Florin: a magyar háztartások meghatározó szereplője
Az FMCG-iparágban a 100%-ban magyar tulajdonban lévő Florin Zrt. olyan példaértékű vállalat, amely hosszú évtizedek óta kitartóan szolgálja a háztartásokat kozmetikai, tisztító és fertőtlenítő termékeivel.
A cikk a Trade magazin 2023/11. lapszámában olvasható.
A Florin története 1957-ben kezdődött, amikor 12 „bátor ember” Szegeden megalapította a Szegedi Szappanfőző Vegyi és Kisipari Szövetkezetet, hogy választ adjon a korban hiánycikknek számító szappan iránti keresletre. Az évtizedek során a vállalkozás sok sikert és kihívást is megélt, de a kitartás és a piacismeret mindvégig kulcsszerepet játszottak működésében. Ma a Florin Zrt. több mint 500-féle háztartási tisztítószert, testápolási terméket és fertőtlenítőszert gyárt, célja a régió meghatározó háztartásvegyipari gyártójává válni.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/11/Barta_Attila_Florin.jpg)
Barta Attila
cégvezető
Florin
Barta Attila, a Florin Zrt. cégvezetője elmondta, hogy közvetlenül 150 főnek adnak munkát, a beszállítóikon keresztül pedig további kb. 300 főnek. A magyar piacon egyértelműen méretre is a legnagyobb hazai háztartásvegyipari vállalatok között van 12 000 négyzetméternyi új vagy felújított épületével és rendkívül széles termékskálájával, mely megtalálható valamennyi magyarországi üzletláncban.
„A COVID-19 járvány miatt a fertőtlenítőszerek iránti kereslet rohamosan nőtt, és a Florin gyorsan alkalmazkodott a helyzethez. A fertőtlenítőszerek váltak a fő termékeinkké, és a kórházak legnagyobb beszállítóivá váltunk. A járvány során az árbevételünk kétharmadát tette ki ezen termékek értékesítése, ami jelentős változást hozott az üzletmenetünkben. Mára a Brado és Brado Life fertőtlenítőszerek lettek a vezető márkáink” – tette hozzá Barta Attila.
A Florin 100%-ban magyar tulajdonú vállalat, amely sok hazai márkával rendelkezik. Barta Attila elmondása szerint a Magyar Termék védjegy használata lehetőséget nyújt, hogy ezen értékeiket kommunikálják a hazai vásárlóik felé, tovább erősítsék termékeik és cégük pozícióját a piacon.
A növekedés egyik kulcsa a folyamatos fejlődés. Folyamatosan dolgoznak termékek fejlesztésén, évente 30-40 új termékkel rukkolnak elő. Jelenleg zajlik egy jelentős beruházás, 3000 négyzetméteres automatizált raktárat építenek, amelyet jövő nyáron terveznek átadni. Ez a beruházás a cég ötlépcsős telephelyfejlesztési programjának záró szakasza, és hosszú távon költségcsökkentést és a versenyképességük javítását is eredményezi majd. //
Kapcsolódó cikkeink
Az ember és a környezet voltak 2023 fókuszai a PENNY-nél
Az elmúlt évben számos fontos lépést tett a PENNY Magyarország, hogy…
Tovább olvasom >A GeePower Manufacturing Kft. már saját gyárában állítja elő a korábban bérgyártott termékeinek nagy részét
„A hazai háztartásvegyipari márkák értéke magas ismertségükben és népszerűségükben rejlik”…
Tovább olvasom >Árérzékenységtől a fenntarthatóságig
A fogyasztók árérzékenysége a tisztítószerek kategóriájában is megmutatkozik. Elhagyták a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >