Florin: a magyar háztartások meghatározó szereplője
Az FMCG-iparágban a 100%-ban magyar tulajdonban lévő Florin Zrt. olyan példaértékű vállalat, amely hosszú évtizedek óta kitartóan szolgálja a háztartásokat kozmetikai, tisztító és fertőtlenítő termékeivel.
A cikk a Trade magazin 2023/11. lapszámában olvasható.
A Florin története 1957-ben kezdődött, amikor 12 „bátor ember” Szegeden megalapította a Szegedi Szappanfőző Vegyi és Kisipari Szövetkezetet, hogy választ adjon a korban hiánycikknek számító szappan iránti keresletre. Az évtizedek során a vállalkozás sok sikert és kihívást is megélt, de a kitartás és a piacismeret mindvégig kulcsszerepet játszottak működésében. Ma a Florin Zrt. több mint 500-féle háztartási tisztítószert, testápolási terméket és fertőtlenítőszert gyárt, célja a régió meghatározó háztartásvegyipari gyártójává válni.

Barta Attila
cégvezető
Florin
Barta Attila, a Florin Zrt. cégvezetője elmondta, hogy közvetlenül 150 főnek adnak munkát, a beszállítóikon keresztül pedig további kb. 300 főnek. A magyar piacon egyértelműen méretre is a legnagyobb hazai háztartásvegyipari vállalatok között van 12 000 négyzetméternyi új vagy felújított épületével és rendkívül széles termékskálájával, mely megtalálható valamennyi magyarországi üzletláncban.
„A COVID-19 járvány miatt a fertőtlenítőszerek iránti kereslet rohamosan nőtt, és a Florin gyorsan alkalmazkodott a helyzethez. A fertőtlenítőszerek váltak a fő termékeinkké, és a kórházak legnagyobb beszállítóivá váltunk. A járvány során az árbevételünk kétharmadát tette ki ezen termékek értékesítése, ami jelentős változást hozott az üzletmenetünkben. Mára a Brado és Brado Life fertőtlenítőszerek lettek a vezető márkáink” – tette hozzá Barta Attila.
A Florin 100%-ban magyar tulajdonú vállalat, amely sok hazai márkával rendelkezik. Barta Attila elmondása szerint a Magyar Termék védjegy használata lehetőséget nyújt, hogy ezen értékeiket kommunikálják a hazai vásárlóik felé, tovább erősítsék termékeik és cégük pozícióját a piacon.
A növekedés egyik kulcsa a folyamatos fejlődés. Folyamatosan dolgoznak termékek fejlesztésén, évente 30-40 új termékkel rukkolnak elő. Jelenleg zajlik egy jelentős beruházás, 3000 négyzetméteres automatizált raktárat építenek, amelyet jövő nyáron terveznek átadni. Ez a beruházás a cég ötlépcsős telephelyfejlesztési programjának záró szakasza, és hosszú távon költségcsökkentést és a versenyképességük javítását is eredményezi majd. //
Kapcsolódó cikkeink
A védjegy, amely segíti a magyar vállalkozásokat – Ilyen volt a Magyar Termék Nonprofit Kft. februári tájékoztató fóruma
Miért előnyös a védjegyhasználat, miként erősítheti a cégek piaci pozícióját,…
Tovább olvasom >Törékeny egyensúly
A tojás évezredek óta az egyik legfontosabb és legkeresettebb alapélelmiszer.…
Tovább olvasom >Agóra-Vízió: A Magyar Termékek iránt a jövőben sem csökken majd a kereslet
Rendkívül sikeres 10. jubileumi konferenciát tartott a Magyar Termék Nonprofit Kft.…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI Elemzés: EU-s források nélkül csak döcögne a hazai gazdaság
Idén május 1-én ünnepeljük uniós csatlakozásunk 21. évfordulóját. EU-s tagságunknak…
Tovább olvasom >Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >NGM: mindig fellépünk az indokolatlan áremelés ellen, a következő hónapokban tovább csökkenhet az infláció
Áprilisban az infláció mértéke 4,2 százalékra, míg az élelmiszerinflációé 5,4…
Tovább olvasom >