Fizikai boltok, hajrá!

Szerző: trademagazin Dátum: 2015. 07. 31. 09:39

Számos publikáció foglalkozik a hagyományos vásárlás előnyeinek hangsúlyozásával, a fenyegető online napicikk-kereskedőkkel szembeni versenyképesség megtartásával, főként, mivel a legnagyobbak, így az Amazon is betör erre a piacra.

IO_POPAI_Praga_opt

Az új varázsszó, az omnichannel (többcsatornás) vásárlói élmény biztosítása azonban csak megfelelő tartalommal megtöltve hatásos.
Érdemes mindig az alapoknál vizsgálódni először: vajon a boltom rendelkezik a hagyományosan elvárt előnyökkel, mint a frissesség, kedvesség, látványos árubemutatás, kényelem? Ismerem a vásárlóimat? Azt a szolgáltatást adom nekik, amit elvárnak, szeretnek? Azt adom nekik, amit egy online vásárlás sosem fog nyújtani?

Ezután érdemes, akár kis lépésekben is, a webes felületet fejlesztve, a lánc értékeit online is közvetítve megjelenni egy hírlevéllel, keresőfunkcióval, rendelési lehetőséggel, mely rendelést a boltban veszik át. A kiszállítás és az ahhoz szükséges háttér kiépítése még várhat.

Kedvező a fogadtatása az ételsorajánlóknak, az összetevők vásárlási listába rendezésének, a menüötleteknek, ajánlóknak, ezek mind az eladótérben elhelyezett kioszkok, mind az online felületek vonzerői lehetnek.

Angliában kedvelt az a kombinált megoldás is, amikor a vevő online leadja a rutinárucikkekre vonatkozó rendelését, majd a boltba érve önmaga választja ki a friss árut, a személyes vagy intim termékeket. Áttekintheti a csak neki szóló, személyes ajánlatokat, hiszen pontosan tudják, hogy érkezik. Mire végez, addigra a nagyobb tömegű csomag is készen várja, nem kell végigtolnia az üzleten vagy kiemelnie a kasszánál, még az autóba is segítenek bepakolni. Így a vásárlás élmény része megmarad, több időt kapnak a promóciók, az impulzhatások, kevesebb a fáradság, a teher.

Kapcsolódó cikkeink