Flottába áll az első Toyota Auris Hybrid Touring Sports autó a Zöldáramot is hasznosító Szentkirályinál
Három, a környezettudatosság iránt elkötelezett nemzetközi és hazai társaság, a Toyota Motor Hungary Kft., az MVM Partner ZRt. és a Szentkirályi Ásványvíz Kft. tartott ma sajtótájékoztatót együttműködésükről. A Toyota tesztvezetéssel egybekötött bemutatóján a résztvevők megismerhették a világ első full hybrid hajtású kombiját, a Toyota Auris Hybrid Touring Sports modellt, ami a Szentkirályi flotta legújabb tagja lett. A cégek környezetkímélő összefogásához az MVM Partner ZRt. Zöldáram programjával csatlakozott, amelynek részeként az autón a „Tiszta víz, tiszta energia.” üzenet is megjelenik.
Az autót ünnepélyes keretek között a siófoki Víztoronyban lévő Szentkirályi Oxigénbár előtt vette át Balogh Levente, a Szentkirályi Ásványvíz Kft. tulajdonos-ügyvezetője Hiroshi Saitotól, a Toyota Motor Hungary Kft. elnökétől. Az eseményen köszöntőt mondott Dr. Balázs Árpád, Siófok város polgármestere és Tóth Réka, az MVM Partner ZRt. marketing vezetője.
A Szentkirályi Ásványvíz Kft. megalakulása óta igyekszik a környezetnek meghálálni azt, amit kapott tőle: a tökéletes tisztaságú ásványvizet. A cég környezetünk védelmének, egészségesebb életszemléletünk kialakításának elkötelezett híveként fokozott figyelmet fordít a kincset érő kút környezetére és az onnan nyert ásványvíz tisztaságának megóvására. A Szentkirályi palackok és kupakok szintén a környezetvédelmi törekvéseinek részét képezik: a vékonyabb palacknak és a rövidebb kupaknak köszönhetően évente 300 tonnával csökkentik a kibocsátott csomagolóanyag hulladék mennyiségét. 2012-ben a Szentkirályi telephelyén átadott előforma gyártó üzemben működő, a legújabb technológiát alkalmazó és továbbfejlesztett HUSKY rendszert hazánkban először a Szentkirályi Ásványvíz Kft. használja. A rendszer továbbfejlesztésnek köszönhetően az előforma előállításának ciklusa rövidebb, amivel kapacitásnövelés érhető el. Emellett több fontos környezetkímélő hatás is jelentkezik a saját előforma gyártó üzem használata során: egyrészt az előformát nem szükséges külső gyártótól közúton fuvarozni, és mivel a PET granulátum alapanyaga lényegesen kisebb helyen elfér, így a szállítási költségek is alacsonyabbak. Az előforma gyártó berendezéssel a PET palackos termékek alacsonyabb környezetterhelése érhető el, illetve a gépsor akár 100%-ban újrafeldolgozható flakonok gyártására is képes.
Az MVM Magyar Villamos Művek Zrt. tulajdonában lévő MVM Partner ZRt. 2012-ben bevezetett, megújuló energiaforrásokból előállított „Zöldáram” termékének első vásárlója a Szentkirályi Ásványvíz Kft. volt. Az azóta is gyümölcsöző együttműködésük első lépéseként 20 millió palack ásványvíz címkéjén tűntették fel a „Zöldáram” logót, ezzel is hangsúlyozva a tisztán megújuló energiaforrások fontosságát. Már a megállapodás megkötésekor mindkét társaság vezetője kifejezte azon szándékát, hogy a későbbiekben – a Zöldáramon túl – közösen, egyéb módon is népszerűsíteni kívánják a környezettudatosság jelentőségét. A 2012-es ígéretet tettek követték: a Szentkirályi 2013-ban és 2014-ben is az MVM Partner ZRt.-től vásárolja meg a működéséhez szükséges zöldenergiát.
Ezen felül az MVM Partner Áramőr szolgáltatását is igénybe veszik, amelynek keretében közösen optimalizálják a Szentkirályi villamosenergia-kiadásait és -felhasználását. A vizsgálat kezdetén a Szentkirályi megfogalmazta azon törekvéseit, miszerint az audit során feltárt költségmegtakarításokat a környezettudatosság jegyében újabb és újabb energiafelhasználás-csökkentő fejlesztésekre fordítja. Nem kellett sokáig várni az újabb projektre, mert most a Szentkirályi Ásványvíz Kft. megvásárolta a világ első full hybrid hajtású kombiját, az első hazai Toyota Auris Hybrid Touring Sports autót. Az MVM Partner ZRt.-vel kötött stratégiai együttműködésük keretében az autón a Szentkirályi mellett az MVM Partner megújuló energiaforrások felhasználásával előállított „Zöldáram” termékének emblémája is megjelenik a „Tiszta víz, tiszta energia.” üzenettel együtt.
A világ egyre dinamikusabban változik, a Toyota pedig nemcsak lépést tart e változásokkal, hanem elébe megy a trendeknek. Jó példa erre a céges autóvásárlók egyre erősödő környezettudatos szemlélete, amire a Toyota válasza a most bemutatott Auris Hybrid Touring Sports.
A világ első full hybrid hajtású kombija több szempontból is ideális cégautó, hiszen flottába állításával egy vállalkozás nem csak társadalmi felelősségvállalását fejezheti ki, hanem a környezetbarát full hybrid technológia gyakorlati előnyeit is élvezheti. Az Auris Hybrid Touring Sports ugyanis számos olyan mechanikus alkatrész nélkül működik, amelyeknek karbantartása, javítása állandó kiadásokkal jár. Így például nincs a kuplungszerkezet és váltómű, az elektromos fékezés miatt kevesebb terhelés éri a mechanikus fékeket, turbófeltöltő nélkül működik és nem szükséges a részecskeszűrő sem. Mindez komoly megtakarítást jelent az üzemeltető számára – nem beszélve az autó rendkívül alacsony fogyasztásáról és lenyűgözően csekély, mindössze 87 g/km-es CO₂-kibocsátásáról. Érdemes megjegyezni, hogy a hybrid változattal egy időben bemutatott, korszerű benzin- és dízelmotorokkal hajtott Auris Touring Sports modellek is igen alacsony fogyasztással és emisszióval működnek. A vadonatúj kombi modell induló ára 4 190 000 forint.
Persze egy autónak nem csupán takarékosnak kell lennie ahhoz, hogy a céges flotta teljes értékű tagja lehessen. A C-szegmens egyetlen hybrid kombijának tervezői éppen ezért a kategória legpraktikusabb modelljét alkották meg, ami remekül kihasználható, 530-tól 1 658 literig bővíthető csomagteret, egyetlen mozdulattal dönthető Easy Flat ülésrendszert, többfunkciós kalaptartót és csomagtér-elválasztó hálót kínál és az utóbbi idők talán legszebb kombi karosszériáját. A vadonatúj Auris meggyőző szolgáltatásai mellett fontos a kényelem és biztonság az autózáskor. Az új kombit páratlan SkyView panoráma napfénytetővel látták el, érintőképernyős Toyota Touch és Touch & Go multimédia-, navigációs és prémium minőségű JBL audió, valamint intelligens parkolási rendszerrel szerelték fel. Az autó biztonsága kiváló, amit az Euro NCAP töréstesztjén elért 5 csillagos eredmény is jelez. Mindezen előnyök jól kihasználható lehetőségeket nyújtanak a Szentkirályi HoReCa vezetőjének, aki az új Toyota Auris Hybrid Touring Sports autóval fogja látogatni munkája során az ország különböző pontjain működő vendéglátóipari egységeket.
Az autót ma ünnepélyes keretek között, a siófoki Víztorony előtt vette át Balogh Levente, a Szentkirályi Ásványvíz Kft. tulajdonos-ügyvezetője Hiroshi Saitotól, a Toyota Motor Hungary Kft. elnökétől. Az eseményen beszédet mondott Dr. Balázs Árpád, Siófok város polgármestere és Tóth Réka, az MVM Partner ZRt. marketing vezetője. A jövőben a Toyota szalonokban Szentkirályi ásványvizet kínálnak és a társaságok tárgyalásokat folytatnak további együttműködési lehetőségekről.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >A vásárlókkal együtt segít a Lidl
A Lidl Magyarország a Baptista Szeretetszolgálat karácsonyi adománygyűjtő kampányához csatlakozott,…
Tovább olvasom >A brazil nap íze minden kortyban: új Single Origin kávét vezet be az OMV
Új taggal bővült az OMV kávékínálata: a VIVA Single Origin…
Tovább olvasom >