezen felül az MVM Partner Áramőr szolgáltatását is igénybe veszik, amelynek keretében közösen optimalizálják a Szentkirályi villamosenergia-kiadásait és -felhasználását. A vizsgálat kezdetén a Szentkirályi megfogalmazta azon törekvéseit, miszerint az audit során feltárt költségmegtakarításokat a környezettudatosság jegyében újabb és újabb energiafelhasználás-csökkentő fejlesztésekre fordítja. Nem kellett sokáig várni az újabb projektre, mert most a Szentkirályi Ásványvíz Kft. megvásárolta a világ első full hybrid hajtású kombiját, az első hazai Toyota Auris Hybrid Touring Sports autót. Az MVM Partner ZRt.-vel kötött stratégiai együttműködésük keretében az autón a Szentkirályi mellett az MVM Partner megújuló energiaforrások felhasználásával előállított „Zöldáram” termékének emblémája is megjelenik a „Tiszta víz, tiszta energia.” üzenettel együtt.
A világ egyre dinamikusabban változik, a Toyota pedig nemcsak lépést tart e változásokkal, hanem elébe megy a trendeknek. Jó példa erre a céges autóvásárlók egyre erősödő környezettudatos szemlélete, amire a Toyota válasza a most bemutatott Auris Hybrid Touring Sports.
A világ első full hybrid hajtású kombija több szempontból is ideális cégautó, hiszen flottába állításával egy vállalkozás nem csak társadalmi felelősségvállalását fejezheti ki, hanem a környezetbarát full hybrid technológia gyakorlati előnyeit is élvezheti. Az Auris Hybrid Touring Sports ugyanis számos olyan mechanikus alkatrész nélkül működik, amelyeknek karbantartása, javítása állandó kiadásokkal jár. Így például nincs a kuplungszerkezet és váltómű, az elektromos fékezés miatt kevesebb terhelés éri a mechanikus fékeket, turbófeltöltő nélkül működik és nem szükséges a részecskeszűrő sem. Mindez komoly megtakarítást jelent az üzemeltető számára – nem beszélve az autó rendkívül alacsony fogyasztásáról és lenyűgözően csekély, mindössze 87 g/km-es CO₂-kibocsátásáról. Érdemes megjegyezni, hogy a hybrid változattal egy időben bemutatott, korszerű benzin- és dízelmotorokkal hajtott Auris Touring Sports modellek is igen alacsony fogyasztással és emisszióval működnek. A vadonatúj kombi modell induló ára 4 190 000 forint.
Persze egy autónak nem csupán takarékosnak kell lennie ahhoz, hogy a céges flotta teljes értékű tagja lehessen. A C-szegmens egyetlen hybrid kombijának tervezői éppen ezért a kategória legpraktikusabb modelljét alkották meg, ami remekül kihasználható, 530-tól 1 658 literig bővíthető csomagteret, egyetlen mozdulattal dönthető Easy Flat ülésrendszert, többfunkciós kalaptartót és csomagtér-elválasztó hálót kínál és az utóbbi idők talán legszebb kombi karosszériáját. A vadonatúj Auris meggyőző szolgáltatásai mellett fontos a kényelem és biztonság az autózáskor. Az új kombit páratlan SkyView panoráma napfénytetővel látták el, érintőképernyős Toyota Touch és Touch & Go multimédia-, navigációs és prémium minőségű JBL audió, valamint intelligens parkolási rendszerrel szerelték fel. Az autó biztonsága kiváló, amit az Euro NCAP töréstesztjén elért 5 csillagos eredmény is jelez. Mindezen előnyök jól kihasználható lehetőségeket nyújtanak a Szentkirályi HoReCa vezetőjének, aki az új Toyota Auris Hybrid Touring Sports autóval fogja látogatni munkája során az ország különböző pontjain működő vendéglátóipari egységeket.
Az autót ma ünnepélyes keretek között, a siófoki Víztorony előtt vette át Balogh Levente, a Szentkirályi Ásványvíz Kft. tulajdonos-ügyvezetője Hiroshi Saitotól, a Toyota Motor Hungary Kft. elnökétől. Az eseményen beszédet mondott Dr. Balázs Árpád, Siófok város polgármestere és Tóth Réka, az MVM Partner ZRt. marketing vezetője. A jövőben a Toyota szalonokban Szentkirályi ásványvizet kínálnak és a társaságok tárgyalásokat folytatnak további együttműködési lehetőségekről.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >ÖRT-NMHH Minikonferencia: Merre tovább influenszer reklámozás?
Milyen szabályok vonatkoznak ma az influenszerekre? Hol húzódnak az etikai…
Tovább olvasom >Bővül az ALDI app: ezentúl kuponok is elérhetők
Újabb mérföldkőhöz érkezett az ALDI applikáció. A vásárlók mostantól bármely…
Tovább olvasom >